Waar kan ik vario rollen halen?

Home Forums Techniek Vario Waar kan ik vario rollen halen?

This topic contains 8 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by AA-T 6 years geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #771144

    Jurgen juurlink
    Topic starter
    Berichten: 7

    Hallo leden.
    Ik heb sinds kort een citta project dara heb ik een vario bij gekocht, nu loopt hij opzich redelijk goed maar er moeten andere rolletjes, ik heb de vario versie met 8 rolletjes nu heb ik al een paar uur lang rond gespeurd op internet maar ik kan nergens de rolletjes vinden misschien dat een van jullie dat weet waar ik ze kan halen?


    Zonder smering loopt alles naar de tering
    #771145

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    niet, dat zijn de originele vario rollen in maat 14×14 en zijn niet ander te krijgen.
    je kan ze hooguit lichter maken door ze uit te boren

    #771147

    Jurgen juurlink
    Topic starter
    Berichten: 7

    Is daar nog een oplossing voor behalve uitboren of kan ik daar niks aan veranderen?

    Zonder smering loopt alles naar de tering
    #771150

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Je kan ook een snelle vario kopen,  van malossi en of van polini,  daar krijg je wel alle maten en kleuren rollen voor.  En het loopt ook nog eens 10 keer beter


    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #771258

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Exact wat Ritze zegt, als je een goed presterende brommer wil moet je deze vario op de plank leggen en er gewoon een “snelle” voor halen.

    #771262

    Jurgen juurlink
    Topic starter
    Berichten: 7

    Met hoeveel word de topsnelheid dan ongeveer hoger als ik die snelle vario haal? Mijn citta gaat nu 43 met std carters 65cc polini leovince krul ben van plan om een hoogtoerige uitlaat te kopen simoni krul.

    Zonder smering loopt alles naar de tering
    #771272

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Dat moet een heel stuk sneller kunnen, 65 zou makkelijk haalbaar moeten zijn.

    Je kan nog overwegen je inlaat te vergroten naar 13mm en een 13/13 carburateur erop te zetten voordat je aan een andere uitlaat begint.

    #771283

    Jurgen juurlink
    Topic starter
    Berichten: 7

    Zit al een 13/13 op ik wou eigenlijk hebben dat de brommer rond de 54 55 gaat lopen. Ik weet niet of die snelle vario van polini of malossi zijn te begrenzen met een vario ring ofzo?

    Zonder smering loopt alles naar de tering
    #771289

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Je krijgt er een vario ring bij (althans bij Malossi, van Polini weet ik het niet).
    Je kan ook met de gewichten spelen om “te begrenzen” maar daar ben ik zelf niet een groot voorstander van.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.