Waarde Vespa ciao 1979

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Waarde Vespa ciao 1979

This topic contains 9 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by AA-T 4 years, 8 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #789359

    T.R
    Topic starter
    Berichten: 3

    Hallo,
    Ik heb een Vespa ciao (brom) gekocht en was benieuwd hoeveel Deze waard is met geel kenteken.

    alle onderdelen zijn origineel

    Foto is oud velgen en voetenplankje zijn inmiddels ook gespoten.
    IMG-20190714-WA0005IMG-20190728-WA0005

    #789415

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Hallo en welkom op dit forum!

    Leuke Ciao, je vraagt naar de waarde maar dit is lastig te zeggen.

    Je geeft aan dat alle onderdelen origineel zijn, maar zoals ik het zie zijn is vrijwel ieder onderdeel overgespoten en dat komt de waarde van deze brommers niet ten goede. De enige onderdelen die nog origineel lijken zijn de velgen en het voetkapje maar je geeft zelf al aan dat je die ook hebt overgespoten nu.

    Ik durf er geen prijs aan te hangen, ik zou er als ik jou was gewoon lekker mee gaan rijden en me niet te druk maken om de waarde want ik denk niet dat je er veel voor zal krijgen in deze staat.

    #789419

    T.R
    Topic starter
    Berichten: 3

    Waarom is overspuiten niet goed voor de waarde?
    Ik dacht dat een brommer die goed in de verf zit juist goed is. Het zijn immers wel de originele kleuren dit is beter dan een brommer onder de roest en vieze plekken toch?

    #789424

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Een liefhebber heeft meer over voor een brommer als deze nog in de originele lak staat. Het zegt natuurlijk ook wel wat over hoe de brommer is behandeld door de jaren heen.

    Persoonlijk boeit het me geen fuck, als het maar netjes is gebeurd (en dat is vaak het probleem van overspuiten).

    #789425

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Overspuiten kán een hogere waarde opleveren, maar dan moet het wel heel goed gedaan worden. Zo ver ik kan zien op de foto’s is dat hier niet het geval (meegespoten balhoofdlagers, emblemen en tankstrip bijvoorbeeld). En wat was de originele kleur dan, wit of rood?
    Alle onderdelen lijken inderdaad origineel, dat wil zeggen dat ze horen bij dit model/uitvoering Ciao (overgangsmodel tussen de “echte” oldtimers en de meer gangbare modellen van de jaren 80).
    Het feit dat er zoveel aan gedaan is, maakt een oudje als deze in mijn ogen juist minder waard.
    Met andere woorden, de verzamelwaarde is weg en wat resteert is de waarde van de gemiddelde Ciao in deze staat (slecht gespoten en (ik ga uit van) goedlopend) dus momenteel zo’n €150-200, zou ik zeggen.

    #789430

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik vind hem ook niet mooi overgespoten en het hangt niet alleen van de kwalitijd af maar ook of de kleur mooi is.
    Maar ook van dit brommertje kan je een hoop plezier hebben.

    Een net overgespoten brommer met nette onderdelen in een mooie kleur,
    zoals ik ze wel eens voorbij zie komen op het forum, Vind ik meer waard dan een orginele.

    Kijk eens in de rubriek brommer van de maand  daar zie je juweeltjes langs komen.   Daar zit heel veel enthousiasme, tijd en geld in. Is daar wel een prijskaartje aan te hangen?

    Er is ook iemand op het forum die oldtimers opknapt, ik noem zijn naam niet omdat hij Bas heet.
    Als daar je oog opvalt, dan moet je je oog  beloven dat je voortaan elke dag worteltjes eet, anders wil het niet terug in je oogkas.
    Zo,n brommer gaat misschien ook niet weg voor wat hij waard is, maar is in ieder geval heel gemakkelijk te verkopen.

    #789433

    T.R
    Topic starter
    Berichten: 3

    @fons
    ik heb hem gekocht als schuurfonds en toen was hij al wit met rood.
    Maar hoe ik jullie verhalen hoor is het het niet waard om deze op kenteken te zetten en dan door verkopen?

    #789445

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    Ik denk dat de kosten van het ding op kenteken zetten ongeveer ook de max. Waarde van deze ciao (incl kenteken) is.

    Wil je er geld mee verdienen, verkoop dan de onderdelen los.
    Blokje: ca 50 tot 75 euro
    Voorvork: 20 euro
    Zadel 10 euro
    Bagagedrager 10 euro
    Velgen 20 euro

    Dan heb je ook meteen de maximale waarde van deze ciao.

    4
    #789472

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Iedere Ciao is het waard om op kenteken te zetten!

    Maak hem in orde en je hebt een mooie brommer om op te rijden als het mooi weer is en je hebt een stukje geschiedenis gered van de sloop.

    Geluk is niet in geld uit te drukken, zoals ik al zei zou ik me niet te druk maken om de waarde en er gewoon lol mee hebben.

    #789481

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Perfect verwoord @wilk1985 :thumb

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.