Mop-shop.de

Home Forums Mening & ervaring Webshops Mop-shop.de

This topic contains 96 reacties, has 40 deelnemers, and was last updated by Martino 2 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 97)
  • Gebruiker
  • #807595

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Ik heb een bestelling op 3 januari geplaatst. Ook nog niet binnen gekregen. Wel contact gehad met ze. Blijkbaar hebben ze problemen met de levering van malossi en polini vanuit Italië. Zou week 9 a 10 moeten zijn. Ik wacht nog even.

    #807605

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Moeten ze het artikel weghalen uit de webshop.
    Of met dikke rode letters door de artikelfoto’s  “niet leverbaar”  zetten.
    Cashflow is wat ze willen.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #807606

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Staat er ook wel bij hoor:
    Geordert und im Zulauf

    wil ze niet verdedigen of zo. Maar bestel er als een paar jaar zonder problemen. Alleen deze tijdens de COVID is wat moeizaam.

    ps. Ik wacht op de 2020 versie van de malossi 46.5mm cilinderkit.
    https://www.mopshop.de/detail/index/sArticle/13804/sCategory/10499
    want kon hem nergens vinden in de NL shops.

     

    #809711

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Ik ga even een update plaatsen.

    3 januari 2021 bestelling geplaatst. Nu 5 maanden verder. nog niets binnen.

    eerste maand nog contact kunnen hebben via de mail en er zouden leveringsproblemen zijn bij malossi.

    De laatste 3 weken iedere dag meerdere malen proberen te bellen zonder succes. Er word nooit opgepakt.

    Op de meerdere mails en contactformulieren ingevuld te hebben totaal geen gehoor meer van hun kant.

    Ik houd jullie op de hoogte.

    #809730

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik krijg nog steeds nieuwsbrieven van ze.
    En Ik heb gehoord dat ze over de kop zijn.

    Wat ik gemerkt heb is dat er veel bedrijven zitten te wachten op bestellingen van uit China. Er is een tekort aan containers daar. En de prijzen liepen op to 10.000 euro per container.

    https://www.volkskrant.nl/economie/schreeuwend-tekort-aan-zeecontainers-maakt-tuinbank-made-in-china-onbetaalbaar~b29fdee2/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

    Een hoop bedrijven kunnen daardoor niet leveren en zouden eigenlijk kapot gaan als ze niet gewoon bestellingen aannamen en het “leverings-probleem” doorschoven naar de eindafnemer.

    Als je geld wil zien dan moet je er een juridische zaak van maken. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, nemen zij het vervolgens over en betalen zij waarschijnlijk je geld terug want, dat is goedkoper dan er een jurist op te zetten.

    #809733

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Ik krijg nog steeds nieuwsbrieven van ze. En Ik heb gehoord dat ze over de kop zijn. Wat ik gemerkt heb is dat er veel bedrijven zitten te wachten op bestellingen van uit China. Er is een tekort aan containers daar. En de prijzen liepen op to 10.000 euro per container. https://www.volkskrant.nl/economie/schreeuwend-tekort-aan-zeecontainers-maakt-tuinbank-made-in-china-onbetaalbaar~b29fdee2/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Een hoop bedrijven kunnen daardoor niet leveren en zouden eigenlijk kapot gaan als ze niet gewoon bestellingen aannamen en het “leverings-probleem” doorschoven naar de eindafnemer. Het probleem zit er bij hun in dat zij ook vooruit hebben moeten betalen uit een door de bank gefinancierde lening. en die wil elke maand zijn afbetaling.En als klanten dan hun geld terug eisen hebben ze een probleem. Ik denk dat Mopshop met iets dergelijks worstelt en eigenlijk al failliet is, alleen op papier nog niet. Het is dan te hopen dat straks een curator nog enigszins redelijk de klanten kan compenseren, want de belastingdienst krijgt meestal als eerst zijn geld en dan de bank en dan schuldeisers met een zakelijk zekerheidsrecht en dan nog een aantal partijen. Als je geld wil zien dan moet je er een juridische zaak van maken. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, nemen zij het vervolgens over en betalen zij waarschijnlijk je geld terug want, dat is goedkoper dan er een jurist op te zetten.


    zevenenergie wrote:
    Ik krijg nog steeds nieuwsbrieven van ze.
    En Ik heb gehoord dat ze over de kop zijn.
    En als klanten dan hun geld terug eisen hebben ze een probleem.
    Ik denk dat MopShop eigenlijk al failliet is, alleen op papier nog niet.
    Het is dan te hopen dat straks een curator nog redelijk de klanten kan compenseren.
    Belastingdienst krijgt meestal als eerst zijn geld
    En dan de bank……
    ………………
    En dan schuldeisers

    Ja idd, dan de bank.

    En dan eerst de curatoren eerst zelf nog .

    De rekening die zij na verkoop van de boedel indienen is bijna gelijk aan wat er met grote partijen(samen met bevriende boedelverkopers) verkocht wordt.

