Oneven sproeiermaten

Home Forums Techniek Afstellen Oneven sproeiermaten

This topic contains 9 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 3 years, 4 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • 1
    #804136

    FonS
    Topic starter
    Berichten: 5138

    Ik was vandaag tussen mijn sproeiers aan het rommelen, toen ik ineens weer dacht aan een aantal berichten op dit forum.
    Dat er oneven sproeiermaten bestaan, is natuurlijk bekend. Maar nu wordt er beweerd dat oneven maten altijd imitatie zijn en Dell’orto sproeiers (met het INC logo) nooit oneven zijn.
    Eén persoon heeft deze mythe de wereld in geholpen en anderen nemen dit klakkeloos over. Daar kan ik niet zo goed tegen, dus bij deze 10 sproeiers uit mijn collectie, origineel Dell’orto én met oneven maten.

    Gewoon even ter info dus.

    20201115_174826~2

    #804138

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Om dit nog verder te ondersteunen.

    https://www.dellortoshop.com/contents/en-us/p3793_Jet-for-Dellorto-Carburetors-1486.html

    en daar zeggen ze ook netjes dat dellorto ze zelf niet meer maakt. Maar hun tabel bevat dus ook oneven originele maten.

    net als hier:

    1486 Dellorto1486 idle/pilot/main jet

    ook daar word het inc logo vernoemd. En ook daar oneven te bestellen

     

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 5 months geleden door Gratje.
    #804154

    Ralf
    Bijdrager
    Berichten: 114

    Mooi bericht, eindelijk gerechtigheid.
    Maat 43 zat er volgens mij standaard al in de vespa’s ciao.

    #804186

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Ik had 47 in mijn originele si carb toen ik de brommer kocht 🙂

    #804227

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    Hulde aan Fons, ik lees dit en idd zie ook ik maar wat teveel mensen die klakkeloos wat overnemen en napraten. Soms erger ik mij hier ook aan, maar het kan ook grappige situaties opleveren zoals de “Österreichischen Kupplung”. Waar zelfs JMPB dit overneemt.

    #804231

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    De irritatie ontstaat door verkeerde info.
    Want het is de bedoeling dat goede info wordt overgenomen en nagepraat. Het forum is immers ook bedoeld voor het overdragen van kennis.
    Het help ook, als je alleen advies geeft,vanuit eigen opgedane ervaring.

    En zeggen waar het op staat hoort erbij. Dus je kan een ander gerust corrigeren.
    (Ik hoor het wel als dit niet klopt) :mrgreen:

    Wordt er eigenlijk nog actief gemodereerd?

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 5 months geleden door zevenenergie.
    #804258

    Robster
    Bijdrager
    Berichten: 183

    Dellorto maakt sinds jaaaaren geen oneven maten (kleine) sproeiers meer en dat is gewoon een feit.
    Dat bakje met oude sproeiers van Fons zegt niets over de huidige situatie.
    Probeer maar eens een originele oneven Dellorto nieuw te bestellen, zelfs Eurocarb heeft ze ( vrijwel) niet meer, en levert dan eigen “imitatie”, zonder INC logo.

    #804263

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    Klopt, maar het ging dan ook over het bestaan van orginele delloto tussenmaten.
    De gene die er mee kwam beweerde in dat zelfde topic dat, imitatie tussenmaten de groote troep was en qua afmetingen onbetrouwbaar.

    Ik rijd al een tijdje met tussenmaten want het peugeotfox.nl verkocht ze een aantal jaren geleden nog met logo.
    En mijn Daily heb ik afgesteld met imitatie tussenmaat sproeiers, dat bevalt goed.
    Het lijken dan ook echt  tussen maten te zijn.
    Dat vind ik ook niet zo verwonderlijk, want een set miniboortjes koop je al voor een tientje en daar boor je verbazend nauwkeurige gaatjes mee.
    Iemand die een serieuze poging waagt om tussenmaat sproeiers te maken en op de markt wil brengen zal die daar in slagen zonder hoge investeringen te doen.

    https://reprapworld.nl/products/verbruiksmateriaal/gereedschappen/pcb_boor_bit_set_0_1_1_0mm_10_stuks/?f=gs&f=gs&mkwid=sjLTzh2Ni_dc|pcrid|301315843193|pkw||pmt||slid||prid|1676&pgrid=58873543863&ptaid=pla-296303633664&gclid=EAIaIQobChMIoN-VhNKM7QIVBp53Ch1tiAvoEAQYAiABEgLeZfD_BwE

    Als er nog heel veel discussie over de kwalitijd van tussenmaat sproeiers komt, dan zullen we genoodzaakt zijn een speciaal onderzoek topic te openen. 🙂

    plannende-mens-die-zijn-handen-wrijven-84045597

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 4 months geleden door zevenenergie.
    #804275

    Shark
    Donateur
    Berichten: 472

    Apart, hier volop te koop, niet alle tussenmaten maar wel degelijk ook oneven nummers, incl. inc logo. Of zouden dat dan nepperts zijn? Of misschien toch oude voorraad…

    #804276

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    De laatste keer dat ik door polen reed, was ik aangenaam verrast hoe veel oude gebouwen en dorpen daar waren, als of ik terug was in de tijd.
    Ik heb daar ook een stapel schapenvachten gekocht. Dat is daar zoiets als een eerste levensbehoefte of zo, want daar wordt je mee doodgegooid als je niet oplet.
    Alles is daar net even anders. En als je daar geboren wordt, is stukadoren het eerste wat je leert van je moeder.

    En een stempeltje, Je hoeft het maar te vragen en ze toveren een hele gieterij uit de grond.
    En voor 25 euro kan je een atoombom meegeven met de vuilnisman.

    Dus ik denk oude voorraad 😉

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.