Nieuw op Vespa-ciao.nl

Home Forums Algemeen Even voorstellen Nieuw op Vespa-ciao.nl

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 5 years, 8 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #777314

    Jochem
    Topic starter
    Berichten: 183

    hallo beste mensen

    mijn naam is Jochem , 33 jaar
    sinds kort weer eigenaar van een Vespa ciao mix bj 2006.
    vroeger veel gewone ciao’ s en citta ’s gehad ( allemaal ook opgevoerd 🤣🤣).
    het begon weer te kriebelen en wou toch al een brommert voor woon / werk ( kan ik de Bmw wat vaker laten staan ) .
    via Mp op een ciao mix gestuit die volgends de eigenaar niet liep .
    nou toch maar wezen kijken en de brommer bleek indd niet te lopen . Verder zag die er goed uit en helemaal compleet .
    Alles is verder orgineel en is nooit opgevoerd geweest .
    Kerel was zelf van middelbare leeftijd en had hem al jaren .
    toch maar meegenomen naar huis en zodra ik hem uit de auto haalde en aanliep begon die al te pruttelen 😁😁maar viel ook gelijk uit .
    dag erna cab ( 12/7) er af  gehaald en schoongemaakt maar mocht niet baten , cab was op en versleten ( vlotter pen zat er ook verkeerd om in 🤔).
    Op Mp maar een 12/10 geregeld en voila
    starten en lopen .
    vorige eigenaar had al wat vervangen : bougie , bougie dop  en bobine , dus dat hoefde ik niet te doen .
    Brommertje loopt nu netjes 35 maar mag wel iets harder .
    ( 80 blok bouw ik wel in de winter periode )
    verder heb ik nog wat kleine dingetjes nieuw gehaald zoals : stuurschuim ,  tanklogo’s , remhendels , Filtertje etc etc .
    al met al ben ik zeer tevreden en de kosten in totaal was niet zo hoog .👍👍
    Hoop jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben

    mvg Jochem

    #777320

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Hi Jochem,

    Goed om te zien dat je je weg hebt gevonden naar dé website en community voor Vespa en de hele familie. Altijd mooi om weer een liefhebber erbij te hebben.

    Mooi dat je met een beetje moeite de Ciao weer hebt lopen. In de winter ga je naar 80cc – begrijp ik dat goed? Heb je het oliepompje nog werkend voor die Mix? Of is deze al afgesloten?

    Kijk gerust rond op de hele site bij how to’s of tuning om mooie inspiratie op te doen. Er staat veel beschreven hier op de website.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #777321

    Jochem
    Topic starter
    Berichten: 183

    Beste ,

    klopt van het winter ga ik fijn een speed engine opbouwen met full polini set up .

    mijn olie pompje werkt perfect , En laat het ook zo op org blok
    ik houd het wel goed in de gaten  want het systeem wil nog wel is sneuvelen ( van horen zeggen , zelf nog nie meegemaakt ) .
    daarbij gooi ik af en toe een dopje extra in de tank zelf .

    de info en how to’s had ik al doorgespit en ga ik zeker gebruiken van maken ! top 👍

    Mvg Jochem

    #777338

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Hallo Jochem en ook van mijn kant welkom op dit forum 🙂

    Wijze keuze om je blokje netjes te laten en een ander snel blok op te bouwen, grote kans dat deze carters in de toekomst flink in waarde gaan stijgen.

    Leuk dat je er al zo lekker mee bezig bent, ik ben wel benieuwd naar foto’s van je aanwinst :thumb

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.