Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Malossi Reedvalve Carburateur vergelijk
This topic contains 28 reacties, has 15 deelnemers, and was last updated by Scootibami 4 years, 5 months geleden.
-
Gebruiker
-
18 april 2010 om 17:08 #207449
Origineel is W7, bij EVO of RV.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel18 april 2010 om 20:13 #207450carburateur : 19 mm PHBG van een am6
Hoofdsproeier : 262 AU
Stationairsproeier : 45
Chokesproeier : 60
Sproeier : 85
Gasschuif : 50
Gasschuifnaald : W7 (ring op één na onderste stand)
Luchtstelschroef : 1,5 volle slagen open.
Filter : no name powerfiltertjehebben jullie trouwens ook zo’n vreemd ringetje tussen de hoofdsproeier en de sproeier?
wel last van de bekende bwoapp
18 april 2010 om 20:47 #207451Sorry voor off.
Maar ik sprak Fons laatst, die had voor mij gekeken welke naald hij in zijn 19mm voor de Evo engine had.
Dat was ook een W12.Wat is nu de standaard naald dan, ik ben mijn naald kwijt van mijn Evo carb.
Moet dus een nieuwe aanschaffen, Q-parts wil mij een W9 verkopen.:?
W12 kan ik verder nergens vinden…?[Edit: W12 inmiddels gevonden, maar tering hoge portokosten… Heb de carb ook ff schoongemaakt, en wat valt er uit? Een W7 naald… Nu weet ik het helemaal niet meer… 😮 ]
29 mei 2010 om 14:12 #207522Mijn carburateur ook maar eens uit elkaar gedraaid.
Wel last van het bekende bwoaapp, is er met andere hoofdsproeiers niet uit te halen.
Carburateur : 19 mm PHBG van de RV malossi set
Hoofdsproeier : 262 AU
Stationairsproeier : 45
Chokesproeier : 60
Sproeier : 88
Gasschuif : 50
Gasschuifnaald : W7 (ring op één na bovenste stand)
Luchtstelschroef : 2 volle slagen open.
Filter : Malossi met dun afzuigkapdoekje.Binnenkort de carburateur maar eens reviseren met wat nieuwe pakkingen en stationairsproeier 50,55 halen.
Setup verder:
Cilinder: 47mm alu D.e.p.s malossi met 47mm malossi kop
Carters: Malossi reedvalve kickstart
Krukas: Mazzuchelli volle wangen
Uitlaat: 27mm calibrata
Ontsteking: 2 spoels met pinasco vliegwiel elec.
Vario: Malossi voorvario met 100mm achtervario (gele trekveren, gele drukveer)15 april 2011 om 23:19 #207822Carburateur : 19 mm PHBG
Hoofdsproeier/Venturi : 262 AU
Stationairsproeier : 50
Chokesproeier : 60
Sproeier : 80
Gasschuif : 40
Gasschuifnaald : W7 (ring op één na bovenste stand)
Luchtstelschroef : praktisch 1,5 slagen open.
Filter : Malossi met dun filterdoekje.En last van een ‘verzuipend’ klinkende motor alsof de choke er nog op staat/ er niet genoeg lucht bij komt..
Andere naalden en standen, gasschuiven, sproeiers, membraankleppen getest, weinig tot geen verschil.Carburateur : 17,5 mm PHBG
Hoofdsproeier/Venturi : 260 AU
Stationairsproeier : 48
Chokesproeier : 60
Sproeier : 78
Gasschuif : 30
Gasschuifnaald : W9 (ring op één na bovenste stand)
Luchtstelschroef : praktisch 1 volle slagen open.
Filter : Malossi met dun filterdoekje.Zelfde probeersels als bovenstaand, ongeveer zelfde resultaten.
Carburateur : 19,5 mm PHBG
Hoofdsproeier/Venturi : 262 AU
Stationairsproeier : 50
Chokesproeier : 55
Sproeier : 82
Gasschuif : 40
Gasschuifnaald : W9 (ring op één na bovenste stand)
Luchtstelschroef : rond 2 volle slagen open.
