Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

This topic contains 1,572 reacties, has 124 deelnemers, and was last updated by Edjuh 2 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
  • #465557

    OrangeCiao
    Donateur
    Berichten: 291

    Nauw Andre ik hoor het al werk aan de winkel suc 6 ermee ben egt benieuwt ook wat voor kleur
    combo het gaat worden Ik vont de rode ciao toch wel goed bij je flipflap jasjes staan
    :lol

    #465564

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Had je al naar je voorvork gekeken? Wat Tonni ook al zei, die staat wel een beetje naar achter volgens mij. Kan best zijn dat hij een tik gehad heeft.

    #465566

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Hij heeft ook een tik gehad dat weet ik wel zeker, en dat de vork wat naar binnen staat klopt ook alleen is erop het oog niet te zien waar dat nou aan ligt.
    Hij lijkt wel puur de vork zelf.
    Maar komt sowieso wel goed heb al 2x een scooter gefixst die de vork en balhoofd best naar binnen had staan.

    #465567

    jeha
    Bijdrager
    Berichten: 169

    Gaat er vast leuk uit zien. Ik hang er voor het lassen altijd een cartertje tussen
    zodat ie niet naar elkaar toe trekt bij het door lassen, en er pas tussen
    weg als hij helemaal is af gekoeld.Succes met je project ik hou hem in de gaten.

    #466840

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Zo net even een klein test blokje gemaakt om te zien of ie met deze kou een beetje wil starten gezien ie binnenkort wel moet
    te nieuwjaars toeren.
    Maar dat komt dus wel goed:thumb

    Nou moest ik wel 3x de straat op neer voordat ie echt leven wou geven maar das wel normaal hij stond ook alweer een leuk tijd stil.
    Maar zelfs nu wil ie nog niet 4takken, dus die heeft van het zomer toch echt leuk arm gereden.
    Zal binnenkort eens groene trek veertjes monteren om te zien of ie dan dat dipje wat kwijt raakt zodat ik wel de juist spoeier kan monteren.

    #466841

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Die sproeier afstelling bij dit blok is ook maar een beetje vreemd. Wat heb je nu allemaal niet al geprobeerd en denk er ook aan dat de weersomstandigheden ook weer anders zijn dan in de zomer.
    Nog een grotere sproeier? Hij heeft wel dorst. 😀

    #466842

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Brrrrrrrrrrrrr, had jij geen bevroren handen zo zonder handschoenen toen je weer thuis was Andree?:D
    Hopelijk krijg je de afstelling nog wat optimaler, zou jammer zijn als hij kapot zou lopen.

    #466844

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5736

    loopt nog best redelijk toch?

    Ik wilde vandaag mijn citta rijdend krijgen, maar ik heb de hele schuur lopen afzoeken naar mijn snelgas geval en losse remgrepen…
    Morgen maar weer verder zoeken, ik wil dit weekend ook mijn simo getest hebben tenslotte…

    #466848

    Joris
    Bijdrager
    Berichten: 837

    hey andree, als ik het filmpje zo zie loopt ie best goed, dat ding blijft maar boosten:P
    je krijgt hem dus niet optimaal afgesteld? ik vind dat ie erg onregelmatig stationair loopt, veel te hoogtoerig.
    kan natuurlijk liggen aan stationairschroef maar misschien lekt er wel iets?

    heb je al gekeken naar de voet en koppakking enzo? want als ie lekt krijg je hem ook niet afgesteld.
    ik kan er ook naast zitten, maar dat was het eerste wat ik dacht toen ik het filmpje zag.
    wel grappig filmpje, volle gaas door de bebouwde kom zonder handschoenen:P:P

    ik zal het blijven volgen, succes met het afstellen!;)

    #466849

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    @martino
    Als ik er nu een grotere indoe krijg ik hetzelfde als in de zomer, dan gaat ie in de dip 4takken en daar komt ie dan niet meer uit.
    Zou je hem dan bv met een andere brom hem door die dip heen duwen dan heeft ie in de hoge toeren nog steeds een te kleine spoeier.
    Dus die dip nekt hem, ik heb nog hoop dit te kunnen verhelpen met groene veertjes en evt een andere uitlaat die wat minder dip gevoelig is als de proma cc.
    Maar als dat niet werkt is het duidelijk een vario blokje.

