Trekt niet goed na afstelling

Home Forums Techniek Afstellen Trekt niet goed na afstelling

Dit onderwerp bevat 10 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Ruben Smelt 1 maand geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker

Ruben Smelt
    Topic starter

Goedemiddag,

ik heb een gereviseerd 50cc bromblok, 13/13 carburateur en een malossi filter eronder.
    ik heb zitten proberen met sproeiers 48 tm 56. bij de één loopt hij wel beter dan bij de ander, maar bij geen van allen trekt hij fijn op. Moet altijd “helpen” dmv choke enzo.
    zou er wat kunnen zijn met mijn koppeling of achterklok?

(van mijn achterklok heb ik recent wel de lagers vervangen)

ik hoop dat jullie me kunnen helpen zodat ik weer snel opweg kan😉

gr. Ruben

SuperSi
    Bijdrager

Ik denk dat je ergens valse lucht trekt.

Kan je een deo test doen om uitsluitsel te krijgen?

AA-T
    Sleutelbeheerder

Met de choke sluit je de luchttoevoer grotendeels af. Als hij met choke beter op gang komt krijg je dus teveel lucht.

Je kan een ander normaal luchtfilter proberen, standaard 50cc plus Malossi filter is soms lastig afstellen.

Als je dan nog steeds te veel lucht hebt trek je waarschijnlijk valse lucht.

De deo test – controle op valse lucht

Edit, je was me net voor SuperSi :thumb 🙂

petrolhead
    Bijdrager

het klinkt misschien gek maar zou ook grotere sproeier nemen ik zit met

snorblok
    12/7
    malossi filter

al op 52 sproeier. Met mijn 12/12 moest ik al een paar maten groter

AA-T
    Sleutelbeheerder

@jens aka petrolhead, als je van een 12/7 naar een 12/12 gaat is het normaal dat je omhoog gaat in sproeier.
    Echter sproeier 52 nodig hebben op een snor blok niet. Voor jou ook het advies om de Deo test even te doen 😉

Ruben Smelt
    Topic starter

Na een weekje vakantie vanmiddag even de deotest gedaan.
    lekt inderdaad tussen de carburateur en inlaat..

Dustin
    Bijdrager

Heb ik ook last van gehad ruben!
    WhatsApp Image 2018-10-20 at 18.23.23(1)
    Ik had dat het plastic busje(blauw omcirkeld) niet goed zat. Duw deze helemaal richting carb. Als deze niet lekker zit, zuigt hij valse lucht aan bij het spleetje(rode pijltje). Als je carburateur heel oud is kan het busje beschadigd zijn en/of de aansluiting niet lekker.
    IMG_3685
    Dit is mijn oude, die sloot niet meer lekker af en had last van valse lucht.

Check dit even, dan zal hij het zonder twijfel weer goed doen!

38.4 DR, 13/13, brom mix carters
    Mijn citta('s)

Ruben Smelt
    Topic starter

Heb ik nagekeken en hij zat wel goed ! Had dat inderdaad eerder gehoord!
    maar mijn blokje is gereviseerd en de inlaatbuis is kleiner dan de vorige inlaat. Nu kreeg ik mn carburateur er te makkelijk omheen dus heb er isolatietape “tussen” (bleef niet goed zitten) toch trekt hij nog niet goed op.. en lekt eigenlijk nogsteeds lucht daar! Misschien iemand tips? 🤷‍♂️

Dustin
    Bijdrager

Hmm, raar dat het spruitstuk te klein is. Weet je zeker dat het niet de plastic bus is die versleten is ofzo? Heb je al een andere carburateur geprobeerd? Lijkt me sterk dat het spruitstuk op een of andere manier kleiner is dan normaal, behalve als je zo’n imitatie carter hebt.

38.4 DR, 13/13, brom mix carters
    Mijn citta('s)

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Kan je hem anders eens opmeten? Net zoals de bus in je carburateur? En deze maten hier eens neerzetten.

Isolatietape er tussen zetten is echt niet te doen, dit is een oplossing voor als je nog even naar huis wilt rijden. Maar niet voor de lange termijn. Zoals Dustin zegt, even een andere carburateur en/of busje proberen doet misschien ook al the trick.

Laat ons weten :thumb

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Ruben Smelt
    Topic starter

Heb contact opgenomen met diegene waar ik het blok van heb. Het is een oud carter waar eerst een ander carburateur op heeft gezeten. Vandaar dat hij valse lucht trok. Hier was ik het niet mee eens en heb een hem voor een ander blok terug geruild. Heb er nu een 12/10 carburateur op met sproeier 52 en malossi luchtfilter.

Bedankt allemaal voor het reageren!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.