Projectje Ducati

Home Forums Perso’s Andere merken Projectje Ducati

This topic contains 7 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by MCBoss 7 years, 10 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #260606

    peter139
    Topic starter
    Berichten: 770

    Hallo

    De oude kern kent me vast nog wel.
    Ik heb een vespa ciao die ik ooit heb opgeknapt tot een wit monster
    Echter rijdt ik er nooit meer op, beetje jammer misschien. Voor een goed bod mag hij eventueel weg 🙂


    Project is te vinden in mijn eigen special.

    Ik vind motorfietsen nu leuker, meer onderdelen andere mensen waar je mee om gaat.

    Ik zou graag mijn projectje willen laten zien, mocht het hier niet toegestaan zijn dan merk ik het wel.
    Reden dat ik het wil laten zien is omdat veel brommerrijders uiteindelijk ook motor gaan rijden, en misschien geef ik jullie wel inspiratie.

    Ik heb onlangs een ducati 750ss uit 1995 gekocht.
    Doel is om deze motor tot het laatse boutje perfect te maken. Ik ben nu voor 90% klaar ben nu bezig met de laatste fijntuning.
    Techniek is vergelijkbaar met een ciao, luchtgekoeld, en italiaans 🙂

    Zo begonnen met het project:
    Eerst uit elkaar halen:

    Het blok is door de weerelementen aangetast

    Toen het blok er onder vandaan gehaald

    En het frame en losse onderdelen naar de coater gebracht (op foto zaten de veerpoten nog in elkaar, die heb ik toch nog verder uitelkaar gehaald ivm de 200 graden oven)

    In de tussen tijd het blok aangepakt. Blok is helemaal uit elkaar geweest, echter mijn geheugenkaart van mijn camera had de geest gegeven 🙁 Dus helaas daar niet veel fotos van..

    En uiterraad ook hier lekker aan het flowen geweest(geleerd van het vc forum haha)

    uitlaat weer bling bling gemaakt

    hier blokje al weer in elkaar met een paar gepolijste onderdelen

    toen de spullen van de poedercoat terug gekregen


    begonnen met de opbouw

    na een hoop sleuten en polijsten hier een paar plaatjes van het resultaat


    Ook bij dit project heb ik alles tot het laatste detail afgewerkt met gepolijste rvs bouten,etc etc

    zal binnekort nog enkele colse ups hier plaatsen.
    Hoop dat jullie dit leuk vinden, (het is een keer iets anders dan een vespa 🙂

    gr peter

    #261810

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Ben geen fan van 4takt, maar dit blok heeft nog wel wat:thumb
    Maar een motor blijft wel een motor. Dus de vrijheid van een brom om over fiets paden, bos paden en door binnen steden te kunnen crossen heeft het niet.
    Ik zou de Vespa daarom ook mooi bewaren. Want qua prijs levert het toch niet de wereld op en gegarandeerd dat er tijden en momenten zullen gaan komen dat je er wel weer even een rondje op wilt maken.

    #261811

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Ik kan dit ook wel waarderen :thumb

    Gave motor, gave kleur en een mooie reportage. Ik denk dat je qua sleutelen zeker een streepje voor hebt op iemand die nooit een brommer heeft gehad, je leert er veel van :).

    #261812

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Ik vind het gaaf om te zien dat je je ervaring met brommers opknappen nu gebruikt voor deze prachtige Ducatie.
    De meeste mensen hier blijven in brommertjes hangen, inclusief ik zelf, maar jij lijkt het, bent volwassen geworden.

    Kikken:thumb

    #261813

    peter139
    Topic starter
    Berichten: 770

    Thanks voor de reacties.
    Het is niet mijn eerst motor, heb er nog een buikschuiver naast, maar na 4 jaar is dat ook niet meer interessant.

    Dit bied weer nieuwe passie.
    Het is inderdaad een 4 tact, maar het geluid is zo gaaf. om kippevel van te krijgen (komt ook door de 2 open pijpen.)
    Voor een motorfiets is de motor relatief licht (170kg)

    De vespa tijd heeft mij inderdaad wel ziek gemaakt haha. Ik beleef denk ik meer plezier aan het sleutelen dan aan het rijden zelf, maar de combo tussen sleutelen en rijden is zo leuk. De reacties bij benzinepompen zijn echt heel leuk de meest vreemde mensen maken gewoon een praatje met je, en zitten dan vol bewondering naar je motor te kijken. Ook motorrijders onder elkaar zijn heel open en sociaal en iedereen wil elkaar altijd helpen.

    Op een vespa was de actieradius toch wel beperkt ivm de benzine. Met mijn ciao kon ik net 60-70km mee rijden als ik rustig aan deed(met 80cc setup)
    Met een motor kom je echt op plekken waar je normaal nooit komt.

    Ik zal binnenkort wel wat close up plaatjes neerzetten.

    Ik heb nog een aantal plannen met deze motor (breder achterwiel, dingen polijsten, en een upgraden van remmen/ demping etc)
    Maar wel in de originele look.

    mvg peter

    #261814

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Hey Peter, leuk je hier nog weer te zien 🙂 Net als bij de ciao weer oog voor detail en “cleanness” 🙂

    #261815

    MCBoss
    Donateur
    Berichten: 532

    Ziet er top uit! :thumb

    #261806

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Mooie motor, alleen die Ciao lekker houden!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.