Jmpb.nl

Home Forums Mening & ervaring Webshops Jmpb.nl

This topic contains 1,306 reacties, has 235 deelnemers, and was last updated by gilera-citta.com 1 year, 5 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,276 tot 1,290 (van in totaal 1,307)
  • Gebruiker

FonS
    Bijdrager

Leuk, een oldtimerstijl benzinekraantje:

http://www.jmpbonderdelen.nl/nieuw-binnengekregen-onderdelen/benzinekraan-model-vespa-ciao-19-inch.html

Het is natuurlijk geen echt ’19 inch’ kraantje, maar het oogt vast beter dan een modern kraantje.

rensknol
    Donateur

laatst een driehoekslager besteld.
    de plaat was zo krom als een hoepel,
    een na 2 mailberichten lag er en nieuwe op de mat de oude mocht ik ook houden.
    top service!

Jelle
    Moderator

FonS :
    Leuk, een oldtimerstijl benzinekraantje:

http://www.jmpbonderdelen.nl/nieuw-binnengekregen-onderdelen/benzinekraan-model-vespa-ciao-19-inch.html

Het is natuurlijk geen echt ’19 inch’ kraantje, maar het oogt vast beter dan een modern kraantje.

mooie voorbeeld foto ook 😉

hansieb
    Topic starter

De Brandweer
    Bijdrager

Meestal is het spul wat ik van ze krijg dik voor elkaar maar ik heb ook al wat spul gehad wat niet in orde was.

Daar ik destijds nog niet de kennis had die ik nu heb heb ik niet altijd opgemerkt dat het spul niet goed was.

Heb bijvoorbeeld eens een 46 polini gehaald waar de zuiger zo door de cilinder viel.

Ook heb ik laatst een CP reedvalve carter besteld die al wat krasjes had en ook een klein plekje bij het carter waar het cilinderhemd in het carter valt. het carter was duidelijk al uit de verpakking geweest. nu is het verder nog wel bruikbaar maar niet de staat die ik verwachtte.

steeds er achter aan mailen vind ik maar niks. teveel rompslomp. Misschien dat ze daarom ook wel denken van, heey die man die zeurt niet dus sturen we daarom dit wel naar hem.

Ik heb ze nu maar eens een mail verzonden waarin ik deze dingen kenbaar heb gemaakt.

Ik ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.

———————————–

Hier nog een foto van het “nieuwe”carter

View post on imgur.com

—————-

Inmiddels heb ik mail gehad van JMPB betreffende deze kwestie en heb ik een korting gekregen.Ben erg tevreden over deze afhandeling! Top! volgende bestelling doe ik weer bij hen.

Domned
    Bijdrager

Beste Forumleden,

Ik ben nieuw in de business van het opknappen van Vespa’tjes, maar de eerste ervaring met JMPB heeft mij meteen doen besluiten daar nooit meer wat te kopen. Wat een slechte service. En dat terwijl ik met meerdere aangeschafte brommertjes een goede klant had kunnen zijn voor ze.

Ik heb een bestelling gedaan van ruim 157 euro. En het was snel binnen. So far so good.
    Maar dan, het een voor het ander bleek rommel of kapot. Een setje spiegels bleken de verkeerde… was goedkope Chineze rommel, duidelijk de goedkopere variant op hun site, in plaats van de duurdere die ik besteld had.
    De koppaking komt verkreukeld aan, waarschijnlijk door DPD een keer iets op laten vallen. Dat zijn de kosten niet, maar toch is het slordig. Krijg ik van JMPB een mail daarover terug dat het pakking even terug moet buigen en dat het dan best nog bruikbaar is. Niet bepaald klantvriendelijk. Je koopt iets nieuws omdat je geen kromme spullen wilt, anders had ik net zo goed m’n oude weer terug kunnen zetten.
    Vervolgens blijkt de poelie die ik besteld had, zo krom als een hoepel. Weer gemaild met JMPB, en ook daar wil hij het geld niet van terugsturen. Ik weet dat het maar om een paar euro gaat, maar wat een slechte service. Hij is nu al wekenlang moeilijk aan het doen en zich in allerlei bochten aan het wringen om maar niet die paar euro terug te hoeven betalen, en dat terwijl het toch echt hun spullen zijn die niet goed zijn.
    Dit neigt naar oplichterij. Niet de juiste spullen sturen waarvoor betaald is, en kapotte spullen niet terug willen nemen. Echt heel slecht.

