Scheurtje Polini Speedengine carter

Home Forums Techniek Motorisch Scheurtje Polini Speedengine carter

This topic contains 10 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by SjoerdCiao 4 years geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #794891

    SjoerdCiao
    Topic starter
    Berichten: 1023

    Hallo,

    Ik was net m’n Polini Speedengine carters in elkaar aan het zetten en toen zag ik het scheurtje op onderstaande foto’s, zal dit kwaad kunnen?

    Ik hoor graag van jullie!

    Mvg SjoerdCC565339-63BE-4DC0-A3FB-1ECC40D042969022C170-2227-4752-8797-AC40D61DE6BF276D5DCA-F013-42A5-8497-9E8ECD6A2D9B

    #794894

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Mooi is anders inderdaad. Is het nieuw nieuw? Heb het wel vaker gezien bij speedengine. Het tapeind zit dichtbij de poort helaas.

    als jij denkt dat het niet meer brokkelt zou ik het gewoon laten. Als er wel een stukje afbreekt gaat dat gelijk de cilinder in waarschijnlijk..

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #794895

    SjoerdCiao
    Topic starter
    Berichten: 1023

    De Speedengine is niet nieuw, maar Zevenenergie heeft deze onderhanden genomen aangezien de draad voor de tapeindes slecht was. Ik heb er met een schroevendraaier aan geprobeerd te duwen maar het lijkt wel vast te zitten….

    #794902

    SjoerdCiao
    Topic starter
    Berichten: 1023

    Zijn er hier members die zoiets kunnen en willen repareren voor mij? Ik ben hier zelf niet handig mee mocht je dit kunnen repareren

    #794906

    Vespalover deurne
    Bijdrager
    Berichten: 4

    Je kunt ook kneetbaar aluminium gevruieken er op plakken en dan weer netjes bijwerken met de vijl en schuurpapier en dan als laatste met hele fijne schuurpapier

    #794913

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    dit zou je kunnen “durafixxen”
    Durafix is een soort aluminium soldeer wat je aanbrengt met een gasbrander en een staafje durafix.
    Voordeel hier van, in tegenstelling tot kneedbaar spul. is dat het zeer goed hecht aan je carter en een onwijs sterke verbinding maakt.

    #794914

    Smallride
    Bijdrager
    Berichten: 136

    Ik zou het even met zeven energy overleggen.
    Die is er goed met byzonders reparaties.

    #794916

    SjoerdCiao
    Topic starter
    Berichten: 1023

    Ik zou het even met zeven energy overleggen. Die is er goed met byzonders reparaties.

    Ik heb zevenenergie een berichtje gestuurd om te zien of hij dit kan repareren inderdaad, hij heeft de carters en alles wat ik hem opgestuurd heb heel netjes en echt vakkundig gemaakt. Het komt allemaal goed👍

    #794917

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Ik heb je in tussen je E-mail beantwoord Sjoerd.

    Het scheurtje zat er al in, ik heb het beschadigde schroefdraad van het gat opgehaald en dieper getapt  en er speciale hitte bestendige 2 componenten lijm in gedaan. Als het al los zat, wat niet het geval was, dan zit het nu vast.
    Ik wil dat je 100% tevreden bent. Zit het volgens jouw niet goed, dan frees ik de scheur weg en vul het op. Maar eerlijk gezegd, beter dan dit word het denk ik niet.

    #794930

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Dit soort scheurtjes kom je vaker in de Polini carters tegen ook de Evolution kan dit hebben, maar zo te zien valt deze nog heel erg mee. En zeker wanneer je het tapeind goed vast hebt gezet met een goede lijm of betreffende locktite zal dit prima houden. Durafix daarintegen is voor dit doeleinde weer niet zo geschikt. Alhoewel sterk, het hecht niet zo goed met het materiaal van een Polini carter en kan toch ook niet zo goed tegen het mengsel waar het aan wordt bloot gesteld. Je zal het dan kunnen lassen.

    Toch zal ik mij niet druk maken en het zo laten.

    #794934

    SjoerdCiao
    Topic starter
    Berichten: 1023

    Ik heb contact gehad met Zevenenergie, en hij lijmt dit scheurtje nog even voor mij met JB Weld, top gozer die Zevenenergie👍👍

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.