Mark's Ciao's

Home Forums Perso’s Projecten Mark's Ciao's

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by JT 6 days, 7 hours geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker

Mark
    Topic starter

Na een pauze van ongeveer 11 jaar ben ik vorig jaar (mede dankzij Corona) weer begonnen met, eerst een Citta en daarna weer Ciao te rijden. De Citta die ik kocht lag uit elkaar in onderdelen maar was op enkele kleine onderdelen na wel compleet:
    IMG-20200317-WA0033
    Nadat ik de Citta in elkaar had gezet en enkele kilometers had gereden wilde ik toch weer een Ciao, de Citta zoals die hieronder staat dus weer verkocht.
    DSC_1576

Na een korte zoektocht was ik bij een mooie volledig originele Ciao uitgekomen:
    IMG-20200429-WA00181

De Ciao liep enigszins, na het nodige schoonmaakwerk van benzineslang en carburateur liep het blokje weer prima. Verder heb ik enkel de voorvorkveren, zadelveer en balhoofdlagers vervangen. De Ciao heb ik verder uit elkaar gehaald, goed gepoetst en kleine roestplekjes behandeld. Onderkant van de spatborden zijn behandeld met Tectyl. Tank is ontroest en gecoat met Polyurethaan hars.DSC_1587DSC_1591DSC_1592DSC_1594
    IMG-20200501-WA0018

Tot slot heb ik er een origineel electronisch carter met 43mm Alfaerre onder gelegd. De snorklok gewisseld voor een bromversie en in combinatie met een Gianelli Citypower loopt die +/- 50km/h en trekt goed op!

Verder zijn er nog wat toevoegingen gedaan om het rijcomfort te verbeteren:
    – Moparts lagerplaat + wielmoer
    – Wasmachine dempers
    – Afneembare verstevigingsstang
    IMG-20200614-WA0016IMG-20200630-WA0013
    En een chrome rek + originele Ciao tas voor de looks!
    Zo staat die er momenteel bij en word er wekelijks mee gereden:
    DSC_1880

Na een tijdje werd het tijd om de collectie uitlaten op te knappen, de meeste lagen al meer dan 15 jaar op zolder en waren toe aan een opknapbeurt. Ze zijn allemaal gestraald, geschuurd en gepolijst, dempers voorzien van nieuwe  wol en klinknagels.
    Voor:
    DSC_1933

Na (met de rest):
    IMG-20210128-WA0033
    Verder nog een Polini SP gekocht en opgeknapt (je moet wat)DSC_1955
    IMG-20210306-WA0013

Toen alles opgeknapt was begon het weer te kriebelen en heb ik een frame met kenteken gekocht om op te knappen. Velgen en andere onderdelen komen uit de eigen onderdelen verzameling. Idee is om deze compleet (zo goed als nieuw) op te bouwen met de nodige extra’s (wasmachine dempers, Moparts delen etc.) Het frame is momenteel bij de coater.
    DSC_1956
    Alvast wat onderdelen laten bewerken/repareren bij Zevenenergie.IMG-20210316-WA0022
    IMG-20210316-WA0024

Bromklok gereviseerd:
    DSC_1962IMG-20210316-WA0032

Kleurencombinatie word: Framedelen RAL7030, velgen en plasticdelen RAL9005.

Motorisch gezien blijft het beschaafd, gezien dit ook een snorfiets is:
    43mm Olympia (DR (geen Evo) replica)
    Bewerkte electronische carters (12,5mm inlaat, licht gevijld), spoelers vergroot
    Afgedraaid vliegwiel
    Standaard krukas
    12/12 carburateur met Polini/Malossi filter
    Uitlaat ben ik nog niet over uit, de zwarte Sito (Cobra?) liep best aardig op de andere Ciao.

Voor nu nog even wachten totdat de Ciao terug is van de coater…

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weeks, 5 days geleden door Mark.

Joeri999
    Bijdrager

Dat ziet er mooi uit!

En… wat heb je met de chromen achterdrager van de Ciao gedaan? Ik zie hem niet meer op je Ciao. Mocht je die kwijt willen, houd ik me aanbevolen.

Mark
    Topic starter

Dat ziet er mooi uit! En… wat heb je met de chromen achterdrager van de Ciao gedaan? Ik zie hem niet meer op je Ciao. Mocht je die kwijt willen, houd ik me aanbevolen.

Snap ik, echter is dat voor mij een collectors item. Ligt mooi geconserveerd in op zolder.

Mark
    Topic starter

Inmiddels is het blok ook klaar. Nu wachten op het frame, coater heeft het druk.

DSC_1967DSC_1966

JT
    Bijdrager

Die is mooi geworden zo.👍

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.