Wat zou zijn top en trekkracht worden?

Home Forums Techniek Opvoeren Wat zou zijn top en trekkracht worden?

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door VespaCiao1970 5 dagen, 23 uur geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • 1

Mika Leinders
    Topic starter

Ik ben eruit gekomen voor wat ik wil.
    Wat zou mij top hier mee zijn? En hoe zal de trekkracht zijn? (ben namelijk vooral naar trekkracht op zoek)

momentele setup:
    Brom blok
    95 poelie
    standaard carb
    standaard 49cc cilinder
    standaard uitlaat
    dus gewoon alles standaard.

Wat ik me erbij haal:
    Polini 42mm alu cilinder met kop
    Proma Bad Snake
    Inlaat Uitveilen
    Groene trekveer (of moet ik de blauwe halen)
    Gepaste sproeier uiteraard (welke zouden jullie aanraden)

petrolhead
    Bijdrager

Zou zeker ook een kleinere poulie kopen

Crullie
    Donateur

Als je toch je inlaat gaat uitvijlen dan zou ik er ook nog een 13/13 Dellorto Carb, bij nemen.
    En omdat je vooral voor de trekkracht gaat zou ik dus niet voor een kleinere pully kiezen zoals petrolhead zegt, in ieder geval niet kleiner dan een 80 pully, zo houd je nog een goede trekkracht en wat meer snelheid.
    Snelheid zal dan rond de 75 km/uur kunnen zijn, afhankelijk van de overbrenging in je klok natuurlijk en of je met een groot wiel b.v een Ciao of een klein wiel Citta gaat rijden.

Succes :thumb

Tickling Barn -->

Mika Leinders
    Topic starter

Dankje Crullie, een kleinere poelie ga ik idd niet doen, ben al bij met de 95. Volgens een vriend van mij zal amper verschil uitmaken of ik de inlaat uitveil van een stnd of van een 13/13  kan dat omdat hij op de nieuwere scooters rijd en die van ons toch wat ouder is.

zevenenergie
    Bijdrager

Mij doet het vreemd aan, dat je een advies van iemand die helemaal thuis in het  Vespa Ciao gebeuren, en ook nog eens een echte tunings expert is, zo gemakkelijk opzij laat schuiven door iemand die duidelijk geen verstand heeft van dit blokje. Ik weet zeker dat Crullie een Vespa Ciao veel sneller kan laten lopen dan de gemiddelde goed opgevoerde moderne scooter.
    Het zal wel onwetendheid zijnmaar ik vraag het toch maar even; Waarom vraag je uberhoubt advies op dit forum?

Als je haar maar goed zit. Alles ist egal wenn deine Haare gut sind. om ditt hår är rättإذا كان شعرك على حق
    Mijn knutsel perso.

Mika Leinders
    Topic starter

RUSTAAAGGG. ik vraag het alleen maar na… En hoe kan ik weten of iemand een “expert” is terwijl ik hem niet eens ken en ik pas op dit forum ben. Ach ja, je hebt waarschijndelijk gewoon een slechte dag.

Martino
    Bijdrager

Veilen zal geen verschil maken vijlen wel. :pest De ervaring van velen hier zullen je toch vertellen dat het inlaatje vijlen en inlaatvlakje vergroten icm een 13/13 zeker veel verschil maakt. De 42mm Polini is een prima cilinder voor trekkracht, maar de uitlaat zijn er veel betere voor te vinden. Je wilt trekkracht, een Citypower, Original power, Polini Top one of één van de Leovinci uitlaatjes zal jou brommer meer trekkracht geven. Wanneer je een setje trekveren van Polini koopt krijg je 3 setjes en zal je de groene en blauwe kunnen testen voor het gewenste resultaat.

zevenenergie
    Bijdrager

RUSTAAAGGG. ik vraag het alleen maar na… En hoe kan ik weten of iemand een “expert” is terwijl ik hem niet eens ken en ik pas op dit forum ben. Ach ja, je hebt waarschijndelijk gewoon een slechte dag.

Nou nee hoor, We proberen ,mensen zo goed mogelijk te hepen en daar zijn we best goed in en je bent ook van harte welkom.

Als je haar maar goed zit. Alles ist egal wenn deine Haare gut sind. om ditt hår är rättإذا كان شعرك على حق
    Mijn knutsel perso.

ritze
    Bijdrager

Vraag die scooter gast maar eens wat z’n blowdown is en welke poorttiming hij gebruikt voor z’n ding.
    Inlaat maakt zeker wat uit want het is een begrenzer, haal je die weg dan gaat die harder.
    De meeste scooterboys kopen snel spul,, wij bouwen snel spul!
    Built not bought

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

VespaCiao1970
    Bijdrager

Poelie 80 met getande snaar niet vergeten, verder zou ik gaan voor een Gianelli Original Power. Valt niet op en doet nauwelijks onder voor n goede expansie pijp. Met 12/10 zit je op 60 met malossi filter, 13/13 gewoon de 66 laten zitten. Groene trekveertjes

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.