Sprocatti Membraam Carter

Home Forums Mening & ervaring Carters Sprocatti Membraam Carter

This topic contains 71 reacties, has 22 deelnemers, and was last updated by BMW 14 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 72)
  • Gebruiker
  • #148934

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7345

    Aangezien mijn post op het mp topic ontaard in over en weer posts over dit carter. Lijkt het me slim om maar een topic te openen waar die hoort.

    Dus hier de meningen ervaringen over het Sprocatti membraam carter 3 of 4 taps.

    #150090

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Naar mijn mening is het 1 van de snelste 3taps carters:thumb
    Groter membraan dan de reedvale of simo zij inlaat en een mooiere doorloop.
    Als er nou standaard ook nog wat leuke spoelers op de voet zitten is ie helemaal top:thumb
    Maar we zullen het over een week of 2 weten want er komen 2 deze kant op waarvan 1 voor mij8)

    #150091

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7345

    Haha okay Speedbuxy, heel mooi dat ze naar NL komen. Ikzelf had er ff geen geld voor over, maar ben heel benieuwd.
    Welke versie heb je gekozen?

    En hij zal wel vrij rap zijn, in ieder geval als je hem met de Malossi reedvalve vergelijkt. De inlaat is ook groter waardoor je ook met een grotere carb kan rijden. Maar welke krukas wil je hier dan in gebruiken?

    #150092

    Gerarduz
    Donateur
    Berichten: 545

    speedbuxy :
    Naar mijn mening is het 1 van de snelste 3taps carters:thumb
    Groter membraan dan de reedvale of simo zij inlaat en een mooiere doorloop.
    Als er nou standaard ook nog wat leuke spoelers op de voet zitten is ie helemaal top:thumb
    Maar we zullen het over een week of 2 weten want er komen 2 deze kant op waarvan 1 voor mij8)

    Haha , vet kerst kado ! Goed voor de verzameling;)

    #150093

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    ik gok dat speedy op elec heeft gekoze

    #150094

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7345

    Dat zal wel maar er is ook nog een verschil tussen niet en wel kick carters.

    #150095

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Martino :
    Haha okay Speedbuxy, heel mooi dat ze naar NL komen. Ikzelf had er ff geen geld voor over, maar ben heel benieuwd.
    Welke versie heb je gekozen?

    En hij zal wel vrij rap zijn, in ieder geval als je hem met de Malossi reedvalve vergelijkt. De inlaat is ook groter waardoor je ook met een grotere carb kan rijden. Maar welke krukas wil je hier dan in gebruiken?

    Ik heb er eigenlijks ook niet echt het geld voor maar krijg het nog wel bij elkaar als het echt moet.
    (zoals nu dus:D)
    Maargoed dat je het zegt welk type want ik ben automatisch voor die kick elec gegaan omdat dat de link was die ik door kreeg als tip, maar moet zeggen dat ik liever ren(ook makkelijker qua krukje vinden)
    Dus maar even mailen dat ik liever een ren carter heb:D

    Edit
    Volgens mij zijn de kick carters allemaal punten ontsteking.
    Tenmiste dit lijkt er sterk op.
    ELETTRONICA (MODELLO SENZA PUNTINE)

    #150097

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    jup daarom
    ene kick kruk voor sproc nah ga lekker renne !
    ook goed voor de conditie 🙂

    #150098

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7345

    Helemaal mee eens, dat is de nostalgie van de vespa. Lekker aan rennen. Het zoeken naar een kickkruk is cker lastig en zal je eventueel zelf moeten maken. Ik vraag mij ook af wat de slag is van dit blok? Op de site heeft sprocatti een 44m en 46mm slag kruk. En schat in dat dit carter wel eens een 46mm slag behoeft.

    We wachten af, in ieder geval komen ze goed terecht. En zal ik het laatste aanwinst topic voor de foto’s in de gaten houden.

    Edit: volgens mij zijn ze juist allemaal electronisch ontstoken (model zonder contactpunten)

    #150099

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    wat tevens wel kan is een cp vervanger er in knalle bij kick of niet?

    #150100

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Ja ik vind het rennen er ook wel wat bij horen en vind het ook totaal niet erg.
    Maar ik meende ooit eens gelezen te hebben op de sprocatti site dat er gewoon 43slag in gaat.
    Ze hadden toen ook nog een 43mm kit die daar volgens mij op ging.
    (of hadden stond meer in de lijst:D)

    @lenneart Ciao
    Ja dat moet er volgens mij gewoon inpassen ik verwacht dat zowel de cp als de elec carters qua electro gedeelte hetzelfde zijn opgebouwd als orgineel vespa

    Het is een wat vage texst die eronder staat maar er staat volgens mij nergens iets over een andere slag.
    KLIK

    #150096

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Albero motore a volani pieni Ø74mm e corsa 46mm.

    74mm wangdiameter en 46mm slag dus.

    Maar d’r kan vast en zeker ook een simo “oud” 43 of 44mm slag krukas in.

    Carter voor zowel punten en elektronische ontsteking.

    Bij puntenontsteking krijg je er vast en zeker zo’n grondplaat bij die Bartje ook heeft bij zijn Simo carterset.

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #150101

    .-{2F4OV}-.

    ELETTRONICA (MODELLO SENZA PUNTINE)

    Elektronische ontsteking (model zonder contactpunten)

    #150102

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    Misschien ook wel leuk om wat foto’s in dit topic te zetten:

    Stiekum wil ik er eigenlijk ook wel één…

    #150103

    MHR
    Bijdrager
    Berichten: 327

    Lijkt dat nou zo of zit het membraan vast aan het spruitstuk?

    Wel een zeer fijn carter, het zal me benieuwen wat het prestatieverschil is in vergelijking met een reedvalve.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 72)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.