Variomatic op Vespa’s

Home Forums Techniek Vario Variomatic op Vespa’s

This topic contains 133 reacties, has 68 deelnemers, and was last updated by Brommers kieken 3 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 134)
  • Gebruiker
  • #213356

    st3yn
    Bijdrager
    Berichten: 683

    Wat je MOET hebben om met vario te rijden:

    – Varionaaf, dus met lange as
    – Vario achterkoppeling met schaal
    – Standaard of snelle voorvario
    – Variosnaar

    #213357

    sincitta
    Bijdrager
    Berichten: 69

    kan je niet de gewone bromklok ombouwen tot varionaaf?

    #213358

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Ligt eraan hoe handig je bent en hoeveel materiaal je tot je beschikking hebt:
    – Draaibank
    – TIG lasapperaat

    Dan lukt het wel, varioklok kopen is wel stukke gemakkenlijker en daar is de kans op breken van as / kromme as een stukje kleiner;)

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #213359

    SnoopJ
    Bijdrager
    Berichten: 57

    KLIK

    heeft hier iemand ervaring met deze achter koppelings??
    zoja werk dat een beetje?? ook als je er een Polini of mallosie voorvariao opzet??[/

    #213360

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    zijn voor stnd setup goed te doen.

    als je op gaat voeren is het afstellen erg lastig omdat er een centrale trekveer inzit. of er een andere drukveer in kan weet ik ook niet.

    FonS: drukveer gaat wel, moet je alleen de pinnetjes er even vanaf slijpen

    Mike
    #213464

    vespa liessel
    Bijdrager
    Berichten: 89

    draait voorvario als je stationair draait? of bij welk toerental ongeveer wel?

    #213465

    sombrero
    Bijdrager
    Berichten: 1270

    tuurlijk draait die dan als die niet zal draaien heb je toch een groot probleem hoor want dan loopt je blokje niet
    koppeling grijpt wel later aan. wanneer deze aangrijpt ligt aan de trekveren die je hebt.

    #213466

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    draait altijd ja je krukas draait toch altijd… en daar zit ie aan

    de cetrifugaalkracht van je rollers klimmen bij een bepaald toerentaal dus in hun ruimte en die druk voor jou gezien t buitenste deel dus tegen de snaar aan die die neemt hem mee;) daarom is het gewicht van je rollers belangrijk,

    de trekveren bepalen alleen warneer de segmenten aangrijpen, dat heeft weer op een andere manier met de snelheid van de snaar te maken

    Mike
    #213467

    vespa liessel
    Bijdrager
    Berichten: 89

    draait de snaar ook altijd dan? of niet

    #213468

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    ja

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #213522

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    st3yn :
    Freek je zegt wel dat een scooter makkelijker op te voeren is, maar dan is hij echt nog niet goedkoper. Een mooie vespa ciao haal je voor zo’n 200 Γ‘ 300 euro en voer je echt goed op voor 350 euro, dan ben je zo’n 650 euro +- kwijt. Kan je voor dat geld ook een goede scooter kopen die 85 loopt? Denk het niet.. En als je daar ook nog een ander uitlaatje etc. voor wilt halen ben je veel meer kwijt dan voor een dik opgevoerd brommertje hoor πŸ˜‰

    haha ik wel :D:D:D

    met me ouwe geile vertrouwde kymco dj alles standaard 70 met simpel techno uitlaatje voor 100 euro had ik die 85 dik gehaalt
    oja me kymco had ik gekocht voor 300 euro πŸ˜€

    #213523

    Bartjee
    Donateur
    Berichten: 2103

    Alleen vind ik een ciao of citta toch wel iets mooier als zo’n kut kymco dj..

    #213524

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    haha ma het was echt wel vet πŸ˜› me neef was er mee op de rollerbank geweest ma was niks aan de hand πŸ˜€ en trok op als een gek

    #213525

    Frenklin
    Bijdrager
    Berichten: 177

    Met 85km niks aan de hand op roller?? beetje vreemd!!

    #213526

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    met 70 maar als ik andere uitlaat eronder had gezet had die makkelijk die 85 kunnen halen πŸ˜‰
    ma kymco heeft ma iets van 0,70 kw terwijl dat de meeste scooters iets van 0,90 of 1,20 hebben standaard

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 134)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.