Verschillende inlaten carters.

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Verschillende inlaten carters.

This topic contains 9 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Daan 3 years, 10 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • 1
    #203479

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7344

    Aangezien de vraag werd gesteld voor een foto tussen het verschil van inlaatjes bij snor en bromcarters en er hier nog geen duidelijk topic over was trap ik maar af met een topic waarin de verschillende inlaatjes op foto te zien zijn.

    Snorcarter.

    Snorcarter met stalen bus.

    Bromcarter.

    Oldtimercarter.

    Belgencarter.

    Deze laatste foto is van een kickcarter welke altijd een zogenaamde belgeninlaat hebben. Hier is goed te zien dat het inlaatvlakje stukken groter is.
    Voor de voledigheid zal ik hieronder ook nog een inlaat van een Polini SE posten.

    Polini SEcarter

    #207755

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Bedankt voor de informatie.

    #207756

    DarkMagician6
    Bijdrager
    Berichten: 957

    Bedankt voor het maken van dit topic, ben er heel blij mee dat ik nu dus eens duidelijk het verschil kan zien! 😀

    #208118

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Super dit, ik was ook al een tijd op zoek naar zo’n overzicht.

    #208119

    DarkMagician6
    Bijdrager
    Berichten: 957

    Trouwens, misschien zou het ook een goed idee zijn om er meteen bij te vertellen welke andere onderdelen van een brom anders zijn dan bij een snor. (Hoeven geen foto’s bij, maar maten voor bijv carb en uitlaat etc zou miss wel leuk zijn.) :thumb

    Deze verschillen zijn al wel te vinden in verschillende topics hier op het forum. Dit topic gaat alleen over de inlaten.

    [Edit] Ok sorry, dan zoek ik wel verder. Ik dacht dat het misschien een leuk idee was om gewoon een mooie verzameling met verschillen in 1 topic te hebben zodat er een duidelijk overzicht is.
    Maarja, search time!

    #208122

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Haha, Martino, je hebt t er maar druk mee..maar t zorgt wel voor veel verduideliking, tevens vind ik de reacties hierboven niet eens zo gek!, t staat er allemaal wel maar niet erg gemakkelijk te vinden en erg onoverzichtelijk.

    #208120

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7344

    Ik snap het punt, maar realiseer je dat een degelijk topic heel uitgebreid en algemeen wordt. Wanneer je als user iets zoekt, ligt een groot deel ook aan de keuze van de topictitel. Veel users gebruiken vaak nog steeds onozele topictitels die niet slaan op de inhoud ervan. Later ook lastig terug te vinden.

    Doordat dit specifiek alleen over de inlaat gaat zal je makkelijker je info kunnen vinden wanneer nodig. Bij een groter en uitgebreid topic zonder goede topictitel over inhoud vind je de info al snel niet meer terug. Informatie sneeuwt onder etc. Probeer maar eens iets te vinden in het kleine vragen topic bijv.

    Dus mocht iemand nog een goede foto hebben van een ander soort inlaatje post deze graag hier?

    #203951

    twinboxer
    Bijdrager
    Berichten: 177

    Ik snap het punt, maar realiseer je dat een degelijk topic heel uitgebreid en algemeen wordt. Wanneer je als user iets zoekt, ligt een groot deel ook aan de keuze van de topictitel. Veel users gebruiken vaak nog steeds onozele topictitels die niet slaan op de inhoud ervan. Later ook lastig terug te vinden.

    Goede topictitel is ook niet altijd alles. Vaak begint het volgens titel, maar dan dwaalt de discussie af.
    Eerst gaat het nog over de uitlaat, dan de zuiger, naar de krukas, V-snaar, en op het laatst begint er iemand over het ventildopje van het achterwiel. Daar maak ik mij nu bijvoorbeeld ook schuldig aan, sorry.

    #208124

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Zoals beloofd, hier nog een foto van een berini kinitec carter:D

    #799206

    Daan
    Bijdrager
    Berichten: 137

    Mijn inlaat is 10,5mm ongeveer is t dan een brom?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.