    @stephan
    Ja daar kwam ik naar een klein stukje rijden ook achter dat m,n handen wat kaal waren en die waren dus ook leuk koud toen ik terug kwam:D
    Maar allround gezien vond ik het goed te doen zo in de kou met het zonnetje erbij:thumb

    @jelle
    Opzich loopt ie ook niet raar hoor alleen heeft ie nu een spoeier 92 terwijl ie eigenlijks een 110 zou willen hebben.
    Maargoed ik kan de 9e volop blazen als ik wil, want deze zelfde setup heeft ook al leuk geblaast in tempraturen van 15 a 20 graden.
    Dus die heeft z,n vuurdoop al gehad:thumb
    Maar zelf de sokken er ook nog maar even achter dan, want zou wel mooi zijn als je hem afkrijgt voor de 9e:thumb
    Want er konden wel eens een hoop simo blokje aanwezig wezen de 9e:duivel

    #466858

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    Citaat

    @jelle
    Opzich loopt ie ook niet raar hoor alleen heeft ie nu een spoeier 92 terwijl ie eigenlijks een 110 zou willen hebben.
    Maargoed ik kan de 9e volop blazen als ik wil, want deze zelfde setup heeft ook al leuk geblaast in tempraturen van 15 a 20 graden.
    Dus die heeft z,n vuurdoop al gehad:thumb

    Volgens mij leert de 2takt theorie ook dat als het buiten erg koud is, de motor een grotere sproeier nodig heeft. Volgens mij gaf Tvmierlo daar een tijdje terug een logische uitleg over.

    Maar ach, als ik dat filmpje zo zie vind ik hem in de toeren zeer netjes lopen. Alleen dat stationair is idd wat rommelig. Maja miss. is dat van t stilstaan?:) Zie je met de nieuwjaars toer;)

    Mike
    #466859

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Is andersom s,winters moet de spoeier juist wat kleiner, want als je een zomer setup hebt die als ie koud is een klein beetje 4takt, dan zal ie daar s,winters in blijven hangen.
    En het stationair komt doordat de gas kabel wat strak en dubbel onder het voetplaatje zit maar dat vond ik voor een test ritje wel even best:D

    #465886

    tvmierlo
    Donateur
    Berichten: 481

    Ik weet niet of ik het ooit logisch uitgelegd heb, maar even in het kort dan maar:

    S’winters(lagere Temperatuur) –> moleculen trillen minder hard–> dezelfde hoeveelheid moleculen nemen minder ruimte in beslag–> dus bij een constant volume meer moleculen lucht–> dus meer volume zuurstof–> dus een grotere sproeier.

    Van de andere kant zou de sproeier ook wat groter moeter worden–> olie wordt stroperiger bij een lagere temperatuur–> minder goede doorstroming mengsmering door de sproeier–> grotere sproeier.

    Maar ik het kort kun je aanhouden dat een brommer bij het starten op de choke moet staan(wanneer hij koud is), bij een simpel dellorto carburateurtje wordt de luchttoevoer vernauwd zodat de brommer wat rijker staat. Wanneer de brommer warm is, moet de choke eraf anders verzuipt de brommer. Dus kouder–> grotere sproeier.

    Maar ach het verschil tussen winter en zomer is best wel klein, ik zelf ga daarvoor geen sproeier wisselen. Al neemt men het bij prestatie’s wel serieus, bij crossmotoren worden vaak 3 standaardmaten sproeiers vermeld voor in verschillende klimaten.

    #466869

    Zeebodem.
    Bijdrager
    Berichten: 1378

    Dat loopt goed man andree:thumb
    Volgens mij is hij geen een keer nog voluit geweest in dit filmpje.op het fietspad op het laatste stukje is hij er zelfs nog net niet helemaal=)

    en dat er bij jullie zo weinig sneeuw ligt sta ik helemaal van te kijken joh…
    het is hier echt helemaal dicht gesneeuwd:o

    #466870

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    @tvmierlo
    Dat klinkt leuk, alleen gaat het in praktijk niet op.
    Stel jij je brom namelijk zomers maar eens zo af dat ie dan bij een koude start redelijk 4takt en probeer dan diezelfde brom s,winters nog maar eens.
    Dan zal je zien dat ie niet harder gaat dan 25km met een ”mooi” 4takt geluidje.
    Vergeet namelijk niet dat diezelfde koude en compacte lucht de motor ook veel beter koelt.

    @evert
    Ja hij wou met dit koude weer wel redelijk lopen:thumb (dat heeft ook weer te maken met het compacte lucht verhaal van hierboven)
    Opzich zouden we ook recordjes moeten kunnen breken de 9e, want koele lucht is way beter dan warme zomer lucht.
    Maargoed laten we eerst hopen dat de 9e ons gegunt word door de weers goden.
    Want het heeft hier vandaag ook weer gesneeuwd (al is dat nog geen cm) het was wel genoeg geweest om de rit te verneuken.

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 1,573)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.