Filter : Malossi met dun filterdoekje.Pruttelen vanaf stationair, en vreemd/schrikkerig op midden/hoog gebied reageren.
Verder zoals bovenstaand…Carburateur : 19 mm PHBG (standaard EVO carb, spruitstuk op evo voor aangepast)
Hoofdsproeier/Venturi : 262 AU
Stationairsproeier : 50
Chokesproeier : 60
Sproeier : 80
Gasschuif : 30
Gasschuifnaald : W12 (ring op één na bovenste stand)
Luchtstelschroef : praktisch 1,5 slagen open.
Filter : Malossi met dun filterdoekje.Loopt goed, alleen met de bekende Bwoap vanaf stationair. Reageert daarna wel zo heftig dat het voorwiel zweverig wordt..
Conclusie: het zal waarschijnlijk geen probleem van vier verschillende carb’s zijn, maar waar het dan zit??
(vier carbs die ‘toevallig’ allemaal niet goed zijn, geloof ik niet zo in)Tips iemand??
I came, I saw, and I forgot what I was doing...16 april 2011 om 00:21 #207823Filmpjes was in deze wel handig geweest, want vooral carb props zijn met geluid stukken beter te beoordelen.
Maar heb toch het idee dat je dit niet aan de carbs kan wijten, want ik werk met mijn scooters al meer dan 10jaar met deze type dellies en ik heb er nog nooit 1 stuk of versleten gehad.
(buiten onderdeeltjes als gasnaald en offcourse de draad tapjes van het vlotterbakje:D)17 april 2011 om 09:54 #207824RV met Polini K-racing.
Carburateur : 19 mm PHBG ( Originele RV. )
Hoofdsproeier/Venturi : 262 AU
Stationairsproeier : 45
Chokesproeier : 60
Sproeier : 74
Gasschuif : 50
Gasschuifnaald : W7 (Clipje op één na bovenste stand)
Luchtstelschroef : 2 volle slagen open.
Filter : Malossi met gesneden zeeman spons.Met deze afstelling kreeg ik met geen mogelijkheid Kit racing draaiend.
Alles wat ik probeerde resulteerde in dip tot meteen 4takten/verzuipen.
Hoofdsproeier 72 geprobeerd en resulteerde in presies het tegenovergestelde.
Hoog stationair alsof er ergens mega valse lucht was en reageerde heel schokkerig op gas geven.Ik heb de onderdelen van mijn 17mm overgezet.
Carburateur : 19 mm PHBG ( Originele RV. )
Hoofdsproeier/Venturi : 262 AU
Stationairsproeier : 50
Chokesproeier : 60
Sproeier : 74
Gasschuif : 40
Gasschuifnaald : W7 (Clipje op bovenste stand)
Luchtstelschroef : 2 volle slagen open.
Filter : Malossi met gesneden zeeman spons.Een wereld van verschil, brommer rijd super heeft alleen een klein dipje onderin.
Ik moet moet nog even met de hoofdscproeier rommelen want heb het gevoel alsof deze iets groter mag.
Daarnaast zal ik proberen het dipje eruit te krijgen en posten wat ik er aan veranderd heb.Bougie krijg ik overigens niet bruin maar donker grijs. 😕
17 april 2011 om 11:34 #207820Dipje is misschien nog te regelen met een 48 stationairsproeier. Verder vreemd dat je dezelfde problemen lijkt te hebben als ik, maar blijkbaar de andere kant op moet qua sproeiers om het te verbeteren.
Verder valt me op dat er weinig mensen een 50 hoek gasschuif hebben zonder verdere problemen. Misschien zit een deel van de dip daar toch in bij de RV. Van de hierboven staanden heeft alleen MHR geen last daarvan terwijl hij een hoek 50 heeft.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...17 april 2011 om 17:58 #207819Hier trouwens de gegevens van de JMPB carb -> http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=3082
Carburateur : Carburateur Dellorto 19MM BD-Versie
Hoofdsproeier/Venturi : 262 AU
Stationairsproeier : 50
Chokesproeier : 60
Sproeier : 88
Gasschuif : 40
Gasschuifnaald : W6 (Clipje op een na bovenste stand)
Luchtstelschroef : 2 volle slagen open.
