Project Simonini 4 taps

Home Forums Mijn brommers Projecten Project Simonini 4 taps

Dit onderwerp bevat 21 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door rolo2310 17 uur, 35 minuten geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Gebruiker

rolo2310
    Gebruiker

Hoi allemaal! Ik kom al heel wat jaren op het ciao forum maar heb nooit echt een perso of projectje aangemaakt. Wat een verademing de nieuwe website. Dus nu een mooi moment om wat te posten. Ik ben Roel en sleutel al ruim 20jaar aan vooral citta’s. Na een paar jaar met de simo 3 taps te hebben gereden werdt het tijd voor wat nieuws. Mijn volgende project de simo 4-taps met hpi ontsteking.ik hoop binnenkort de tijd te vinden om hem onder onderstaande citta te bouwen. Deze citta gaat in zijn geheel uit elkaar en zal gepoedercaot worden en helemaal opnieuw worden opgebouwd. Idee is voor en achter schijfremmen erop.. een bromklok met vario as, trekstart set en een op maat gemaakte uitlaat voor de 4-taps.verder heb ik nog een hele kast vol leuke blokjes en onderdelen liggen.. voor op mijn andere citta de precieze setup weet ik nog niet maar gaat een leuke citta worden. Suggesties zijn uiteraard welkom!Ik zal af en toe foto’s posten van de voortgang! 

Tiesman1986
    Gebruiker

Cool dat je hier een perso aanmaakt roel !

leuk dat je met hpi gaat werken , ben zeer benieuwd naar hoe en wat 🙂

succes !

speedbuxy
    Gebruiker

Dat is meteen goed aftrappen qua perso:thumb
    Goeie keuze om een hpi te pakken, want de originele Simo ontsteking is ruk.

Voor op de andere Citta zou ik voor de evo engine gaan met een 43mm Dr oid.
    Rijd zelf al jaren evo met 43mm cilinders en dat rijd erg fijn en ook nog redelijk zuinig.

rolo2310
    Gebruiker
    Topic starter

@ Pascal Thx! Ja die standaard ontsteking schijnt niet heel best te zijn zoals speedbuxy al zegt dus maar meteen voor hpi gegaan. Ben zelf ook benieuwd hoe die het gaat doen….

@ speedbuxy Thx! Daar heb ik zelf idd ook jaren meegereden en rijdt zeker super! Zat zelf te denken om een 42mm polini evg op de evo te zetten kijken of dat een beetje wilt..Maar wil voor deze denk ik wat anders.. Miss zet ik er wel een pina zij inlaat op met een proma cc lekker old skool.. reed ik vroeger ook mee rond.. Maar eerst de 4-taps aanpakken

Florian
    Moderator

Mooie spulletjes zeg! Ben benieuwd naar de opbouw van de Citta inclusief Simo.

rolo2310
    Gebruiker
    Topic starter

Thx florian. Ik zal foto’s posten als ik weer wat verder ben… nu nog de tijd ervoor zien te vinden 😩

rolo2310
    Gebruiker
    Topic starter

De familie blijft groeien…..#i love side-intakes de simo 3 taps links boven in zonder carb is van Tiesman! Nog Ff mooi pakkingtje voor snijden 👌🏻

rolo2310
    Gebruiker
    Topic starter

Op de simo 4 taps zit de orginele simo cilinder simo krukas en met een hpi ontsteking en 26mm carb.

Op mijn simo 3 taps zit een pinasco black volle mazzu en electronische ontsteking en een 21mm carb.

Op de atg zit een nieuwe 42mm polini evg cilinder met uiteraard de beroemde waaierkrukas met  19mm carb miss komt er een 16mm op.

En die van Tiesman kennen jullie… Zit een fabrizi cilinder met PVR ontsteking met super licht vliegwiel van onze Italiaanse vriend…

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen geleden door rolo2310.

Tiesman1986
    Gebruiker

echt een liefhebber met veel ervaring;)
    weet ik dat mij lieveling in goede handen is :p
    wil toch snel is de simo met hpi in actie zien 😀

rolo2310
    Gebruiker
    Topic starter

Hahahaa ik ook Ties! Nog even de atg testen en afstellen en dan gaan we de 4 taps eronder bouwen… hij heeft al gelopen alleen nog niet gereden… probeer het filmpje te uploaden maar lukt helaas niet…

AA-T
    Sleutelbeheerder

In het geval je een filmpje op deze site probeert te uploaden, dat kan inderdaad niet. Je kan je filmpje uploaden via bijvoorbeeld YouTube. Als je vervolgens hier een link plaatst zoals https://youtu.be/SYggEIyxjpY wordt dit automatisch omgezet in een filmpje die je hier kan afspelen.

rolo2310
    Gebruiker
    Topic starter

Ok vandaar dus…

Martino
    Gebruiker

Inderdaad een hoop leuke pretspulletjes en herken ik jou nu ook van de VCT. We hebben elkaar even kort gesproken aldaar. Ben wel benieuwd naar je filmpje en had je nog wat aanpassingen moeten doen voor het monteren van de ontsteking?

rolo2310
    Gebruiker
    Topic starter

Klopt idd van de vct ik was op die oranje citta.. ik zal eens kijken of het via you tube wil lukken . Voor die 4 taps heb ik niks hoeven aan te passen bij de hpi zit een adapterplaat waar je de Stator op kan bevestigen en die helemaal pas is voor het Carter. Het zou voldoende koeling moeten geven al heb ik zelf daar wel een beetje twijfels over… maar we gaan het zien en anders gaan we voor dezelfde ontsteking als Ties 👌🏻

Martino
    Gebruiker

Heb je daar misschien een mooie foto van of zelfs wat maten? Van de adapterplaat. Deze heb ik er namelijk niet bij. Ook moest ik het gat van de rotor zelf wat vergroten om netjes over de kruktap te kunnen bevestigen.
    En dit kwam rechtstreeks bij HPI vandaan! Ik kan mij ook herrineren dat de HPI ontstekingen via JMPB ook dit rotorprobleem hadden.

Qua koeling zal ik ook wel wat twijvel hebben, maar wat is het doel met de 4 -taps? Korte runs etc voor op een circuit zal hij wel volhouden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.