GZ: Kickstarter op citta klushulp

Home Forums Advertenties Diensten aangeboden/gezocht GZ: Kickstarter op citta klushulp

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Ronald 2 weken, 5 dagen geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker

Ronald
    Topic starter

goedendag allemaal,

Ik ben Ronald uit Groningen en heb al jaren een (ik denk standaard) Citta in de schuur staan.
    Deze kwam jaarlijks er een keer uit en liep altijd wel oké.
    Dit jaar had ik het plan om er vaker op te gaan rijden, maar nu start hij niet meer.
    Tevens wil mijn vrouw de Citta ook gaan gebruiken, maar wil hem niet aanlopen, dus ben ik benieuwd naar de mogelijkheden van een Kickstarter.
    Is er iemand in Groningen die mij kan helpen met het in de eerste plaats weer aan de loop krijgen en evt daarnaast met het ombouwen naar kickstart?

gr.
    Ronald

Dustin
    Bijdrager

Voor kickstart heb je een heel ander blok nodig, kickstart as, ketting, pedalen etc. Dit kost vaak boven de 200 euro om netjes te krijgen.

Dat hij nu niet start is bijna zeker doordat je carburateur, benzine kraan, of benzine slang vies is. Als je je carburateur goed schoonmaakt, kijkt of je benzine slang en kraan goed door lopen, zal hij het weer prima doen.

Als je niet wilt aanlopen kan ik je aanraden om een trekstarter te kopen! Deze zijn vele malen goedkoper dan kickstart en misschien nog wel makkelijker in gebruik ook, meerdere hier op het forum rijden er mee. Hier kan je er een bestellen. Ook is er een topic over hier op het forum.

"Een hetero rijdt niet op een retro."
    Mijn fox-vario citta

Ronald
    Topic starter

Ik heb al de oude benzine, kraan, slang en filter al vervangen zonder resultaat.
    Had ik even moeten melden excuus.
    En aan een trekstarter had ik nog helemaal niet gedacht en vind ik ook prima!

Dustin
    Bijdrager

Grote kans dat je carburateur gewoon vies is hoor, met name het vlotterkanaal (de buis waarmee benzine je carburateur in komt). Die raakt heel vaak verstopt met lang stilstaan. En als je dan toch bezig bent, gelijk even checken of je sproeier en sproeierbuis ook goed schoon zijn en doorstromen.

"Een hetero rijdt niet op een retro."
    Mijn fox-vario citta
    1

Ronald
    Topic starter

Ga ik doen!
    Dank!
    Als dat toch niet het gewenste resultaat heeft meld ik mij weer.

Martino
    Bijdrager

Mocht je er niet uit komen ik woon in de stad Groningen en kan je eventueel wel helpen. Tevens is er volgend weekend ook een meeting in Groningen waar er genoeg mensen zijn die je vast kunnen helpen.

Ronald
    Topic starter

Ik zal aankomende week kijken of ik met de tips van Dustin hem weer aan de praat krijg.
    Mocht dat het probleem toch niet oplossen is alle hulp welkom.
    Maar om naar een meeting te komen met een brommer die het niet doet, om hulp te vragen aan mensen die ik (nog) helemaal niet ken vind ik wat lastig.

Ronald
    Topic starter

De carburateur is schoon. Brommer starte binnen twee stappen, ik hoorde wel ergens lucht ontsnappen en maakte vrij veel toeren. Na 20 meter slaat hij af en ik krijg hem ook niet meer aan.
    Iemand tips of ideeën?

Wim
    Bijdrager

Als je m dan een poosje met rust laat slaat die dan wel weer aan?
    Dan kan t best zijn dat er toch nog wat vuil in zit.. Ik had dit laatst ook met de Citta. het vlotterkanaaltje bleek verstopt.
    Even een 1mm boortje met duim en wijsvinger er door heen draaien en dan goed uitblazen met de compressor bleek de oplossing.. ik had daarvoor de carburateur ook al schoon gemaakt, slechts alleen met benzine en daarna met compressor alles uitgeblazen.. maar dat bleek dus niet afdoende te zijn.

Ronald
    Topic starter

Nou, ik heb de carburateur helemaal schoongemaakt. Ding is vanbinnen schoner dan nieuw! Wil ik hem weer monteren draait de moer door (aansluiting op motor). Heb ik ook weer opgelost en toen wilde ik die nippel en filtertje waar de benzine binnenkomt monteren, blijkt het inwendige draad verrot.
    Dus ik heb het hele geval in een hoek gegooid en een nieuwe besteld. Als die is gemonteerd en er zijn nog problemen zal ik mij weer melden.
    Dank voor de tips!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.