Home › Forums › Mening & ervaring › Carters › Sprocatti Membraam Carter
This topic contains 71 reacties, has 22 deelnemers, and was last updated by BMW 14 years geleden.
-
Gebruiker
-
22 december 2009 om 00:47 #148934
Aangezien mijn post op het mp topic ontaard in over en weer posts over dit carter. Lijkt het me slim om maar een topic te openen waar die hoort.
Dus hier de meningen ervaringen over het Sprocatti membraam carter 3 of 4 taps.
22 december 2009 om 01:37 #150090Naar mijn mening is het 1 van de snelste 3taps carters
Groter membraan dan de reedvale of simo zij inlaat en een mooiere doorloop.
Als er nou standaard ook nog wat leuke spoelers op de voet zitten is ie helemaal top
Maar we zullen het over een week of 2 weten want er komen 2 deze kant op waarvan 1 voor mij8)22 december 2009 om 01:42 #150091Haha okay Speedbuxy, heel mooi dat ze naar NL komen. Ikzelf had er ff geen geld voor over, maar ben heel benieuwd.
Welke versie heb je gekozen?En hij zal wel vrij rap zijn, in ieder geval als je hem met de Malossi reedvalve vergelijkt. De inlaat is ook groter waardoor je ook met een grotere carb kan rijden. Maar welke krukas wil je hier dan in gebruiken?
22 december 2009 om 01:46 #150092speedbuxy :
Naar mijn mening is het 1 van de snelste 3taps carters
Groter membraan dan de reedvale of simo zij inlaat en een mooiere doorloop.
Als er nou standaard ook nog wat leuke spoelers op de voet zitten is ie helemaal top
Maar we zullen het over een week of 2 weten want er komen 2 deze kant op waarvan 1 voor mij8)Haha , vet kerst kado ! Goed voor de verzameling;)
22 december 2009 om 01:46 #150093ik gok dat speedy op elec heeft gekoze
22 december 2009 om 01:48 #150094Dat zal wel maar er is ook nog een verschil tussen niet en wel kick carters.
22 december 2009 om 01:51 #150095Martino :
Haha okay Speedbuxy, heel mooi dat ze naar NL komen. Ikzelf had er ff geen geld voor over, maar ben heel benieuwd.
Welke versie heb je gekozen?En hij zal wel vrij rap zijn, in ieder geval als je hem met de Malossi reedvalve vergelijkt. De inlaat is ook groter waardoor je ook met een grotere carb kan rijden. Maar welke krukas wil je hier dan in gebruiken?
Ik heb er eigenlijks ook niet echt het geld voor maar krijg het nog wel bij elkaar als het echt moet.
(zoals nu dus:D)
Maargoed dat je het zegt welk type want ik ben automatisch voor die kick elec gegaan omdat dat de link was die ik door kreeg als tip, maar moet zeggen dat ik liever ren(ook makkelijker qua krukje vinden)
Dus maar even mailen dat ik liever een ren carter heb:DEdit
Volgens mij zijn de kick carters allemaal punten ontsteking.
Tenmiste dit lijkt er sterk op.
ELETTRONICA (MODELLO SENZA PUNTINE)22 december 2009 om 02:01 #150097jup daarom
ene kick kruk voor sproc nah ga lekker renne !
ook goed voor de conditie 🙂22 december 2009 om 02:04 #150098Helemaal mee eens, dat is de nostalgie van de vespa. Lekker aan rennen. Het zoeken naar een kickkruk is cker lastig en zal je eventueel zelf moeten maken. Ik vraag mij ook af wat de slag is van dit blok? Op de site heeft sprocatti een 44m en 46mm slag kruk. En schat in dat dit carter wel eens een 46mm slag behoeft.
We wachten af, in ieder geval komen ze goed terecht. En zal ik het laatste aanwinst topic voor de foto’s in de gaten houden.
Edit: volgens mij zijn ze juist allemaal electronisch ontstoken (model zonder contactpunten)
22 december 2009 om 02:06 #150099wat tevens wel kan is een cp vervanger er in knalle bij kick of niet?
22 december 2009 om 02:15 #150100Ja ik vind het rennen er ook wel wat bij horen en vind het ook totaal niet erg.
Maar ik meende ooit eens gelezen te hebben op de sprocatti site dat er gewoon 43slag in gaat.
Ze hadden toen ook nog een 43mm kit die daar volgens mij op ging.
(of hadden stond meer in de lijst:D)@lenneart Ciao
Ja dat moet er volgens mij gewoon inpassen ik verwacht dat zowel de cp als de elec carters qua electro gedeelte hetzelfde zijn opgebouwd als orgineel vespaHet is een wat vage texst die eronder staat maar er staat volgens mij nergens iets over een andere slag.
KLIK22 december 2009 om 07:02 #150096Albero motore a volani pieni Ø74mm e corsa 46mm.
74mm wangdiameter en 46mm slag dus.
Maar d’r kan vast en zeker ook een simo “oud” 43 of 44mm slag krukas in.
Carter voor zowel punten en elektronische ontsteking.
Bij puntenontsteking krijg je er vast en zeker zo’n grondplaat bij die Bartje ook heeft bij zijn Simo carterset.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno22 december 2009 om 08:08 #150101
.-{2F4OV}-.ELETTRONICA (MODELLO SENZA PUNTINE)
Elektronische ontsteking (model zonder contactpunten)
22 december 2009 om 08:16 #150102Misschien ook wel leuk om wat foto’s in dit topic te zetten:
Stiekum wil ik er eigenlijk ook wel één…
22 december 2009 om 10:06 #150103Lijkt dat nou zo of zit het membraan vast aan het spruitstuk?
Wel een zeer fijn carter, het zal me benieuwen wat het prestatieverschil is in vergelijking met een reedvalve.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.