Wat heb je vandaag geklust topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust topic

This topic contains 2,184 reacties, has 284 deelnemers, and was last updated by TheCauwie 6 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 991 tot 1,005 (van in totaal 2,185)
  • Gebruiker
  • #111740

    bart#24

    ik heb me ciao weer aant lopen na veel gedoe,

    nu ff paar dingejes verversen en hij is weer goed!

    #111799

    Rick.

    Heb mijn citta frame geschuurd, mij gescheurdeachterbrug gelast en verstevigd, ook is de brug geschuurd, heb mijn achterklok uit de velg gehaald+al die zwarte blubber en hooi eraf gehaald en hij glimt weer als nieuw. Nieuwe pakkingen en koppelingsdeksel gekocht en meteen blok in elkaargezet. Koppeling mooi gemaakt. En nu ben ik moe en ga ik tv kijken.:con

    #111800

    Vespaheerlen
    Bijdrager
    Berichten: 152

    80cc (46mm polini) op m’n Elec speedengine gemonteerd samen met Weg-Gevaar.

    #111801

    Emileee28
    Bijdrager
    Berichten: 144

    vandaag geprobeert mijn vespa ciao, blauw kenteken, met elek blok, die ik voor 25 euro bij de brommerboer heb gekocht, aan de praat probere te krijgen.
    zat geen kop op, en hij was vastgelopen, de brommerboer zei zelf : het blok is naar de tering.
    dus vandaag ff nieuwe zuiger, andere cilinder, en kop erop gezet, en het was in 1x lopen:)

    en gelijk nieuwe kappen gemonteert, mooi zwart ipv grijs:P

    foto’s 😀

    #111804

    ! Joor !

    was eigenlijk gisteren al, een si brug onder mn bravo gebouwd en kickstart met vario. nu alleen nog de cdi ergens plaatsen waar die niet in de weg zit en dan kan ik hem laten keuren. mits die 25 loopt, anders nog afvoeren.

    #111809

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Vandaag maar even aan het oefenen/rommelen geweest met de dremel op mijn zwaar klemmende 46mm Euro.

    Boosters open gemaakt en spoelers groter gemaakt.

    Uitlaatpoortje ietsjes opgeruimd, maar mag nog wel iets verder.

    Hemd afgerond om het klemmen in de hoeken te minderen alleen toen zag ik iets waar mijn oog op viel door bepaald lichtinval.
    Je ziet het niet heel goed maar het deel tussen de strepen staat gewoon lichtjes naar binnen geknikt.
    Het is ook 100% de boosdoener van het klemmen.

    Ik zal het hoekje later vandaag nog bewerken en de cilinder netjes afwerken. :thumb

    #111810

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Zo te zien ook een Athena versie Eurocilindro. Wat is dat toch met deze mal geweest? Niks dan ellende. Toch kan dat knikje zelfs door het ruige vervoer vanuit Italie zijn gekomen en mocht dat het enige klemmende deel zijn. Gewoon weg halen. 😉

    Wel jammer dat Athena niet voor de foute producties van Eurocilindro wil op draaien anders hadden we eventueel weer een cilinder kunnen bijschrijven. http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=26691 Ik had wel wat meer foute cilinder aanmeldingen in dit topic verwacht eigenlijk.

    #111811

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    Gister avond ben ik naar arvid13690 geweest om zijn ciao aan loop te maken. hij kreeg in ieder geval benzine, en hij vonkte. maar na 2 slagen gelopen te hebben vonkte die niet meer, dus hebben we de bougie vervangen. Hierna was het starten en lopen.
    Al snel kwamen we tot de conclusie dat ie ontzettend valse lucht trok bij de voetpakking. Dus deze hebben we direct vervangen, maar hij loopt nog steeds hoog stationair, en reageert niet op choke/stationairschroef.
    De deo test leverde niks op, dus ik denk dat het een kwestie van afstellen is.

    gr. pepko

    #111812

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Martino :
    Zo te zien ook een Athena versie Eurocilindro. Wat is dat toch met deze mal geweest? Niks dan ellende. Toch kan dat knikje zelfs door het ruige vervoer vanuit Italie zijn gekomen en mocht dat het enige klemmende deel zijn. Gewoon weg halen. 😉

    Wel jammer dat Athena niet voor de foute producties van Eurocilindro wil op draaien anders hadden we eventueel weer een cilinder kunnen bijschrijven. http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=26691 Ik had wel wat meer foute cilinder aanmeldingen in dit topic verwacht eigenlijk.

    Ik had me er ook graag aangemeld maar helaas staat er bij mij echt Eurocilindro in. 😛
    Het is dus niet het enige knikje, de tegenovergestelde zijde heeft ook een knik.
    Maar ik verwacht stieken als het weg is, dat mijn zuigertje er foutloos doorheengaat.
    Fingers crossed. 😛

    #111814

    Lastpak
    Bijdrager
    Berichten: 1136

    Jarco :
    Boosters open gemaakt en spoelers groter gemaakt.

    ik moet zeggen dat ik de uitlaatpoort niet erg groot vind:? of is dit gezichtsbedrog?
    wel gaaf dat hij fluiters heeft

    #111817

    Vespaheerlen
    Bijdrager
    Berichten: 152

    Ele se willen monteren, en er dan achter komen dat de ontstekingspoel schroeven niet passen van je oude CP Piaggio blokje.

    En ook nog zondag…Lullig..

    😛

    #111840

    7121
    Bijdrager
    Berichten: 12

    me spatbord+kappen parelmoerwit gewrapt.
    best ziek geworden!!

    #111841

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    @jarco, leuk dat je daar mee bezig bent,
    maar ik kon mij toen nog herinneren dat de sleuf in de zuiger net iets te smal was.
    dit liep op een ori blok best goed.

    edit…

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #111843

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    @ritze:

    Jarco :
    Vandaag maar even aan het oefenen/rommelen geweest met de dremel op mijn zwaar klemmende 46mm Euro.

    niet de 50 cc dus 😉

    #111953

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    @ Lastpak

    Het poortje is idd niet zo heel groot vergelijken met zijn grotere broers. 😛
    Had hem graag iets aangepast alleen mijn dremel tools redden het niet en moet ik nog iets voor fixen.

    @ Ritze

    Thanks!
    Het is idd de 46mm en niet de 38mm.
    Aangezien ik niet veel te verliezen heb op deze cilinder ( Het zuigertje klemde behoorlijk. ) heb ik maar besloten te gaan kloten met de dremel en moet zeggen; tot nu toe redelijk gelukt.
    Het zuigertje glijd er nu doorheen als boter, moet alleen nog wat dingetjes afwerken hier en daar. :thumb


15 berichten aan het bekijken - 991 tot 1,005 (van in totaal 2,185)

Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.