Si-trike

Home Forums Perso’s Projecten Si-trike

This topic contains 27 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 4 years, 9 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
  • Gebruiker
  • #284568

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    (Ik heb dit nu bij de specials staan, ik had geen idee waar zoeits anders ingezet moest worden)

    Ik loop al verschillende weken rond met het idee om een citta (of si) zonder kenteken om te bouwen naar een crosstrike, dus met 2 achterbrugjes+2 blokjes icm crossbandjes. Op het forum staan wel een paar zijspannen, maar die zijn allemaal maar aangedreven door 1 blokje. En aangezien ik redelijk eigenwijs ben moet en zal ik iets specialers maken dat nog niemand heeft gepresteerd. Ik wil er bijvoorbeeld ook een stabilisatorstang voor ontwerpen zodat de bruggen niet geheel onafhankelijk door kunnen veren. In de vakantie werk ik genoeg om een net bedrag hiervoor aan de kant te kunnen zetten.Ik zit wel nog met een paar vraagjes over de haalbaarheid van de ideeën in mijn hersenpan:

    -Wat is een nette globale prijs voor een citta/si zonder kenteken? €50? €100?
    -Qua setup twijfel ik tussen twee 43mm creco’s of 43mm DR Evo’s. Beide hebben een goede prijs-kwaliteitverhouding, maar ik ben bang voor de beschikbaarheid van de creco. Ik wil natuurlijk wel dat er wat zand wordt opgegooid! 😀

    Ik ga van het weekend denk ik maar eens aan de slag met een conceptversie van het ontwerp.

    #447783

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Heb je komplete citta’s nodig of alleen de frame’s ik heb een aantal frames liggen waar ik helemaal niks mee doe kun je tegen verstuur kosten hebben ?

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #447668

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    Zitten daar ook de voorvorken bij? Ik had ook al bericht van Guido gehad, hij zou me dan eventueel de brugjes inc. naven kunnen leveren denk ik.

    #447669

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    nee ik heb alleen frames over.

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #447670

    AC RACING
    Moderator
    Berichten: 1493

    Persoonlijk ben ik van mening dat er eerst daad bij het woord moet worden gevoegd alvorens het een special te noemen. So bring it on!

    #446953

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Bijzonder project!

    Er zijn inderdaad eerder mensen geweest die dit hebben ondernemen, zou mooi zijn als je een eerder niet afgemaakt project (zoals dat van Guido) zou kunnen overnemen zodat er niet een goed frame hoeft te sneuvelen :).

    Ik zet hem voorlopig bij de perso’s in ieder geval, mocht het echt wat bijzonders worden verplaats ik hem naar de Specials. Succes :thumb

    #446954

    Harleyman
    Bijdrager
    Berichten: 180

    Ben benieuwd naar je tekeningen!

    #429149

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    Waarschijnlijk kan ik van Guido inderdaad zijn project overnemen dan heb ik al een heel goede basis (compleet rollend frame + een achterbug met wiel en klok) om mee te beginnen :thumb

    #430138

    Rick.

    Wil je echt een trike idee maken of 2achterbruggen direct langs elkaar?

    #430137

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    Direct langs elkaar zou ik het niet willen noemen, maar wel zegmaar dat ik nog scheef door de bochten kan (daarom laat ik ze ook onafhankelijk veren). Mijn intentie is om er gewoon wat lol mee te hebben op de akkers bij me in de buurt, dus is vering wel belangrijk. Een vriend van me heeft een MigMag-lasapparaat en genoeg ijzer waarmee we wel vaker dingen maken, dus het engineering-gedeelte etc komt wel goed.

    #497503

    Jasper-Grillo
    Bijdrager
    Berichten: 114

    2 uitgeveilde blokjes met een dr 43 evo, en je kunt misschien de 100 halen 🙂

    #497504

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    Het is natuurlijk de vraag of ik dat wel wil haha :D, ik vind dst hij meer koppelgericht moet zijn dus dan zijn 2 creco’s de meest voor de hand liggende keuze…

    #497511

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Prachtig idee:)

    Ik zou zelf een subframe bouwen wat dan geveerd is en dan kan je meteen een remschijf monteren
    Als je 2 subframe pakt van de citta’s dan krijg je wel een raar ding maar wel met leuke rij eigen schappen
    Wellicht kan je dan een torsie as maken dan heb je geen veerpoten meer
    Of een as in lagers met een uitsteeksel voor een centrale veer. Het probleem. Is dan wel dat je geen onafhankelijk wiel ophanging meer hebt

    Doen doen doen!
    Groetjes ritze

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #497513

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    Hey Ritze,

    Ik heb expres niet gekozen voor een subframe omdat ik dan idd geen onafhankelijke vering heb. Wel wil ik er een torsie-as in de vorm van een stabalisatorstang op gaan maken. Zaterdag komt Guido van het forum een framepje brengen, dan kunnen we pas echt aan de slag!

    #497514

    Guido
    Donateur
    Berichten: 605

    :thumb

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.