‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

This topic contains 12,449 reacties, has 416 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 4,966 tot 4,980 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
  • #140753

    sjaak trekhaak

    ey,ik heb een vraagje ,ik wil binnekort 2 halogeen lampe in men koplamp make,maar wat ik me nu afvraag,gaat me spoel daar niet van kapot,want die lampe zijn 20 watt per stuk

    #140754

    GK
    Bijdrager
    Berichten: 336

    ik denk alleen dat ze heeeeeel zwak gaan branden, ik had een keer een halogeen lampje besteld maar de lichtopbrengts was echt niks, je unt ze denk ik alleen goed als achterlict gebruiken

    #140755

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    hansieb :

    Mathijs16 :
    Ik had ook een vraagje. Ik heb een polini speedengine gekocht in combinatie met een proma circuit uitlaat, en een 50 cc snel, die 50 is niet “snel”. Nu is mijn vraag met welke cilinder rijd deze setup het hardst? En dan bedoel ik niet optrekken, maar de topsnelheid moet hoog zijn. Liefst rond de 90 km/u of harder. Zelf zat ik te denken aan de 80 cc van polini of van malossi?

    Groeten Mathijs

    90km/h word erg moeilijk dan zit je toch al gauw op een belgenkoppeling ( simo koppeling ) dan trek je wel stuk minder op.

    Ik vond een 46mm polini incl speedengine leuk maar max speed was maar 80km/h en nog beetje fantsoenlijk optrekken.

    Denk dat je met de juiste uitlaat en een 46mm speedengine blok nog wel op de 85km/h kan komen zonder belgen met kleine poelie 65.

    Kelvin :
    Wat is dat slakkenhuis dan?
    De Turbo:D

    Jacky zo noem je dat niet het is gewoon het kickstart rondsel, die op je kickstart komt.

    Slakkenhuis is een gare benaming ervoor :con

    Slakkenhuis is dat dingetje erop die zorgt voor warm en gekoelt water ( LC set mina hori ) daar onder zit je waterpomp en die pompt het water door het slakkenhuis heen.

    Slakkenhuis beetje gare benaming 😕

    Relaxxx:D K zal het nooit meer zeggen hoor:P

    #140756

    ciaoracer
    Bijdrager
    Berichten: 1375

    bossie17 :
    hallo

    ik heb een vespa ciao mix snor en heb proma circuit en poeli 80 besteld en wat kan ik het beste nog kopen om ongeveer 40 tot 50km per uur te gaan, iets sneller mag.

    Het enigste wat je nu nog moet doen om de 40-50 te halen is een bromnaaf kopen voor in je achterwiel. Een grotere sproeier in je carb en hij rijd gemakkelijk de 40-50 zonder veel te zuipen. Als je je inlaat gaat bewerken en 13/13 er op zetten gaat die ook nog meer zuipen. Je hebt dan wel meer trekkracht maar harder als de 50 zal die naar mijn mening niet gaan ofwel een beetje harder dan.

    #140757

    bossie17
    Bijdrager
    Berichten: 48

    ciaoracer :

    bossie17 :
    hallo

    ik heb een vespa ciao mix snor en heb proma circuit en poeli 80 besteld en wat kan ik het beste nog kopen om ongeveer 40 tot 50km per uur te gaan, iets sneller mag.

    Het enigste wat je nu nog moet doen om de 40-50 te halen is een bromnaaf kopen voor in je achterwiel. Een grotere sproeier in je carb en hij rijd gemakkelijk de 40-50 zonder veel te zuipen. Als je je inlaat gaat bewerken en 13/13 er op zetten gaat die ook nog meer zuipen. Je hebt dan wel meer trekkracht maar harder als de 50 zal die naar mijn mening niet gaan ofwel een beetje harder dan.

    oh okee, maar waar kan ik die bromnaaf kopen en staat die ook op jmpb.nl?

    alvast bedankt

    #140758

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    Op jmpb heb k ze niet gezien.
    Kan ook 2dehands. ZIjn ze ooknog goedkoper. Kheb eventueel nog een liggen.

    #140759

    Toad
    Bijdrager
    Berichten: 218

    hey bossie, Mike van het forum heeft evt nog een bromnaaf voor je liggen, moet je hem even PM’en

    #140760

    y0rdii_
    Bijdrager
    Berichten: 61

    Kan het zijn dat mijn brommer te veel lucht krijgt door mijn malossi luchtfilter (gezien mijn set-up) ??

    #140761

    Stino
    Bijdrager
    Berichten: 55

    jah die kans is vrij groot:)

    #140762

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    wat maakt het uit? zolang je je sproeiermaat maar aanpast is er niks aan de hand… :con

    ik raad het je toch niet aan om te doen, op een 50 standaard heb je zo’n filter echt niet nodig, maakt alleen maar meer herrie en je verbruik gaat omhoog

    #140763

    GK
    Bijdrager
    Berichten: 336

    kleine vraag, op een speedengine kun je daar het beste een polini filter of malo filter opzetten (ivm lucht) (wil een 70 of 80cc op zetten)

    en vraag 2, als je er een 80cc opzet krijgt ie dan wel genoeg mengel met een 13/13 carb, en kun je er een grotere carberateur opgooien, je zit denk ik met het probleem dat de inlaat met 13 mm is of niet?

    #140764

    !Japieoh!_!Ciao!

    Je cilinder zal denk ik niet te weinig krijgen maar gewoon minder waardoor hij dus minder presteert, en ja de inlaat is 13mm dus grotere carburateur heeft niet veel zin tenzij je het spruitstuk opboort natuurlijk.

    #140765

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    eh hallo… de speedengine en 46mm cilinder zijn praktisch voor elkaar gemaakt :con tuurlijk loopt dat goed

    en dat spruitstukje kun je misschien hooguit naar 14mm opboren, maar dat zou ik je niet echt aanraden

    #140766

    !Japieoh!_!Ciao!

    Weet iemand waarom mijn 4spaaks voorwiel er niet in wil?
    Eigenlijk weet ik het zelf wel :p maar het komt dus omdat het sleufje waar dat pinnetje in moet te kort lijkt te zijn waardoor mijn as dus niet bij de veren komt.

    Ik heb er ook al een van een vriend geprobeerd maar dat was precies hetzelfde.
    Iemand een idee hoe het wle past?

    #140767

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    ja je moet een ander remdeksel hebben, wat je nu hebt is waarschijnlijk van een si of bravo?

    je hebt er dus eentje nodig van een ciao velg, had ik laatst ook 😉

15 berichten aan het bekijken - 4,966 tot 4,980 (van in totaal 12,450)

Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.