nieuwkomer maar toch niet zo "nieuw"

Home Forums Algemeen Even voorstellen nieuwkomer maar toch niet zo "nieuw"

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Joris Hengel 5 years, 1 month geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • 2
    #784264

    Joris Hengel
    Topic starter
    Berichten: 26

    hallo mede vespafreaks ,

    ik had al een bericht geplaatst maar toen zag ik dit topic.

    even voorstellen dus,

    ik ben Joris,woon op goeree-overflakee(zuid-holland).
    31 jaar en sinds mijn 16e gek op citta’s .
    ik heb er ondertussen 4 gehad,waarvan 2 serieuze hobbyklooi projectjes.
    beidde serieuze projectjes waren rood witte citta,s die gemaakt zijn voordat ik geboren werd.(als ik de papieren moet geloven).

    ik heb nu 1 gilera citta staan waar al het nodige aan vervangen/veranderd is.
    motorisch:
    *carter:inlaat uitgeveild.
    *DR “65” CC (standaard kop). met bougie hittegraad 6.
    *13/13 Dellortho sproeier 66 of 68.. één van die 2 dacht ik.
    * gianelli citypower .
    *open luchtfilter malossi imitatie .
    * standaard koppelingsveren poulie 85 met bijbehorende snaar.
    rijd/reed als een tiet,ligt nu ff uit elkaar vanwege waarschijnlijk valse lucht langs voetpakking(althans dat hoop ik,zo niet heb ik nog een krukaslager setje liggen met alle pakkingen.

    optisch:
    *stuurschuim
    *koplamp spoiler met roostertje
    *zijstandaard
    *geel koplampje
    ben vast nog wat vergeten

    Mechanisch ,
    alle kabels vervangen .

    to do: genoeg !

    hoop dat ik hier mijn bijdrage kan leveren waar nodig.
    20181212_110808

    #784335

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Hallo Joris, welkom op dit forum!

    Leuke foto, soort uitzichten zijn het eerste waar ik aan denk als ik denk aan Goeree-Overflakkee.

    Zomaar een wilde gok wat betreft je valse lucht probleem -> Misschien lekt hij tussen de bovenkant cilinder en de cilinderkop? Bij twijfel zou ik het altijd licht vlakken zodat het strak aansluit.

    #784350

    Joris Hengel
    Topic starter
    Berichten: 26

    hoi Wilk,

    het kan best mooi zijn hier(al gaat er niks boven zeeland.. mijn geboorte provincie 😉  ).
    ik zie dat er een olie/benzine mengsel aan de onderkant van de cilinder kleeft.
    vandaar dat ik de voetpakking vermoede, gister schoongemaakt en vervangen maar de citta blijft uit zichzelf wegrijden zonder gas te geven,en weer viezigheid aan het blokje aan het uiteinde waar de voetpakking komt te zitten.
    gaskabel is het ook niet en de stationair schroef staat al helemaal in.
    contactpunten staan op 0.40 .
    als ik remreiniger op het blokje spuit valt hij uit,best gek je zou verwachten dat ie dan juist meer toeren gaat maken.
    misschien verzuipt hij dan wel?

    vlakken ga ik ook doen straks met een wetsteen en water.
    zowel de kop als het carter.
    gisteravond heb ik het blokje al gesplitst ,vanmiddag ff verder kijken met een frisse blik.
    zo blijven we lekker bezig he..

    thanks voor je welkom en je tip!

    #784358

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Volgens mij is het, Er gaat niets boven Groningen. 😉

    Dat hij weg rijdt zonder gas te geven kan natuurlijk liggen aan je carb afstelling. Stationair sproeier helemaal in.
    Ik zie dat je al goed bezig bent en het blokje open hebt liggen om deze helemaal te reviseren. Hierbij alle onderdelen mooi te maken en ze goed samen zullen passen. Tip, ik zal je carters wel even op elkaar monteren wanneer je deze wilt vlakken en niet afzonderdlijk van elkaar vlakken.

    #784361

    Joris Hengel
    Topic starter
    Berichten: 26

    Haha weet je dat ik daar nog nooit van mn leven ben geweest … word eens tijd dan.
    Carb afstelling moet goed zijn.
    Ik heb indd gevlakt met de carters aan elkaar … mooi glad geworden!
    Ik heb ook alles ontvet met remreiniger aan de binnen en buitenkant . Wat me opviel was een beschadiging van het  rode draadje van de ontsteking spoel .. gelukkig heb ik n hele nieuwe besteld .
    Ik het blokje geheel in elkaar en cp afgesteld .. blok eronder en ja hoor die koelkap van het vliegwiel vergeten 😂.
    Kleinigheidje blijf je houden . Nu nog wachten op mn gaskabel dan kan ik testen .

    Thanks weer voor de tip martino!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.