Proma

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Proma

This topic contains 102 reacties, has 49 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 1 month, 2 weeks geleden.

13 berichten aan het bekijken - 91 tot 103 (van in totaal 103)
  • Gebruiker

zevenenergie
    Forum Goeroe

@Jenno Geelen 
    Oke bedankt,
    wat zou er gebeuren als ik geen andere sproeier zou zetten?

In het nieuwe testament heeft Mattheus er het volgende over gezegd:
    Mattheüs 26; En indien de satan den satan uitwerpt, zo is hij tegen zichzelf verdeeld; hoe zal dan zijn rijk bestaan?

En als je er een groter sproeier inzet, zegt Mattheus er het het volgende over:

Mattheus 28; Maar indien Ik door den Geest Gods de duivelen uitwerp, zo is dan het Koninkrijk Gods tot u gekomen.

Dus tja, de keuze is aan jouw 😉

• Deze reactie is gewijzigd 6 months, 1 week geleden door zevenenergie.

Jenno Geelen
    Bijdrager

Had ik gevraagd voor de hele bijbel of wat het ook is?

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Qua sproeier zal je even moeten aanvoelen. Over het algemeen kan je wel eens 2 of 4 maten groter gaan. Je kan met je Proma even gaan testen en dan naar je blokje luisteren en ook naar je bougiekleur kijken.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

zevenenergie
    Forum Goeroe

Had ik gevraagd voor de hele bijbel of wat het ook is?

Ik zal het even vertalen 🙂
    Als je je sproeier niet groter neemt, dan riskeer je een warm of vastloper.

Neem je hem wel groter, dan haal je de optimale vermogen / snelheid die met de uitlaat mogelijk is.

• Deze reactie is gewijzigd 6 months, 1 week geleden door zevenenergie.

Jenno Geelen
    Bijdrager

Oke, bedankt 😉

Jenno Geelen
    Bijdrager

Hallo,

Ik heb al een tijdje een proma cc uitlaat met als doel dat mijn ciao sneller zou worden. Maar dit is niet het geval. Toen ik de uitlaat wou monteren kreeg ik hem ook niet helemaal over mijn cilinder. Dat kunnen jullie zien op onderstaande foto. 15065076-19D5-4E5C-A89C-A00EE102C1CDIs dat misschien de reden waardoor hij geen hogere top heeft en waardoor hij enorm veel lawaai maakt vanuit de bocht/cilinder? Het lijkt me namelijk logisch dat het geluid normaalgesproken vanuit zijn demper komt maar dat is bij mij niet het geval.

mvg

SuperSi
    Bijdrager

Uitlaat mond wel 22mm?
    Al een beetje heen en weer gedraaid en gewrikt?
    Tikkie op de onderkant met een hamer?

speedbuxy
    Bijdrager

Dat hij niet helemaal op de flens wil schuiven is wel een proma cc kwaaltje en opzich ook niet erg.
    Je kan hem met wat tikken en draaien er nog wat beter opkrijgen zoals SuperSi ook aangeeft.
    Maar qua lawaai zal dit niet veel oplossen. Een proma cc maakt altijd veel lawaai bij de uitlaat bocht en klinkt ivm andere uitlaten haast wel als lek. Dus daar moet je mee leren leven.

Ook de prestaties hangen niet af van dat stukje dat ie verder op de flens kan. En dat je geen winst hebt is dan ook vreemd. Want de proma cc is dan misschien niet stil en z,n pasvorm ook niet perfeckt. Maar z,n prestaties zijn wel altijd goed te noemen. Watvoor uitlaat reed je hiervoor dan mee?

• Deze reactie is gewijzigd 3 months, 3 weeks geleden door speedbuxy.

Jenno Geelen
    Bijdrager

Voor de proma cc uitlaat had ik deze uitlaat waarmee hij ook al 45 ging. De uitlaat heeft een dichtgeknepen stuk waardoor ik dacht dat hij begrensd was. Daarom ook dat ik de proma heb gekocht voor een hogere top.7340C8EF-2C08-4F96-A282-EE7C68EC8D19

speedbuxy
    Bijdrager

Dat is ook geen slechte uitlaat. Al moet de cc daar qua top snelheid sws overheen gaan. Dus dat is vreemd. Heb je de mogelijkheid om een filmpje te maken?
    Kunnen we horen waar evt het probleem zit.

Het platte stuk in je oude uitlaat is qua prestaties niet erg btw.
    Ik dacht dit vroeger ook toen ik dat zag. Maar praktijk wees uit dat het niks uitmaakt.

Jenno Geelen
    Bijdrager

Jammer genoeg kan ik geen filmpje uploaden omdat zo een bestand te groot is volgens deze website 🙁

Jenno Geelen
    Bijdrager

CB170D9F-65D4-4DEF-B661-8D912E87F844Weet iemand of dat er begrenzing zit in een Proma Circuit uitlaat (nieuw model)? Ik bedoel een prop of ergens iets in zijn demper ofzo?

mvg

zevenenergie
    Forum Goeroe

Nee daar zit geen begrenzing in. Kan je gewoon zo monteren.

13 berichten aan het bekijken - 91 tot 103 (van in totaal 103)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.