Fredzzz
    Moderator

Domned :
    Beste Forumleden,

Ik ben nieuw in de business van het opknappen van Vespa’tjes, maar de eerste ervaring met JMPB heeft mij meteen doen besluiten daar nooit meer wat te kopen. Wat een slechte service. En dat terwijl ik met meerdere aangeschafte brommertjes een goede klant had kunnen zijn voor ze.

Ik heb een bestelling gedaan van ruim 157 euro. En het was snel binnen. So far so good.
    Maar dan, het een voor het ander bleek rommel of kapot. Een setje spiegels bleken de verkeerde… was goedkope Chineze rommel, duidelijk de goedkopere variant op hun site, in plaats van de duurdere die ik besteld had.
    De koppaking komt verkreukeld aan, waarschijnlijk door DPD een keer iets op laten vallen. Dat zijn de kosten niet, maar toch is het slordig. Krijg ik van JMPB een mail daarover terug dat het pakking even terug moet buigen en dat het dan best nog bruikbaar is. Niet bepaald klantvriendelijk. Je koopt iets nieuws omdat je geen kromme spullen wilt, anders had ik net zo goed m’n oude weer terug kunnen zetten.
    Vervolgens blijkt de poelie die ik besteld had, zo krom als een hoepel. Weer gemaild met JMPB, en ook daar wil hij het geld niet van terugsturen. Ik weet dat het maar om een paar euro gaat, maar wat een slechte service. Hij is nu al wekenlang moeilijk aan het doen en zich in allerlei bochten aan het wringen om maar niet die paar euro terug te hoeven betalen, en dat terwijl het toch echt hun spullen zijn die niet goed zijn.
    Dit neigt naar oplichterij. Niet de juiste spullen sturen waarvoor betaald is, en kapotte spullen niet terug willen nemen. Echt heel slecht.

De algemene ervaring van de meeste leden met JMPB is uitermate positief! Dat met de pakking is lullig, kan gebeuren. Ik ken de verdere details van jouw zaak verder niet, maar ik ben wel overtuigd dat ze (JMPB) je heus niet voor die paar euro’s proberen op te lichten.

Verder lijkt het me interessant om een keer je projecten en brommers te zien! Open toch anders even een topic/perso waarin je je brommers en projecten laat zien, vinden wij altijd interessant.

Domned
    Bijdrager

Fredzzz :

De algemene ervaring van de meeste leden met JMPB is uitermate positief! Dat met de pakking is lullig, kan gebeuren. Ik ken de verdere details van jouw zaak verder niet, maar ik ben wel overtuigd dat ze (JMPB) je heus niet voor die paar euro’s proberen op te lichten.

Verder lijkt het me interessant om een keer je projecten en brommers te zien! Open toch anders even een topic/perso waarin je je brommers en projecten laat zien, vinden wij altijd interessant.

Beste Fredzzz,

Klopt, dat was één van de redenen dat ik mijn eerste spullen bij hen besteld had, ze waren mij door diverse mensen aangeraden. Daarom stond ik zo verbaasd van de afhandeling en kwaliteit van hun spullen. Ik begrijp werkelijk niet waarom ze zulke slechte spullen leveren, terwijl de meeste eigenaren blij en zelfs een beetje trots zijn op hun brommertjes. Dus die willen best een beetje meer betalen voor goede spullen lijkt me, dan dat ze rommel krijgen omwille van een paar centen.

