Vertigo Perso

Home Forums Perso’s Projecten Vertigo Perso

This topic contains 151 reacties, has 30 deelnemers, and was last updated by Guido 6 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 152)
  • Gebruiker

Vertigo
    Topic starter

Hallo iedereen,

Tijd voor mijn project. Ik ga hiervoor een Vespa SI gebruiken.

Setup:
    Cilinder: Standaard
    Carters: Standaard
    Krukas: Standaard
    Uitlaat: Citypower, wordt waarschijnlijk dubbele Citypower
    Poelie/vario: Nu nog poelie, wordt waarschijnlijk vario.

Uiterlijk:
    Hoofdkleur: Blauw
    Subkleuren: Geel
    Velgen: Geel

28 augustus 2010;
    Brommer gekocht en opgehaald.

Foto’s:

Tips en reacties zijn welkom!

Dinsdag 31 Augustus

Achterbrug schoongemaakt en in de primer gezet.

Edjuh
    Bijdrager

Dubbele citypower is wel vet, dat wil ik ook nog eens proberen. Mooie bandjes op die 4 spaaks.

Waarom bewerk je je blokje niet meteen? Zo’n zware si kan wel wat vermogen gebruiken ; -)

Vertigo
    Topic starter

Update 1ste post.

Tsja, ben niet zo’n held in bewerken, heb het nog nooit gedaan ^^

Vertigo
    Topic starter

Oké, ik heb jullie hulp even nodig. Ik heb geen idee hoe ik het spuitwerk wil doen, hebben jullie tips/ideeën?

Edit: En nog een vraag, buis tussen het frame lassen of niet?

Steven
    Donateur

mijn suggestie is; gooi er een paar meijer tegenaan en laat het frame en de andere onderdelen professioneel ontlakken en opnieuw spuiten. dan heb je een schitterend resultaat. novatec in tolbert zou het kunnen doen.
    en een buis lassen tussen een Si frame lijkt me niet nodig, ze zijn lekker stevig

Vertigo
    Topic starter

Tsja, dat is echt heel duur. Ben je toch wel 100+ euro kwijt.

Welke kleur zal ik hem spuiten, zwart is wel heel standaard…

eidos
    Donateur

@Vertigo: Laat hem nou maar coaten voor dat geld. Voor spuitbussen, schuurpapier etc ben je ook meer dan de helft van die 100 euro kwijt. De kwaliteit die je dan hebt kwa lak is slecht en zwak. Coating gaat lang mee en ik weet zeker dat je daar nooit spijt van gaat krijgen.

Vertigo
    Topic starter

Voor 120 euro moet ik 40 uur.1 week werken. Misschien later ooit, als ik er geld voor opzij heb gelegd, laat ik het goed doen. Het is inderdaad wel mooier om te coaten, daar heb je gelijk in.

Maar weer even over de kleuren.
    Ik heb totaal geen inspiratie wat kleuren betreft, stel eens wat voor.

Steven
    Donateur

oke, als dat net iets teveel is voor je budget, begrijpelijk.

enkel kleuren:
    http://members.home.nl/h.arends/Pages/KleurenRAL.htm

mvg

Dylan
    Donateur

Vertigo :
    Voor 120 euro moet ik 40 uur.1 week werken. Misschien later ooit, als ik er geld voor opzij heb gelegd, laat ik het goed doen. Het is inderdaad wel mooier om te coaten, daar heb je gelijk in.

Maar weer even over de kleuren.
    Ik heb totaal geen inspiratie wat kleuren betreft, stel eens wat voor.

onzin, poedercoaten is juist lelijker,ruwer en doffer dan lak! Durf me is ongelijk te geven een mooi 2k lakje is mischien minder krasvast, maar VELE male mooier dan poedercoat! ( daar is de prijs ook naar )
    Gr.

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

3 euro per uur (120 euro voor 40 uur werken)?
    Damn.. waar werk jij en hoe oud ben jij wel niet dan?

@BromFreak666
    Poedercoat kan ook heel mooi zijn, mijn Ciao is ook gepoedercoat bij Novatec.

Ciao van Tonni die gepoedercoat is in candy kleuren (wel veel gevoeliger)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Steven
    Donateur

Durf me eens ongelijk te geven, nou bij deze. Smaken verschillen :thumb

Vertigo
    Topic starter

Dat is idd heel mooi gepowdercoat! Ik denk dat ik eerst maar eens ga spuiten en misschien later als ik er geld voor heb ga powdercoaten, want het is idd wel heel erg mooi.

Ik ben 16 en werk in de zomer bij Azaleakwekerij Arends in Eelde-Paterswolde, het verdient idd wel weinig per uur, maar je bent de hele dag bezig en dan tikt het wel lekker aan^^, ik ga ook ander werk zoeken, misschien iets bij de doe-het-zelf-zaak.

Maar even over de kleuren, ik dacht aan matzwart met wat accenten, maar in welke kleur zal ik deze accenten doen?(kroonstuk e.d.) En de velgen ben ik ook niet niet over uit.

Ik heb trouwens nu mijn frame geschuurd en geplamuurd op bepaalde delen, zelf ben ik geen fan van plamuren, dat moet ik ooit nog eens mooier doen.

pepko
    Donateur

minimum jeugdloon is 3.50 voor iemand die 16 is? dus ik zou maar es met je baas gaan praten!
    en btw! laat hem gewoon powdercoaten! zoveel duurder is het niet en als je een beetje regelmatig werkt heb je het zo bij elkaar!

offtopic: de kleur van tonni’s ciao is echt prachtig!!

hansieb
    Moderator

@vertigo totale offtopic
    Aangezien ik al wat meer werkervaring erop heb zitten.
    Mensen die 40 uur voor 120 euro moeten werken stimuleer ik graag 😐

Vakanbaantje tip & gecombineerd met vespa hobby:
    Zoek een grote plek waar een zeer grote jeugd camping is, schrijf de camping aan. Ga de hele dag een beetje wc’s schoonspuiten en verdien zo rond de 1600 euro per maand. Ondertussen kan je je de tering zuipen en verdien je 7 dagen lang per week.

Horeca gelegenheden ergens in het zuiden van het land aanschrijven in de vakantieperiode (landalgreenparks/centerparks)

Laat de brommer laten coaten voor 140 euro. Ben je een beetje zuinig op je lak, ziet je ciao er naar 3 jaar nog goed uit.

140 / 3 jaar = 46,66 euro per jaar aan lak.

Ben totaal niet meer zuinig op mijn ciao, maar qua lak zit het er nog wel redelijk op.

Tot zover de tips van hanz

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 152)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.