Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

This topic contains 1,572 reacties, has 124 deelnemers, and was last updated by Edjuh 2 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
  • #464147

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Andree, kun jij me vertellen hoe ik in hemelsnaam aan zo’n 28 of 30 mm diameter pijpje voor de uitlaat kom?

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #464148

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5736

    @javad, ik heb mijn 28mm gedeelte voor op de uitlaat laten draaien… (juiste maat pijp kon ik nergens vinden)

    #464150

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    De dikte van de voorbocht maakt niet erg veel uit. Het gaat vooral om een goede doorstroming en lengte. Volgens mij moet de proma van de vorige pagina best willen lopen omdat de binnenkant van de uitlaatpoort gelijk loopt met het bochtje, zodat het kanaal bijna overal even dik is. Zou je dat eens willen nakijken buxy??

    #464151

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    @martino
    Dat zijn verschillende uitlaten die je noemt plus een snor pijp haast lettelijk plat geslagen is over een lengte van 30cm dus das niet te vergelijken met de paar mm verschil wat ik heb.
    Maar als jij er toch 1 laat maken op 28 of 30mm kunnen we het verschil wel testen:thumb
    (maar ik zeg nou al dat het geen merkbaar verschil gaat maken)

    @javad
    Ik heb de flens van m,n pat dragster uitlaat afgezaagd want ik kon zou gauw ook geen 30mm buis vinden.

    @martijnvanheerde
    De flens loopt ongeveer rondom een 2mm taps toen naar binnen, maar het is net wat je zegt de flens van de simo heeft ook een bepaalde dikte en dat wijkt niet veel af van de doorgaan die de proma nu heeft.
    Dus opzich blaast de simo in een rechte weg z,n gassen de uitlaat in:thumb
    Ik maak me opzich ook eerder druk dat 48mm en het stuk meer toeren dat deze cilinder wil draaien over de prestaties van de proma heen gaan en het blokje daar wat op beperkt gaat worden.

    #464263

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Zo vandaag de blokjes even in elkaar af gemaakt want is toch wel handig als ik zaterdag een blokje heb om mee te toeren:D
    Want zeggen ik kom niet gaat ook wat moeilijk:D

    Simo Blokje

    Evo Blokje

    Voor evo rijders dit is pas afdichten:D

    Moet je alleen niet zoals mij het spul te vast draaien want dan zit je al snel dat je naar m4 moet omdat je de boel weer dol draaid:D:|

    Ik ga nu morgen eerst het evo blok checken om te zien of die weer gewoon vanouds loopt want die zekerheid wil ik even bevestigd hebben.
    Dan ga ik daarna bezig het simo blokje toer waardig/betrouwbaar aan de loop proberen te krijgen:thumb

    #464264

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Zo je hebt ook echt geen halve maatregelen getroffen met die Evo carters! =)
    Welk blokje gaat het dan worden dit weekend?

    #464265

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Haha, je heb er zeker nog wel vloeibaar tussen gedaan? 😉
    Jammer dat polini dat deel van de EVO niet goed uitgedacht heeft.

    Verder erg nette blokjes.:thumb

    #464266

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Wil die simo graag aan de loop zien, in combo met die proma moet het onderin wel lekker gaan lijkt me.

    #464267

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    Mooie blokjes :thumb welk membraan huis heb je op de zij inlaat zitten?

    #464268

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    offtopic: waarom ligt er een playstation controller op je werkbank? nieuwe besturing voor je ciao?

    #464269

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Martino :
    Zo je hebt ook echt geen halve maatregelen getroffen met die Evo carters! =)
    Welk blokje gaat het dan worden dit weekend?

    Ik ga natuurlijk voor de simo maar geef morgen eerst prioriteit aan de evo want die moet in presiepe weer starten en lopen willen gezien daar alleen een ”nieuw” groot carterdeel op is gekomen.
    Maar als die weer loopt ga ik meteen verder met de simo:thumb

    @jarco
    Ja m,n evo zit nu compleet is nou compleet pakking loos want zelfs de carter pakking zit er nu niet meer tussen:D
    (die was te gehecht aan het oude carterdeel en wouden niet meer van elkaar scheiden:D)
    Maar zit weer zoveel compressie op dat ik hem met de hand ompar rond krijg gedraaid dus dat komt wel weer goed:thumb
    (en anders wat blackbird achter zweten en lekken als ie koud is en zodra ie warm word mooi dicht en droog:D)
    En polini had idd van hunzelfs uit ook wel minimaal 1boutje meer erin mogen zetten want 3 is echt weinig

    @hans
    Dat gaat ook zeker gebeuren heb zelf namelijk ook wel hoge verwachtingen:thumb

    @goedguus
    Ik heb er een eurocilindro membraan huisje op omdat deze een leuke knik naar links maakt waardoor de carb strakker tegen het frame aan komt te zitten:thumb
    Heb ik misshien nog kans dat ik m,n voet normaal op het stepje kan zetten:thumb

    @pepko
    Omdat ik het op m,n kamer heb gedaan zitten in m,n lazboy stoel kijkend naar m,n 42inc tv, dat sleuteld namelijk een stuk lekkerder ben ik achter gekomen:thumb

    #464271

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Leuke blokjes Andree:thumb
    Ik blijf er bij dat die orginele 3 schroefjes goed genoeg is.
    Het was zeker netter geweest als er op elke hoek een schroefje had gezeten ipv de standaard 3.
    Maargoed, bij mij is het gewoon 100% lekvrij/dicht met de orginele 3 dus ik ga niks bij tappen;)

    #464272

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    haha gelijk heb je! in mij geval is het ook een stuk warmer 😉 heb je een ps2 of een ps3?

    #464273

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    VespaAvanti :
    Leuke blokjes Andree:thumb
    Ik blijf er bij dat die orginele 3 schroefjes goed genoeg is.
    Het was zeker netter geweest als er op elke hoek een schroefje had gezeten ipv de standaard 3.
    Maargoed, bij mij is het gewoon 100% lekvrij/dicht met de orginele 3 dus ik ga niks bij tappen;)

    Dat kan ik haast niet geloven, want met dubbele pakking en vloeibare pakking en met mijn vastdraai momentum stond ie nog de belletjes ertussen weg te blazen als ik gas gaf.
    Dus dan zou het haast alleen de vario kunnen wezen die het minder snel veroorzaakt ofzo.

    Want als jij gas geeft loopt ie wel meteen in de toeren terwijl mijnes best moet buffelen om eerst in een beetje toeren gebied te komen.
    Want de belletjes kwamen bij mij ook pas als ik even een tijdje volgas deed met de remmen in.
    Het was niet even een stootje gas en meteen belletjes moest er wel even voor gassen, maar dan borrelde het er ook over.

    @pepko
    Beide ik heb namelijk ook een spelcomputer(spaar)hobby dus ik heb vanaf de sega 8bit en playstion 3 en alles daartussen bijna alles staan.
    Speel bv nog regelmatig een potje street of rage op de sega 16bit of mad dog mc cree op de philips cdi speler:thumb

    #464274

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Mooie blokjes man, ben erg benieuwd zondag:thumb

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 1,573)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.