Vertigo Perso

Home Forums Perso’s Projecten Vertigo Perso

This topic contains 151 reacties, has 30 deelnemers, and was last updated by Guido 6 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 152)
  • Gebruiker

Ben Citta
    Donateur

goed bezig 😀

Vertigo
    Topic starter

Updateje:

Ik ben bezig geweest met een LeoVince krul-uitlaat, ik heb hem zo gekregen dat hij ook met bokstandaard past, en daarna met 22mm cv-buis gelast:

Ook ben ik momenteel bezig met een 50cc tunen, wat me behoorlijk tegenvalt, je schiet heel erg snel uit!

Martino
    Bijdrager

Toch ziet het er op de foto vrij netjes uit en die uitschieters op de onderste foto zullen door je pakking wel niet van invloed zijn op lekkage oid.

Waarom heb je gekozen om zo dicht naast je uitlaatpoort een extra spoelertje te maken en kan je misschien beter je spoeler gewoon vergroten? Of ging het er alleen maar om om wat te proberen?

Vertigo
    Topic starter

Deze was om te oefenen. Helaas zitten de zuigerveerslotjes bij het grootste stuk cklinderwand. Kun je deze slotjes verplaatsen?

speedbuxy
    Bijdrager

Das voor een eerst begin niet slecht:thumb
    Je had de tijd alleen wel beter aan de uitlaapoort kunnen schenken, want orginele spoelers zijn groot genoeg om een dikke 60+ mee te kunnen halen.
    Ben namelijk bang voor je dat je deze aanpassing niet echt gaat vernemen.

Vertigo
    Topic starter

Hoe moet ik mijn uitlaatpoort aanpassen om er meer uit te krijgen?

speedbuxy
    Bijdrager

Door hem wat breder en hoger maken.
    Breedte geeft meer kracht, omhoog geeft meer toeren.
    Begin eens met 4mm en 2mm
    Dus 2mm links en recht verbreden, en 2mm omhoog.
    (met omhoog bedoel ik richting de kant van kop slijpen)
    Dan zal je wel een leuk verschil waarnemen tov een orgineeltje.

Vertigo
    Topic starter

Gisteren van Pepko een Proma CC in slechte staat binnengekregen. Meteen de deuken er ff uitgetrokken, en is nu weer redelijk. Ook meteen ff geborsteld en de naadjes gebrand. Hier zal ik binnenkort even foto’s van maken.

Volgende week de TT tour, heb d’r weer zin in. Ik heb helaas geen zin om mijn hele mix-blok er onder weg te slopen om er een DR EVO op te drukken, dus toch maar 50cc-Power.

Martino
    Bijdrager

Hey Jelmer, mag ik jou toch sterk adviseren even zin te maken voor de DRevo. Dit zal een wereld van verschil maken om mee te toeren. Nou zal dit vast niet de snelste toer ooit worden. Ikzelf ook met een Creco cilindertje zal afreizen, maar een 50cctje is wel direct een stukje langzamer.

Ik denk dat je hetzelf ook niet leuk vind om constant volgas moet geven om vervolgens nog achter de groep aan te rijden.
    Daarbij gok ik dat de helft nog wel iets moet gaan sleutelen om mee te toeren.

Dus een DR evo en Proma cc zal je genot straks zeker bevorderen. :thumb

speedbuxy
    Bijdrager

Vertigo :
    dus toch maar 50cc-Power.

Dat is dan op eigen risco:! want ik mag dan geen max snelheid vermeld hebben maar uit ervaringen blijkt dat een 50cc gewoon de boel vet ophoud.
    De strand tot sluis toer reed vincent ook 50cc met een proma cc, hij is toen halverwege afgehaakt omdat hij de boel de hele tijd toch niet kon bij houden.
    En gezien jij aangeeft meer uit luiheid overweging het blokje niet te willen wisselen zeg ik erbij dat er dan ook weinig rekening word gehouden met jou langzamere snelheid.
    Want zoals maarten al zegt zijn er waarschijnlijk nog genoeg rijders die nog wat sleutel werk voor de boeg hebben.
    (ik moet vandaag m,n blokje er ook nog even onderweg jagen omdat ik de shoke met kabel er weer op moet hebben)

pepko
    Donateur

ik hoor dus ook bij de langzamere, met std. vario dus ik ga het waarschijnlijk niet redden, aangezien ik ook geen geld meer heb.

Vertigo
    Topic starter

Ik ben al bezig 😉 Maar ik krijg mn mix-blok er niet onder weg…

hansieb
    Moderator

Ajoh ik rijd ook maar maximaal 60km/h, met dit weertje hoef ik ook niet zo uber hard te rijden.

Chill 😉

Vertigo
    Topic starter

Ik heb hem eronder, straks de uitlaat passend maken en gaan met die banaan!

speedbuxy
    Bijdrager

hansieb :
    Ajoh ik rijd ook maar maximaal 60km/h, met dit weertje hoef ik ook niet zo uber hard te rijden.

Chill 😉

60km met wat redelijke trek power is idd ook goed genoeg:thumb
    Maar een 50cctje rijd maar een 50 a 55 en trekt daar ook een stuk langzamer naartoe.
    Maar zo te horen zijn er al maatregelen getroffen:D:thumb

@pepko
    55km is opzich ook nog wel goed genoeg, zeker omdat je wel vario hebt en daar dus wel vrij snel naartoe kan trekken:thumb

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 152)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.