Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Malossi Reedvalve Carburateur vergelijk
This topic contains 28 reacties, has 15 deelnemers, and was last updated by Scootibami 4 years, 6 months geleden.
-
Gebruiker
-
12 augustus 2009 om 23:03 #203263
Omdat ik er gewoon nieuwsgierig naar ben er er toch wat mensen zijn die de bekende ‘BWOAP’ hebben tijdens optrekken met hun Reedvalve terwijl anderen het niet hebben, hierbij een topic waarin ik graag de carburateur setup en de rest van de setups’s wil vergelijken.
Misschien komen er toch verschillen aan het licht en is er zo te ontdekken waarom sommigen die dip hebben..
Voor de duidelijkheid: ik heb zelf geen last gehad van de dip tot dusver.Mijn carb heeft de volgende onderdelen:
Carburateur : 21 mm PHBG
Hoofdsproeier/Venturi : 262 AU
Stationairsproeier : 50
Chokesproeier : 60
Sproeier : 82
Gasschuif : 40
Gasschuifnaald : W7 (ring op één na bovenste stand)
Luchtstelschroef : praktisch 2 volle slagen open.
Filter : Malossi met dun filterdoekje.De rest van de setup (voor zover interessant)
Blok is standaard RV, alleen de mains iets aangepast omdat die standaard bijna afwezig zijn in een RV.
Cilinder is een volledig standaard Pinasco 46mm Black.Ontsteking is electronisch met standaard (afgedraaid) vliegwiel
Uitlaat is een Giannelli Mega
Vario is Polini met 5,3 gram
Koppeling is standaard met 100mm schijven, Drukveer Malo geel en Trekveren Malo geel.I came, I saw, and I forgot what I was doing...12 augustus 2009 om 23:45 #206754Ik ben hier ook meer dan geïnteresseerd in, deze verbetering in afstelling van de PHBG.
Ik snap alleen 1 ding niet , “Hoofdsproeier : 262 AU”.?
En dan staat er ook nog sproeier 82.Wat bedoel je met het bovenstaande 😕 ?
12 augustus 2009 om 23:50 #206755soort van serie nummer lijkt me?
Mike12 augustus 2009 om 23:59 #206756De hoofdsproeier is die grote koperen staaf in het midden met zeskantkop sleutel acht , waar je aan de onderkant je sproeier indraait en waar aan de bovenkant de gasschuifnaald in loopt.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...13 augustus 2009 om 00:25 #206757Dan moet ik hem dr ff onder weg draaien, maar dat kan wel ff duren , aangezien ik 2e graads verbrand ben door de zon.
T.z.t volgt mijn onderzoek op mijn 19mm PHBG.13 augustus 2009 om 08:00 #206758Kheb mijn 21 PHBG ook even gedemonteerd, kunnen jullie dat ook even vergelijken.deze carb komt niet uit een malossi set.
Ik heb trouwens nooit last gehad van BWOAP, naar mijn mening is het een kwestie van afstellen.
gegevens van mijn carb;
PHBG 21 BD
hoofdsproeier 94 in een 262 AU
chokesproeier 60
stationairsproeier 48
gasschuif 50 en naaldje W7 op 1 na bovenste groef.
Luchtschroef 3,5 slagen eruit.
PHBG 19 BD uit de malossi set voor Reed valve.
hoofdsproeier 92 in een 262 AU
chokesproeier 60
stationairsproeier 45
gasschuif 50 en naald op 1 na onderste. w7 gasnaald.
Luchtschroef op basisafstelling, 1,5 slagen uit.
Beide carbs met een Twin Air filter, behoorlijk verschil qwa sproeier, vergeleken met het zielige orginele malossi filter.
Kweet niet of iemand het eens proberen wil, kheb nog een zakje verschillende gasnaalden voor PHBG carbs.
13 augustus 2009 om 13:27 #204123Ik denk dat “Bwoap” effect met een Reed Valve ,ten 1e te maken heeft met het traject , dat het mengelsel moet af leggen, als je dit vergelijkt met bijv. zij-inlaat. Het opbouwen van voldoende onderdruk. Aanzuiging.
MHR rijdt bovendien met voorontsteking spie en super ligte rollen ( dacht iets van 4 gr) , hoogtoerige over brenging dus, met veel power onder in.
Daarmee pakt hij hem op een hoger RPM op en heb je geen last van de dip “Bwoap”die onder de powerband zit.Dat er met filters, i.v.p. origineel Malossi nog veel te halen valt is gebleken. Kijk maar naar Cris die van 1,2 naar 2kw ging.