Filter : Malossi met malossi filtermateriaalGeen last meer van BWOAP of slecht oppakken.
19 april 2011 om 00:01 #207825Mijn bovenstaand probleem is opgelost.
Ik had (bij alledrie mijn carbs) de flenzen afgezaagd en de gaten geboord en getapt. Zover geen probleem.
Nu is het zo dat bij het rechter tapgat , het choke kanaal daar haaks achter loopt. De nummer 1 tap van mijn tapsetje heeft een vrij scherpe punt. Blijkt dat ik bij alle drie de carbs dus iets te strak door gedraaid heb, waardoor er een klein deukje in het choke kanaal komt. (wandje daar tussen is na boren vrij dun..)Hierdoor komt de choke dus nèt niet in zijn ruststand, en daarom pruttelde mijn RV op alle drie carbs zo erg en reageerde hij slecht op allerlei afstellingen.
Vond het zelf achterna verbazend dat ik dat überhaubt nog heb ontdekt.Dit verklaard ook meteen waarom hij met de 21mm wel goed liep, die is niet met deze tap gedaan..
Probleem is verholpen door het deukje weg te halen met een boortje, en nu loopt het goed. Ik heb alleen nog een kleine ‘bwoap’ die ik er nog moet proberen uit te halen. (wat overigens ook nieuw voor me is…)
I came, I saw, and I forgot what I was doing...5 juni 2011 om 18:23 #207846Vandaag eindelijk eens even een goed stuk kunnen gassen, vol gas gaat ansich prima maar half gas niet echt oke.
Hij pakt erg vreemd op als je de bocht uitkomt met volgas, net alsof die zwaar verzuipt.
Geprobeerd:
– Gasnaald stond op 2e positie van onder, veranderd naar clipje op een na bovenste stand
– Luchtschroef in en uitgedraaidKan dit toevallig aan de W6 gasnaald liggen ?
3 juli 2011 om 07:38 #207899Zo even weer nieuwe info
mijn setup is: rv met 46mm polini en dr racekrukas. (was een 41mm polini) De carburateur hangt nu recht voor het membraam omdat ik een verlaagde inlaat gemaakt heb.
Bhoapp geluid is verdwenen en met deze setup nog niet een keer weer gehoord
Carburateur : 19 mm PHBG BG
Hoofdsproeier : 262 AU
Stationairsproeier : 45
Chokesproeier : 60
Sproeier : 90
Gasschuif : 50
Gasschuifnaald : W7 (ring op één na onderste stand)
Luchtstelschroef : 1,5 volle slagen open.
Filter : Malossi met dun afzuigkapdoekje.
Alle sproeiers zijn van het merk ina en het bouwjaar 06 (staat in de carbarateur)Ik denk dat mijn probleem uiteindelijk opgelost is door de inlaat te veranderen.
5 juni 2012 om 21:33 #207070Heey , ik rijd met linkse setup
Met 18 mm phbg van een kartblokje ,
Stationairsproeier 45
Chokesproeier 60
Gasnaald w 23op 1na bovenste stand het clipje
Sproeierbuis 262 au
Luchtschroef 1.5 slag open
Malossi filter , met enkel een stuk penty gebruikt.
En een verbazingwekkende 114 hoofdsproeier
Ik heb geen idee hoe dit kan , maar lager kan ik niet gaan , dan loopt hij niet meer volgas…13 oktober 2019 om 16:41 #790860Ik ga straks nog mijne demonteren en posten kunnen julie ondertussen mij eens vertellen hoe de overloop schroef moet staan ? Want eerst liep er naamlijk meteen naft door
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.