    Zij maken op papier bijna evenveel uren (á 200-300,- p.p.) als dat er verantwoord geld over is 😎

    Het kleine restant is voor de boedelverkopers die zij voor hun karretje spannen om restanten te verkopen en met veel poeha openbare verkoop te houden.

    Klanten die al betaald hadden krijgen geen geld meer terug uit de opbrengsten van de failliete shop, maar uit waarborg/verzekeringen enz enz.

    Dat is wat ik heb gehoord zoals het gaat 😉

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #809738

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik had mijn verhaal een beetje ingekort maar jij had het al geqoute, maar daar komt het inderdaad op neer.

    Als ik de scooter webwinkels bekijk, dan zie je heel veel producten die niet meer leverbaar zijn.
    Op mopshop is alles nog “leverbaar”.
    Bestellen is je zelf bestelen.

    #809740

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Ik heb in ieder geval met Paypal betaald. Dus nu maar vast een gesschil geopend. En hopelijk valt het onder de kopersbescherming en krijg ik mijn geld gewoon terug.
    Heb nog nergens kunnen vinden dat ze failliet zijn. Maar als ik nu de review op trustedpilot lees van de laatste maanden is het allemaal negatief en dezelfde issues als bij mij (nergens op reageren).
    Nu maar op zoek naar een andere webshop :p

    #809760

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Pfff. Paypal geschil aangemaakt. En ineens vanmiddag krijg ik een mail van ze….
    Ze zeggen nog steeds op polini en malossi te wachten. Levertijd week 21.
    Of ik mijn bestelling wil annuleren of nog wil wachten.
    Dus dat word annuleren. Vertrouw ze voor geen meter meer.

    #809762

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Mss in deze tijd toch het voordeel van de twijfel geven. Zij zitten wrs ook hard te wachten op hun toelevering. Ze hebben je nu netjes gemeld of je nog wil wachten of annuleren. Op zich niks mis mee, zou ik zo zeggen.

    Heel veel parts komen uit het Verre Oosten. Ook daar is corona en vertraging.
    Ik denk dat we komend jaar nog wel vaker langer zullen moeten wachten op onderdelen.
    Dat geldt niet alleen voor brommerdelen maar voor van alles.
    Fietsdelen zijn niet leverbaar. Productie auto’s staat stil. No parts!

    #809764

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Helaas. Na 5 maanden wachten en 3 maanden niet reageren op telefoon en Email is bij mij de koek op.  Maar snap je punt helemaal. En ook in mijn werkgebied ondervinden we de last er van.

    De desbetreffende cilinder bij Malossi rechtstreeks besteld met korting.

    misschien in de toekomst nog een kans geven. Wil dit nu gewoon afsluiten. Heeft me al genoeg kopzorg gegeven.

     

     

    #809768

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Tsja, dat was wel heel lang wachten.
    Hadden ze zeker eerder contact kunnen nemen.

    De laatste tijd is mijn eigen ervaring dat ik niet kan kopen omdat de spullen er op dit moment domweg niet zijn. Zo erg als nu was ’t nog niet eerder.

    #809769

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Pfff. Paypal geschil aangemaakt. En ineens vanmiddag krijg ik een mail van ze….
    Ze zeggen nog steeds op polini en malossi te wachten.
    Levertijd week 21.
    Of ik mijn bestelling wil annuleren of nog wil wachten?
    Dus dat word annuleren.
    Vertrouw ze voor geen meter meer.
    Helaas.
    Na 5 maanden wachten
    en 3 maanden niet reageren op telefoon en Email
    is bij mij de koek op.


    Waarschijnlijk al 5 maanden faillissementperikelen.
    Dan is de tent gesloten.
    Terwijl de boedel wordt opgemaakt door de curatoren.
    Waardoor 5 maanden geen antwoord.
    Waarschijnlijk kreeg je antwoord van de shop onder curatele.
    Nu gaat de verkoop verder, onder curatoren(de zogenaamde doorstart).
    Iedereen denkt: Oh leuk, ze gaan weer open!
    Maar dat is zakken vullen zolang het loopt en/of er voorraad is.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #810324

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Update:
    geen reactie meer gehad van de mop shop.  Paypal blijkbaar ook niet want ik ben in het gelijk gesteld en heb het volledige bedrag terug gekregen.

    Voor mij weer een zorg minder. En let op als je daar nog ooit wilt bestellen. Grote kans dat je niets krijgt.

    #810391

    Bas23
    Bijdrager
    Berichten: 702

    Nou ik ben er ook bij in gevlogen bij deze ballen tent. 100 euro weg. 3 weken geleden er iets besteld. Na aanraden van iemand. Telefoon pakken ze niet aan. Ik heb niet via Paypal betaald maar via hun site. Ik zal de bank eens bellen maar ben er bang voor

    Ze zeggen mijn zending op 25 mei te hebben verzonden. Maar staat alleen als aangemeld bij dhl. Vreemde zaken helaas.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 97)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.