Dan ben ik nog beniewd, met wat voor lammellen er in het membraam wordt gereden, ik zelf heb de fiber versie , en bij mopshop.de zijn ze ook in carbon te verkrijgen.
Maar dan kaats ik de bal ff terug. Ik denk ook ff mee , tis theorie.
13 augustus 2009 om 13:56 #204122Die dip zit net boven stationair dus in principe staat je verdere toerental afstelling er los van. Peter en Hans hebben het als je vanaf stationair gas geeft, Thomas tegenwoordig soms ook.
Het lijkt mij, zolas Hans MHR ook zegt, dat het er met afstelling wel uit te halen zou moeten zijn.
Dit topic was dan ook bedoelt om te kijken of er misschien wel eens verschillende componenten in zo’n kit geleverd zijn, en of er hier een gemiddelde mee te bepalen is.Ik ging overigens uit van standaard membraan klepjes omdat volgens mij de meerderheid die er in had.
Hopenlijk nemen meer mensen even de moeite de carb los te halen en te melden wat er allemaal in zit. (goede gelegenheid om meteen je carb ff schoon te maken:D )
I came, I saw, and I forgot what I was doing...13 augustus 2009 om 16:55 #204574tsja membraan, kheb met verschillende klepjes gereden, ook zelf gemaakte van verschillende diktes, en daar krijg je echt geen BWOAP van.
Stuggere kleppen trek je sneller op, maar op top lever je in. Naar mijn mening ook logisch, stugge klepjes gaan natuurlijk minder ver en minder makkelijk open.
13 augustus 2009 om 19:34 #204556Mijn carburateur:
Carburateur : 19 mm PHBG BG
Hoofdsproeier : 262 AU
Stationairsproeier : 45
Chokesproeier : 60
Sproeier : 78
Gasschuif : 50
Gasschuifnaald : W7 (ring op één na onderste stand)
Luchtstelschroef : 1,5 volle slagen open.
Filter : Malossi met dun afzuigkapdoekje.
Alle sproeiers zijn van het merk ina en het bouwjaar 06 (staat in de carbarateur)Ik had dit probleem wel met mijn setup. Ik ga nu even uit van de oude setup dus met 55cc polini lc. Ik heb verschillende sproeiers geprobeerd (hoofdsproeiers), de luchtschroef in alle standen gehad en geprutst met de gasnaald.
Zoals bovenstaand draaie het motortje het mooist ook met de hoogste snelheid.Ik heb me nieuwe setup 46mm polini en carburateur recht voor het membraam helaas nog niet getest.
Ik had gehoopt dat er verschillen zouden zitten in de gasnaald of stationairsproeier.
Wat ik wel appart vind is dat mhr met 21mm met sproeier 92 rijd terwijl tonni ‘maar met 82’ rijdt.
13 augustus 2009 om 19:53 #204478Ik denk dat het afstelling is. Met mijn p207e (PHBH) ook gehad, dus net boven stationair dat ie in 1 keer bwoaah doet en soms kwam ie erdoorheen en vaker bleef ie hangen dan moest ik even stationair draaien en dan (denk ik) brand ie de bougie weer schoon en pikt ie weer op.
Het is al ff geleden maar tot 1/3 gas is het stationair sproeier gedeelte, 1 maatje kleiner en alles was opgelost.
13 augustus 2009 om 20:07 #204477Ik had alleen last van het boaahp geluid als ik het motortje bv een minuut liet draaien en dan volgas weg wou rijden.
vb http://www.youtube.com/user/peter0139#play/uploads/6/1yhvLsBQrk014 augustus 2009 om 06:25 #204500Ik heb er ook geen std malossi filter achter, en Tonni heeft pinasco en ik heb deps. Vandaar sproeier 92, als je wil kan je zelfs zonder sproeier nog rijden.
18 april 2010 om 16:16 #207447Ik zie dat iedereen een W7 gasnaald heeft, nu zitten er bij Frank’s evo blok 3stuks W12 gasnaalden. Deze naalden zijn aan de punt dikker dan W7 naalden en geven dus in het gebied waar de gasnaald van belang is een armer mengsel van een W7 naald.
Weet iemand of dit origineel voor Evo engine is?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno18 april 2010 om 16:55 #207448Ik heb toen een andere naald in mijn evo carb gelegt gezien ik hem veel te dun vond en ik dat niet bij de inlaat en membraantje van de evo vond passen.
Ik heb nu een dikkere erin ik weet alleen niet meer welke maat. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.