SVB-racing

Home Forums Perso’s Projecten SVB-racing

This topic contains 65 reacties, has 32 deelnemers, and was last updated by Martino 11 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 66)
  • Gebruiker
  • #261874

    svb
    Topic starter
    Berichten: 20

    hallo allemaal

    hier eens wat foto`s van mijn projecten
    de eerste een ciao met: zelfbouw zij inlaat en een 46.5 malossi
    en een phbg 21
    vario 100mm
    zelfbouw expansie uitlaat met terugloop.




    mijn 2de project twinboxer ciao!
    met 2x42mm polini
    membraam inlaat
    elek. ontst




    carb ben ik nog niet helemaal uit
    of het een 24mm word of een 26mm

    #281091

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Echt mooi spul heb je daar liggen:thumb
    Afwerking is ook super!!

    Ik ga hem zeker volgen:D

    #281090

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Ziet er heel geil uit allemaal. 😀

    #281089

    k0enn
    Donateur
    Berichten: 232

    Dat ziet er zeer goed uit!! ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken!

    #281042

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Dat ziet er op de foto’s zeer mooi een strak uit allemaal. Zo’n demper heeft ook wel wat.
    Ik vraag me alleen af hoe je het blokdemontabeel hebt in het ciao frame?

    Ook ben ik erg benieuwd of de inlaat genoeg mengsel voor beide cilinders zal doorlaten gezien je voor een andere weg hebt gekozen als Twinboxer van het forum. Wanneer staat de eerste start ingepland? Dit zal wel een leuk geluidje met zich mee brengen.

    #280898

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Oh hemeltje wat een geniaal werk!

    Die foto’s van de ciao met twinblok, echt om je beeldscherm bij af te likken, WAANZINNIG!

    Ik kan tevreden naar bed.

    #280721

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Ziet er netjes uit hoor:thumb Mooi om te zien dat je je mogelijkheden om te lassen, draaien, en frezen creatief gebruikt. Ook erg benieuwd hoe je membraan inlaat gaat functioneren. Goed bezig in ieder geval! 🙂

    #280714

    svb
    Topic starter
    Berichten: 20

    bedankt voor de goede reacties!

    het inlaat spruitstuk met membraam is nu aan de beurt om gemaakt teworden.
    de doorlaat in mijn tussendeel heeft net zoveel oppervlakte als een gat rond 26mm!!
    dus een 26mm carb. heeft nut.
    dat zou dus 12mm per cil. zijn, das niet optimaal, maar volgens mij wel voldoende.
    en die carb. kan ik nog een betje onder mijn voeten plank weg werken(hoop ik)
    de zijkappen passen er nu gewoon op!!

    ik ben nog opzoek naar een membraam!
    wat niet groot is, maar wel genoeg doorlaat heeft
    weet iemand wat de afmetingen zijn van een Peugeot Ludix membraam?????
    die lijkt op de google niet groot!

    #281033

    twinboxer
    Bijdrager
    Berichten: 177

    Applaus :|:):o=)

    Leuk ook te zien wat anderen ermee doen, door ontwikkeling qwa inlaat en zo:thumb

    Frame had volgens mij nog wel een fractie korter gekund.

    Maak je niet druk om de inlaat, is meer dan genoeg. Eén gat is vééééééél effectiver dan twee kleine met zelfde oppervlak.
    (gaat om de poiseuille stroming door de hydraulischestraal)

    #281034

    Helios
    Bijdrager
    Berichten: 606

    Ziet er goed uit! ben benieuwd hoe het inlaat traject uitpakt!

    #280748

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    =)

    die ciao gaat vliegen met 2x 42 polini!
    ga zo door! ziet er echt top uit 😐

    :thumb

    #281074

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Kijk dit is pas een perso launch:thumb
    Ben erg benieuwd naar hij eind resultaat van de ciao:thumb
    Want dat extra stuk lengte staat hem vast erg goed, gezien een ciao orgineel juist net wat te kort oogt in het midden stuk.

    #282382

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    @ twinboxer; Mijn nieuwsgierigheid gold vooral voor de stroming in het carter. Naar het lijkt staat de inlaat direct op het middelste gedeelte van de counterkrukaswangen die op elkaar gelast zijn. Het mengsel zal dan stromen soortgelijk aan een krukasgestuurde inlaat, maar dan i.c.m. membraam. Nou staan die in/uithammen van de krukaswang volgens mij +- 90 graden t.o.v. de plek waar je normaal de inlaat wil hebben.

    De cilinder gebruikt ook niet alleen direct mengsel van de inlaat natuurlijk, maar ook wat er al in het carter aanwezig was. Toch vraag ik mij af of die werveling van het middengedeelte krukas en op het oog kleine doorlaat niet nadelig werkt icm membraam. Er lijkt namelijk op de foto’s niet een doorgang ter hoogte van het big end te zitten zoals bij een volle wangen krukas het geval is in een Evo of RV?

    @ SVB; Opzoek naar een membraam dat niet al te groot is, maar deze zal dan wel voor de grote carb genoeg moeten door laten?
    Ludix geen idee, maar houdt je het Piaggio gerelateerd. Dan is een Eurocilindro membraam misschien wel geschikt. De membramen die zij bij hun ATG setjes bijv. gebruiken zijn vrij smal en wel een V-membraam.



    Foto’s even geleend van speedbuxy. Had ze zelf niet direct voorhande.

    Misschien anders eens tussen de minibikespullen gaan kijken naar een geschikt membraam.

    #280752

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    svb :
    de doorlaat in mijn tussendeel heeft net zoveel oppervlakte als een gat rond 26mm!!
    dus een 26mm carb. heeft nut.
    dat zou dus 12mm per cil. zijn, das niet optimaal, maar volgens mij wel voldoende.

    Dan heb ik goed nieuws voor je, 1x 26mm carb = +/- 2x 18mm carb 😉

    Maar het ziet er allemaal super gelikt uit, prachtig ook dat je de C profielen van het originele frame vervangen hebt :thumb

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #280596

    Waarom?

    Geweldig mooi allemaal en ben zeer benieuwd hoe je de Ciao twinner verder gaat aanpakken:thumb Ook de zelfbouw zijinlaat blokjes zien er haast orgineel uit:thumb

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 66)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.