Speed engine afstellen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Speed engine afstellen

This topic contains 9 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Wim V8 3 years, 9 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #791997

    calvin492
    Topic starter
    Berichten: 41

    het blokje loopt eindelijk nu alleen het afstellen nog.
    setup:
    speed engine contactpunt
    13/13 carb
    65cc dr
    power filter
    bougie hittegraad 7
    leovince krul

    heb alle sproeiers geprobeerd van 64 tot 72, liep het beste bij 66 maar toch niet optimaal, 64 doet die nog moeilijker en 68 verzuipt hij.
    heeft genoeg compressie.
    heb contactpunten open gezet op .40 – .45 -.50, loopt ook het beste op .40
    krijg hem niet helemaal lekker aan te praat dus weet even niet zo goed wat er aan de hand kan zijn.
    toch lijkt het alsof hij bij elke sproeier maat verzuipt

    • Dit onderwerp is gewijzigd 4 years, 3 months geleden door Wilk1985.
    #792016

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Qua sproeiers zit je best ok, zou het kunnen dat hij valse lucht trekt bij de keerringen of pakkingen?

    #799700

    calvin492
    Topic starter
    Berichten: 41

    Trekt nergens valse lucht. heb het helemaal na gekeken, remreiniger gespoten en blokje reageerde niet raar ofzo, de brommer loopt nu met een sproeier 66 goed in hoge touren, alleen bij gasgeven duurt het een seconde of 2 voor hij in zijn touren komt. ook stationair loopt hij niet helemaal lekker, het gaat omhoog en omlaag in touren dan

    #799702

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    Wat voor krukas zit erin? Brom of Snor? Ik meen me te herinneren dat een Snor krukas beter functioneerde dan een Brom krukas door andere timings.

    #799703

    calvin492
    Topic starter
    Berichten: 41

    Ik wist niet dat hier een verschil in zat in krukass, ik heb in ieder geval deze erin zitten: https://www.jmpbonderdelen.nl/krukas-rms-citta-ciao-pen-10.html

    word de timing niet geregeld door het de onstekingsnok wat op de krukass zit?

    #799705

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    Nee excuus, ik had iets specifieker moeten zijn. Ik bedoelde de inlaattimings. Hier wordt duidelijk uitgelegd (met plaatjes) wat het verschil is tussen Snor en Brom. In dit topic wordt tevens gezegd dat Snor in een SE niet kan. Verder kan ik geen eenduidig antwoord vinden over Snor/Brom in een SE. Neem mijn opmerking dan ook met een korrel zout.

    #799706

    calvin492
    Topic starter
    Berichten: 41

    Dat zou dus betekenen dat ik een snor erin heb zitten volgensmij. mijn oude krukass was flink beschadigd bij de schroefdraad en daarom heb ik toen een nieuwe gekocht op jmpb en heb deze erin gezet toen ik de SE ging monteren. Het probleem was dat het inlaatvlak van de carter tegen de krukass kwam (blijkbaar was dit een vee lvoorkomend probleem bij se carters. Ik heb deze heelvoorzichtig bij geslepen en nu eindelijk zit het goed in elkaar na het blokje ontelbare keren in en uit elkaar te halen.

    #799707

    calvin492
    Topic starter
    Berichten: 41

    Sorry, op de link van de jmpb site kan ik het niet goed zien maar ik bedoelde dat het er op lijkt dat er dan een brom krukass in zit nu, dus dit zou dan ook moeten kloppen in de setup ?

    #799708

    calvin492
    Topic starter
    Berichten: 41

    Waar ik ook nu net schterkom is als het inlaat vlak afsluit en ik dan door de inlaat blaas. ik er een beetje lucht in klas blazen. Wel tegen druk maar niet volledig afgesloten, is dit normaal ?

    #799713

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Er moet tegendruk zijn.
    Als je blaast op de inlaat met de krukwang voor de inlaat(=dicht) dan gaat er maar iets lucht langs.

    Als ie ergens valse lucht trekt kan hij nooit verzuipen, het mengsel wordt dan armer, met valse lucht.
    Ook als je inlaat niet goed af zou sluiten is er te weinig onderdruk, dus wordt er te weinig mengsel aangezogen.
    Jij zegt dat hij verzuipt, dus beide oorzaken kunnen het eigenlijk niet zijn.
    Echter met heel weinig onderdruk is er niet genoeg zuigkracht aan de carburateur waardoor het mengsel niet goed verstuift, er moet een mooie mistwolk van zeer kleine benzinedruppeltjes met lucht naar binnen worden getrokken. Bij weinig onderdruk zijn dit grote druppels met weinig lucht, dit ontsteekt bijna niet en ziet er uit of ie verzuipt.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.