Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Speed engine afstellen
This topic contains 9 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Wim V8 3 years, 9 months geleden.
-
Gebruiker
-
3 december 2019 om 21:26 #791997
het blokje loopt eindelijk nu alleen het afstellen nog.
setup:
speed engine contactpunt
13/13 carb
65cc dr
power filter
bougie hittegraad 7
leovince krulheb alle sproeiers geprobeerd van 64 tot 72, liep het beste bij 66 maar toch niet optimaal, 64 doet die nog moeilijker en 68 verzuipt hij.
heeft genoeg compressie.
heb contactpunten open gezet op .40 – .45 -.50, loopt ook het beste op .40
krijg hem niet helemaal lekker aan te praat dus weet even niet zo goed wat er aan de hand kan zijn.
toch lijkt het alsof hij bij elke sproeier maat verzuipt- Dit onderwerp is gewijzigd 4 years, 3 months geleden door Wilk1985.
6 december 2019 om 14:29 #792016Qua sproeiers zit je best ok, zou het kunnen dat hij valse lucht trekt bij de keerringen of pakkingen?
30 juni 2020 om 00:08 #799700Trekt nergens valse lucht. heb het helemaal na gekeken, remreiniger gespoten en blokje reageerde niet raar ofzo, de brommer loopt nu met een sproeier 66 goed in hoge touren, alleen bij gasgeven duurt het een seconde of 2 voor hij in zijn touren komt. ook stationair loopt hij niet helemaal lekker, het gaat omhoog en omlaag in touren dan
30 juni 2020 om 00:30 #799702Wat voor krukas zit erin? Brom of Snor? Ik meen me te herinneren dat een Snor krukas beter functioneerde dan een Brom krukas door andere timings.
30 juni 2020 om 00:34 #799703Ik wist niet dat hier een verschil in zat in krukass, ik heb in ieder geval deze erin zitten: https://www.jmpbonderdelen.nl/krukas-rms-citta-ciao-pen-10.html
word de timing niet geregeld door het de onstekingsnok wat op de krukass zit?
30 juni 2020 om 01:04 #799705Nee excuus, ik had iets specifieker moeten zijn. Ik bedoelde de inlaattimings. Hier wordt duidelijk uitgelegd (met plaatjes) wat het verschil is tussen Snor en Brom. In dit topic wordt tevens gezegd dat Snor in een SE niet kan. Verder kan ik geen eenduidig antwoord vinden over Snor/Brom in een SE. Neem mijn opmerking dan ook met een korrel zout.
30 juni 2020 om 01:11 #799706Dat zou dus betekenen dat ik een snor erin heb zitten volgensmij. mijn oude krukass was flink beschadigd bij de schroefdraad en daarom heb ik toen een nieuwe gekocht op jmpb en heb deze erin gezet toen ik de SE ging monteren. Het probleem was dat het inlaatvlak van de carter tegen de krukass kwam (blijkbaar was dit een vee lvoorkomend probleem bij se carters. Ik heb deze heelvoorzichtig bij geslepen en nu eindelijk zit het goed in elkaar na het blokje ontelbare keren in en uit elkaar te halen.
30 juni 2020 om 01:16 #799707Sorry, op de link van de jmpb site kan ik het niet goed zien maar ik bedoelde dat het er op lijkt dat er dan een brom krukass in zit nu, dus dit zou dan ook moeten kloppen in de setup ?
30 juni 2020 om 01:23 #799708Waar ik ook nu net schterkom is als het inlaat vlak afsluit en ik dan door de inlaat blaas. ik er een beetje lucht in klas blazen. Wel tegen druk maar niet volledig afgesloten, is dit normaal ?
30 juni 2020 om 09:27 #799713Er moet tegendruk zijn.
Als je blaast op de inlaat met de krukwang voor de inlaat(=dicht) dan gaat er maar iets lucht langs.Als ie ergens valse lucht trekt kan hij nooit verzuipen, het mengsel wordt dan armer, met valse lucht.
Ook als je inlaat niet goed af zou sluiten is er te weinig onderdruk, dus wordt er te weinig mengsel aangezogen.
Jij zegt dat hij verzuipt, dus beide oorzaken kunnen het eigenlijk niet zijn.
Echter met heel weinig onderdruk is er niet genoeg zuigkracht aan de carburateur waardoor het mengsel niet goed verstuift, er moet een mooie mistwolk van zeer kleine benzinedruppeltjes met lucht naar binnen worden getrokken. Bij weinig onderdruk zijn dit grote druppels met weinig lucht, dit ontsteekt bijna niet en ziet er uit of ie verzuipt.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.