This topic contains 18 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Timo SI 5 years, 2 months geleden.
-
Gebruiker
-
9 november 2018 om 10:06 #780300
beste mensen!
ik ben een volledige leek in het brommer wereldje.Ik heb sinds kort een Vespa si. Top is prima maar mag iets harder trekken. Ga niet lopen klooien met andere uitlaten cilinders of carburateurs. Graag iets wat ik makkelijk/goedkoop zelf met basis tools zelf in mn keldertje kan doen.
Verheug me op jullie tips en ideeën.
Gr TimoCustom stickerbomb9 november 2018 om 10:50 #780301Hi Timo,
Dat is vast en zeker mogelijk, ook in je keldertje.
Kan je iets meer vertellen over welke poelie nu gemonteerd zit? Dit is vrij belangrijk. Je kan je linker zijkap demonteren en daar zit een koppeling, v-snaar en een metalen poelie. Kan je deze poelie bij het achterwiel opmeten? Dit is bijv een 7cm, 8cm of 9,4cm poelie.Om nog wat meer optrekpower te krijgen zijn iets strakkere trekveertjes ook aan te raden; groene van polini.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel9 november 2018 om 10:55 #780302Hoi Timo,
Als het al een oud brommertje is, wil het optrekken nog wel eens flink verbeteren als je de uitlaat ontkoolt en er nieuwe zuigerveren inzet.10 november 2018 om 09:09 #780323Hi Timo, Dat is vast en zeker mogelijk, ook in je keldertje. Kan je iets meer vertellen over welke poelie nu gemonteerd zit? Dit is vrij belangrijk. Je kan je linker zijkap demonteren en daar zit een koppeling, v-snaar en een metalen poelie. Kan je deze poelie bij het achterwiel opmeten? Dit is bijv een 7cm, 8cm of 9,4cm poelie. Om nog wat meer optrekpower te krijgen zijn iets strakkere trekveertjes ook aan te raden; groene van polini.
Ik ga het snel opzoeken en opmeten alvast bedankt!! En kan ik hier ergens een duidelijke instructie vinden om de veertjes te vervangen? Thanks so far!!
Custom stickerbomb10 november 2018 om 09:12 #780324Hoi Timo, Als het al een oud brommertje is, wil het optrekken nog wel eens flink verbeteren als je de uitlaat ontkoolt en er nieuwe zuigerveren inzet.
Ja is zeker oud! Haha oké en dat gaat met een scheutje was benzine en een vlammetje? Of is er een makkelijkere manier? Haha thanks so far! En die zuiger ring ga ik maar fijn laten doen haha
Custom stickerbomb10 november 2018 om 12:31 #780328Ik doe het met Hg vloeibare gootsteen ontstopper.
1 kant dicht maken en volgieten, nachtje laten staan, leeg gooien. Je zult verbaast zijn hoe veel troep er uitkomt.
Kost €2,90 bij de Jumbo.
10 november 2018 om 12:36 #780330Cool! Ga ik proberen!
(Hoop dat ik de uitlaat eraf krijg zonder bouten te slopen hahah)ik houd jullie op de hoogte!
Custom stickerbomb13 november 2018 om 09:23 #780435Ik heb de pouli opgemeten, het is een 9,4cm pouli, nu vraag ik me af hoeveel top ik verlies met een grotere pouli?
en met andere trekveertjes, is dat een flinke slijtage toeneming op de koppeling?Ik moet de uitlaat nog ontkolen/vervangen mischien dat dat ook al iets uithaalt.
bedankt alvast
Custom stickerbomb13 november 2018 om 16:36 #780469Ik zou eerlijk gezegd niet groter gaan als poelie 94. Een standaard brommertje moet hier toch prima mee van zijn plek komen. Daarom komt mij enigszins wel de vraag omhoog of er iets aan de hand is waardoor hij langzaam optrekt. Of misschien ben je gewoon wat anders gewend 🙂
Je geeft al aan dat je een leek bent op het gebied van brommers dus dat is natuurlijk lastig te bepalen. Als je eens een filmpje maakt van het wegrijden kunnen wij even met je mee-beoordelen.
De segmenten in de koppeling zullen iets harder slijten omdat ze meer slippen. Maar als jij de slapste van de verkrijgbare sterkere trekveertjes monteert zal je dat nagenoeg niet merken.
Hou er rekening mee dat gootsteenontstopper het roesten versneld. Als je er nadien redelijk snel weer een rondje mee rijdt komt er weer een laagje olie/roet op de wand en hoef je je hier geen zorgen meer om te maken.
Een standaard uitlaat (de oudere) hebben ook nog wel eens een boutje achterop de demper zitten (zoals je bij deze uitlaat kan zien). Dat vergemakkelijkt het schoonmaken aanzienlijk. Dat is nadat je het los hebt gekregen tenminste, want die wil nog wel eens vast zitten.Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.15 november 2018 om 00:45 #780564Oké dan laat ik dat voor wat het is. Ik ga morgen of overmorgen de uitlaat eens ontkolen en kijken wat dat uithaald. Als dat het gewenste resultaat niet heeft zal ik inderdaad een filmpje maken dat ik weg rijd. Het vreemde is dat t lijkt dat het enkel het optrekken is. Als hij eenmaal loopt trekt hij best oké. Maar van 0naar zeg 10/15is prut.
Helaas geen bout achterop mn uitlaat.Custom stickerbomb15 november 2018 om 11:35 #780576Dergelijke start-dipjes zijn vaak het gevolg van valse lucht/zuigerveren/te grote sproeier.
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.16 november 2018 om 09:08 #780607Is er een manier on t controleren of t om een van die 3gaat?
Custom stickerbomb16 november 2018 om 09:55 #780611Gootsteen ontstoppper is geen succes. Ik schenk t erin maar komt er niet echt goed uit na heel veel schudden en rammelen komt er wat uit maar heb t idee dat t niet alles is.. help
Custom stickerbomb16 november 2018 om 11:42 #780616Zo wiezo moet je goed schudden.Dan komt het los.
Heb je de heel uitlaat goed gevuld gehad met HG? Door te kantelen te draaien en weer bij te vullen? Want het moet natuurlijk op elk plekje komen. Goed laten weken minimaal 12 uur?
Wanneer klaar:
In een emmer zetten en door spoelen met water, door er een tuinslang op te zetten.
Het geeft niet als er wat water achter blijft dat is zo weer verdampt.
Als er niet heel veel bagger uitkomt, dan doe je iets niet goed.16 november 2018 om 11:51 #780618Oké ga em langer laten weken! En dan met tuinslang uitspoelen. Kan t ook langer dan 12uur of is dat slecht? Ben namelijk weekendje weg laat ik t lekker zitten
Custom stickerbomb -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.