Enfin, hoor het graag als u een andere zaak weet waar ik mijn brommertjes mee kan verwennen. Ik zal het een en ander op de topic/perso zetten voor als mensen het leuk vinden om te zien 😀

Noetiepoerker26
    Donateur

Domned :
    Dus die willen best een beetje meer betalen voor goede spullen lijkt me, dan dat ze rommel krijgen omwille van een paar centen.

Dan vraag ik mij af waarom je niet wat meer uitgeeft? JMPB heeft veel spullen ”dubbel” in het assortiment, waarbij één artikel de goedkopere versie is (vaak merkloos) en het ander de merkversie. Ik denk dan ook dat je de ‘goedkopere’ poelie hebt gekocht ipv een Malossi. Klopt dit? Zo ja, dan had je jezelf ook wel kunnen afvragen waarom de ene poelie 3 euro kost en de andere 15.:?

Al met al heeft JMPB mij nog nooit in de steek gelaten: indien ik vragen heb over een product krijg ik altijd binnen 1 dag antwoord, en spullen zijn altijd 2 dagen na aankoop binnen. Daar kunnen ander webshops toch echt nog wat van leren als je het mij vraagt.

dirkwim
    Bijdrager

Tot zover niet echt problemen met jmpb gehad. Versturing, verpakken en bestelling tussentijds aanpassen is altijd soepel verlopen.

Wel kleine ervaring met retour zending van vastgenaaide cilinder. Retour gestuurd waarbij ze aangaven dat het kwam omdat het te arm was afgesteld i.v.m. grijze kop v.d. zuiger. Maja, dat is gewoon stof van materiaal wat volledig verpulverd is. Mijn mening was dat de pistonveer eruit gelopen is door bagger kwaliteit (was ook duidelijk te zien) maar het blijft een wellis nietes spel om een gebruikt object 🙂 en had geen zin om moeilijk te doen dus nam het voor lief.

Ohja, en een x ietwat roestige shimrings ontvangen 😉

Domned
    Bijdrager

Noetiepoerker26 :

Domned :
    Dus die willen best een beetje meer betalen voor goede spullen lijkt me, dan dat ze rommel krijgen omwille van een paar centen.

Dan vraag ik mij af waarom je niet wat meer uitgeeft? JMPB heeft veel spullen ”dubbel” in het assortiment, waarbij één artikel de goedkopere versie is (vaak merkloos) en het ander de merkversie. Ik denk dan ook dat je de ‘goedkopere’ poelie hebt gekocht ipv een Malossi. Klopt dit? Zo ja, dan had je jezelf ook wel kunnen afvragen waarom de ene poelie 3 euro kost en de andere 15.:?

Al met al heeft JMPB mij nog nooit in de steek gelaten: indien ik vragen heb over een product krijg ik altijd binnen 1 dag antwoord, en spullen zijn altijd 2 dagen na aankoop binnen. Daar kunnen ander webshops toch echt nog wat van leren als je het mij vraagt.

Tja, ik was nieuw op de site en als ik ‘Vespa Si’ invul bij hen, kreeg ik maar 1 poelie te zien. En ja kennelijk verkopen ze ook een andere poelie 80, maar waarom zou je überhaupt dan die rommeldingen verkopen? Ik mag toch als koper verwachten dat het rechte en goede spullen zijn? Het mag misschien niet zo sterk zijn of zo lang meegaan als een merkartikel, maar het moet op z’n minst gewoon passen en recht zijn. Als dat niet kan voor die prijs, moet ie ze niet verkopen.

En ja, ik kreeg ook antwoord via mail als ik voor de koop vragen had over bepaalde items op hun site, maar zeker niet de volgende dag. En nu al een weeklang reageert hij helemaal niet meer. Maar ik ben hier niet om aangevallen te worden, dit is mijn ervaring met deze website. Ik ben gewoon niet goed behandeld en wilde weten of er meer mensen deze ervaring hadden met deze website.

