This topic contains 133 reacties, has 68 deelnemers, and was last updated by Brommers kieken 3 years, 3 months geleden.
-
Gebruiker
-
30 september 2008 om 14:41 #213356
Wat je MOET hebben om met vario te rijden:
– Varionaaf, dus met lange as
– Vario achterkoppeling met schaal
– Standaard of snelle voorvario
– Variosnaar30 september 2008 om 15:20 #213357kan je niet de gewone bromklok ombouwen tot varionaaf?
30 september 2008 om 15:23 #213358Ligt eraan hoe handig je bent en hoeveel materiaal je tot je beschikking hebt:
– Draaibank
– TIG lasapperaatDan lukt het wel, varioklok kopen is wel stukke gemakkenlijker en daar is de kans op breken van as / kromme as een stukje kleiner;)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno30 september 2008 om 16:27 #213359heeft hier iemand ervaring met deze achter koppelings??
zoja werk dat een beetje?? ook als je er een Polini of mallosie voorvariao opzet??[/30 september 2008 om 16:32 #213360zijn voor stnd setup goed te doen.
als je op gaat voeren is het afstellen erg lastig omdat er een centrale trekveer inzit. of er een andere drukveer in kan weet ik ook niet.
FonS: drukveer gaat wel, moet je alleen de pinnetjes er even vanaf slijpen
Mike27 november 2008 om 20:33 #213464draait voorvario als je stationair draait? of bij welk toerental ongeveer wel?
27 november 2008 om 20:37 #213465tuurlijk draait die dan als die niet zal draaien heb je toch een groot probleem hoor want dan loopt je blokje niet
koppeling grijpt wel later aan. wanneer deze aangrijpt ligt aan de trekveren die je hebt.27 november 2008 om 20:37 #213466draait altijd ja je krukas draait toch altijd… en daar zit ie aan
de cetrifugaalkracht van je rollers klimmen bij een bepaald toerentaal dus in hun ruimte en die druk voor jou gezien t buitenste deel dus tegen de snaar aan die die neemt hem mee;) daarom is het gewicht van je rollers belangrijk,
de trekveren bepalen alleen warneer de segmenten aangrijpen, dat heeft weer op een andere manier met de snelheid van de snaar te maken
Mike27 november 2008 om 20:48 #213467draait de snaar ook altijd dan? of niet
27 november 2008 om 20:49 #213468ja
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno13 januari 2009 om 12:13 #213522st3yn :
Freek je zegt wel dat een scooter makkelijker op te voeren is, maar dan is hij echt nog niet goedkoper. Een mooie vespa ciao haal je voor zo’n 200 Γ‘ 300 euro en voer je echt goed op voor 350 euro, dan ben je zo’n 650 euro +- kwijt. Kan je voor dat geld ook een goede scooter kopen die 85 loopt? Denk het niet.. En als je daar ook nog een ander uitlaatje etc. voor wilt halen ben je veel meer kwijt dan voor een dik opgevoerd brommertje hoor πhaha ik wel :D:D:D
met me ouwe geile vertrouwde kymco dj alles standaard 70 met simpel techno uitlaatje voor 100 euro had ik die 85 dik gehaalt
oja me kymco had ik gekocht voor 300 euro π13 januari 2009 om 12:49 #213523Alleen vind ik een ciao of citta toch wel iets mooier als zo’n kut kymco dj..
13 januari 2009 om 13:21 #213524haha ma het was echt wel vet π me neef was er mee op de rollerbank geweest ma was niks aan de hand π en trok op als een gek
13 januari 2009 om 13:53 #213525Met 85km niks aan de hand op roller?? beetje vreemd!!
13 januari 2009 om 14:13 #213526met 70 maar als ik andere uitlaat eronder had gezet had die makkelijk die 85 kunnen halen π
ma kymco heeft ma iets van 0,70 kw terwijl dat de meeste scooters iets van 0,90 of 1,20 hebben standaard -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.