Vragen over cilinder

Home Forums Algemeen Oude topics Vragen over cilinder

This topic contains 13 reacties, has 11 deelnemers, and was last updated by noud 8 years, 11 months geleden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
  • #123881

    Ndc
    Topic starter
    Berichten: 34

    Baz en ik hebben net zijn blokje uit elkaar gehaald omdat wij het vermoeden hadden dat de zuiger veren kapot waren want hij moest er steeds een grotere sproeier inzetten om te voorkomen dat hij uitviel. En toen wij hem open maakten waren wij verbaasd over hoe de cilinderkop en zuiger eruit zagen. Kijk maar eens:



    En nou is mijn vraag is dit normaal of niet en zo niet wat moeten wij hiermee?

    #132541

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    ‘T ziet eruit of ie gelekt heeft bij z’n kop….

    Dat zou ook reden kunnen zijn dat ie slecht liep….
    Compressieverlies…..

    Iig. goed schoonmaken, bijv. met bakkie met kwast en thinner, en dan inelkaargooien mét koppakking!

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
    #132543

    Ciaofrank
    Bijdrager
    Berichten: 391

    die kop kan je heel mooi schoonkrijgen met zo’n staalborstel die je op je boormachine zet. die zuiger kan ik niet zo goed zien maar die ziet er toch wel pittig warmgelopen uit, maak ook is een foto van de binnenkant van de cilinder!

    ik zou dr een nieuwe zuiger indoen, minstens nieuwe zuigerveren

    #132544

    Ndc
    Topic starter
    Berichten: 34

    Ja we hebben vanmiddag meteen al nieuwe zuiger gekocht maar de binnenkant van de cilinder in nog goed er zitten geen krasjes in ofzo.

    #132545

    BlackCiao
    Bijdrager
    Berichten: 13

    ff ander vraagje over cilinder? un vriend van me weet al heel lang niet wat voor merk cilinder hij nu heeft..nu heeft ie het logo gevonde..het is een vierkantje met een ‘y’ erin

    iemand een idee welk merk?

    #132552

    .-{2F4OV}-.

    Da ben ik dus met mn onbekende cil:D

    #132553

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    KNLB :
    ff ander vraagje over cilinder? un vriend van me weet al heel lang niet wat voor merk cilinder hij nu heeft..nu heeft ie het logo gevonde..het is een vierkantje met een ‘y’ erin

    iemand een idee welk merk?

    olympia is dat

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #132560

    .-{2F4OV}-.

    Bedankt thom:D

    Is da trouwens een goede cilinder..?

    Ben er trwns achtergekomen da mn uitlaatmond gescheurd is en er een stuk uit is 🙁

    #132620

    Baz
    Bijdrager
    Berichten: 417

    Zit nu een andere zuiger in hoelang moet ik dit inrijden en kan ik beter een orginele uitlaat erop schroeven in plaats van een Krul?

    #132622

    November Rain
    Bijdrager
    Berichten: 535

    Ciaofrank :
    die kop kan je heel mooi schoonkrijgen met zo’n staalborstel die je op je boormachine zet. die zuiger kan ik niet zo goed zien maar die ziet er toch wel pittig warmgelopen uit, maak ook is een foto van de binnenkant van de cilinder!

    ik zou dr een nieuwe zuiger indoen, minstens nieuwe zuigerveren

    wel uitkijken dan dat je de rand van de kop NIET raakt!! Anders maak je er daar dikke krassen in!! :S.. Kunt beter gewoon thinner pakken en een stokje of schroevendraaier en dan de binnenkant eens goed schoonmaken 🙂

    #132625

    ThieskeCiao
    Bijdrager
    Berichten: 181

    150 tot 200 km (moes ik in iig) en hebt gewoon met mijn leo krul gedaan.. als je ma rustig rijd en geen vol gas steeds is er niet goed voor…

    #144063

    Kardina
    Bijdrager
    Berichten: 2

    Hallo sleutelaars

    wie heeft er voor mij een makkelijke manier om zuiger in cilinder te plaatsen ?

    Groeten Kardina

    #144064

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Als het lastig gaat met het blok er nog onder, demonteer dan het blok en doe het rustig aan een tafel. Met je vingers aan 2 kanten de zuigerveren naar binnen duwen en dan de cilinder eroverheen schuiven.

    #144065

    noud
    Bijdrager
    Berichten: 69

    Let er wel op dat je zuiger juist hebt zitten tegenover de nokjes in je zuiger! En ik houd de zuiger ook altijd zo vast dat mijn vingers precies in de happen uit het hemd van de cilinder vallen.

    Maar vooral rustig inderdaad en niet forceren, anders heb je dadelijk een gebroken zuigerveer.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.