MCBoss
    Donateur

Waarom ze goedkope poeli’s ook verkopen is omdat de mensen zo goedkoop mogelijk uit willen zijn.
    Mensen hebben zelf ook een plicht om dingen te lezen en bekijken.
    Ik val je niet af ofzo hoor, maar een beetje verder kijken/vragen kan geen kwaad.
    Jmpb heb ik alleen maar goede ervaringen mee, maar heb ook wel spul gekregen waar wat mis mee was.
    Daar zijn ze altijd zeer netjes in geweest om op te lossen.
    Kan het zijn dat ze niet reageerden ivm de feestdagen?
    Of is misschien het mailcontact een beetje te bot en bozig geweest wat misschien niet nodig was?
    Als mensen nu eerst eens meer gaan lezen ipv direct iets bestellen, dan komen die er achter dat niet alles wat er aangeboden wordt je van het is.
    Ook ik ben nu door schade en schande wijzer geworden.
    En nog!
    Lees de how-to’s eens goed door en vraag na.
    Dan kom je al een heel eind.
    Ik hoop dat je die jongens toch wel de kans geeft om ook een andere kant te laten zien zoals ik die wel ken.
    Maar dat is mijn mening.
    Doe er je voordeel mee.

En Dirkwim overal op forums wordt aangegeven dat de pistonpen veren die bij de sets zitten niet goed zijn en geadviseerd wordt om de andere te gebruiken.
    Is hier in meerdere topics ook aangegeven.
    Helaas dus te laat voor jou.
    Groet, Marco

Kinderbrueno
    Bijdrager

Punt blijft; Als je iets verkoopt moet het gewoon goed zijn. Of je er nou 1 of 100 euro voor betaald. Iedereen begrijpt dat de levensduur en sterkte wellicht minder is maar het moet in ieder geval een correct werkend product zijn.

Zelf heb ik wisselende ervaringen met JMPB. Bestellingen worden altijd snel geleverd, maar contact is tot dus ver volstrekt onmogelijk gebleken. Aantal keer via het contactformulier contact proberen op te nemen maar nooit reactie gehad.

Over hun verzender (DPD) ben ik overigens totaal niet te spreken. Ook hier; relevant contact volledig onmogelijk. Aantal pakketjes op mogen halen in het westelijk haven gebied door hun fouten.

Noetiepoerker26
    Donateur

Kinderbrueno :

Zelf heb ik wisselende ervaringen met JMPB. Bestellingen worden altijd snel geleverd, maar contact is tot dus ver volstrekt onmogelijk gebleken. Aantal keer via het contactformulier contact proberen op te nemen maar nooit reactie gehad.

Mail eens een keer naar contact@jmpb.nl, je zal versteld staan van de snelheid van hun antwoord :thumb De ervaring leert dat mailen vaak beter is dan het invullen van contactformulieren.

MCBoss
    Donateur

De spullen zijn allemaal goed bruikbaar, alleen niet wat je verwacht had.
    Dat is een totaal ander verhaal.
    En inderdaad mailen dan heb je meestal in 1 dag of eerder uitsluitsel.
    En jmpb kan niets doen aan wat er bv aan pistonpen veren geleverd wordt.
    Bestellingen via hun bezorgmethode DPD vind ik ook te lang duren, maar dat je een pakket op moet halen bij een depot ligt eraan hoe je het afspreekt met de bezorger van DPD.
    Ik heb de afspraak dat hij het gewoon bij buren bezorgd.
    Of het nu tnt, gls of DPD is alles gaat naar buren als ik niet thuis ben.
    Dat zijn geen dingen waar Jmpb iets aan kan doen.

15 berichten aan het bekijken - 1,276 tot 1,290 (van in totaal 1,307)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.