Vespa si

Home Forums Techniek Opvoeren Vespa si

This topic contains 18 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Timo SI 5 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
  • #780300

    Timo SI
    Topic starter
    Berichten: 41

    beste mensen!
    ik ben een volledige leek in het brommer wereldje.

    Ik heb sinds kort een Vespa si. Top is prima maar mag iets harder trekken. Ga niet lopen klooien met andere uitlaten cilinders of carburateurs. Graag iets wat ik makkelijk/goedkoop zelf met basis tools zelf in mn keldertje kan doen.

    Verheug me op jullie tips en ideeën.
    Gr Timo

    Custom stickerbomb
    #780301

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Hi Timo,

    Dat is vast en zeker mogelijk, ook in je keldertje.
    Kan je iets meer vertellen over welke poelie nu gemonteerd zit? Dit is vrij belangrijk. Je kan je linker zijkap demonteren en daar zit een koppeling, v-snaar en een metalen poelie. Kan je deze poelie bij het achterwiel opmeten? Dit is bijv een 7cm, 8cm of 9,4cm poelie.

    Om nog wat meer optrekpower te krijgen zijn iets strakkere trekveertjes ook aan te raden; groene van polini.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #780302

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Hoi Timo,
    Als het al een oud brommertje is, wil het optrekken nog wel eens flink verbeteren als je de uitlaat ontkoolt en er nieuwe zuigerveren inzet.

    #780323

    Timo SI
    Topic starter
    Berichten: 41