Vespa si

Home Forums Techniek Opvoeren Vespa si

Dit onderwerp bevat 18 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Timo SI 6 maanden, 2 weken geleden.

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Gebruiker

zevenenergie
    Forum Goeroe

Dat is alleen maar gunstiger :thumb

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Timo SI
    Topic starter

Oké uitlaatje schoon! Trek al wat beter t is nu echt allen van 0 naar een beetje meer. Hoe kan ik controleren of er valse lucht is op de zuiger veren versleten zijnn?

zevenenergie
    Forum Goeroe

Voor het opsporen van valse lucht plekkenDe deo test:

Je start je brommer en laat hem gewoon stationair lopen.

Je spruit deo tussen de plekken waar pakkingen zitten, dus tussen de:
    -Cilinder en kop
    -Cilinder en carter
    -Carburateur en spruitstuk
    -Middenspleet carters
    Zorg dat het niet in de carburateur komt, dat geeft een vertekent beeld.

Als hij op een plek waar jij spuit in toeren veranderd, zuigt hij daar valse lucht.

De zuigerveren controleer je door de cilinder er af te halen en de zuigerveren los in de cilinder te stoppen en met de zuiger mooi recht te zetten en dan de opening op te meten.

Ik zeg altijd; als de boel toch los is na jaren gebruik. Gooi er dan gelijk nieuwe zuiger veren in.

https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/zuigers-vespa-ciao.html

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Timo SI
    Topic starter

*voelt zich heel dom* het lukt me niet om een nieuw topic te beginnen dus vraag het gewoon even hier:

Kan iemand mij in leken taal uitleggen hoe ik mijn trekveertjes zelf kan verwisselen? ook daarbij mijn koppeling verwijderen en al. de how to’s ontbreken wat duidelijk of foto’s (welke niet meer laden oid) kan ik de koppeling los maken met een accu slagschroevendraaier? en waar moet ik letten bij de koppeling ?

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.