Jeroen’s Pack Project

Home Forums Perso’s Projecten Jeroen’s Pack Project

This topic contains 26 reacties, has 11 deelnemers, and was last updated by Bertrand Bonjean 1 week, 5 days geleden.

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Gebruiker

Jeroen
    Topic starter

Het project lag alweer een tijdje stil en dat terwijl hij bijna klaar was. De aanbrekende winter heeft me gelukkig gemotiveerd om het dit jaar nog af te ronden.

Tijd voor de laatste foto’s van dit project en het eindresultaat!:D

De laatste fase ging van start met het opknappen van de zijkappen. Naast gebruiksbeschadigingen waren er een paar scheuren en de kap waar de uitlaat achter zit was behoorlijk krom.

Allereerst met de soldeerbout de scheuren hersteld, een vaardigheid die ik bij de mini Ciao al had geleerd:lol
    Daarna met een heteluchtpistool de kromme delen verwarmd en in vastgeklemde toestand laten afkoelen. Tot slot geplamuurd en gespoten.

Toen was het (na veel denkwerk en overwegingen) tijd om met de foam delen aan de slag te gaan.
    Weapon of choice: zwarte industriële carrosseriekit!

Na wat proefjes was ik overtuigd en ben ik aan de slag gegaan.

Kit spuiten is eenvoudig, de uitdaging zit in alles op zijn plek houden tijdens het uitharden. Stukjes hout, klemmen en nietjes boden uitkomst. Op deze manier heb ik alle gaten en scheuren kunnen herstellen.
    Nieuw wordt het niet, maar denk dat ik wel het best mogelijke behaald heb.

Na de reparaties heb ik alles schoongemaakt met textielreiniger. Behoorlijk veel oppervlakte vuil losgeweekt, minder grauw en meer zwart. Als finishing touch nog even ingemasseerd met vaseline. Het resultaat mag er zijn:

Als laatste volgde nog wat kleine klusjes die gepaard gingen met de eindmontage, zoals een beugeltje maken voor het achterlicht en de toeter. En tot slot de verlichting en elektra in orde maken.

Hoogtijd voor een aantal foto’s van de in originele staat opgeknapte Italjet Pack 2:

Uiteraard was het ook tijd om een stuk over de weg te rijden! Verrassend hoe fijn het rijdt voor zo’n klein dingetje. Het zit best comfortabel. Ik denk mede doordat dit een uitvoering is met vaste voetsteuntjes, in vergelijking met de veel voorkomende trapper-uitvoering.
    Verder vormt de kleine stuurhoek op straat absoluut geen belemmering, je kunt mooie bochtjes maken. Het bijzondere kickstartsysteem werkt ook perfect. Je moet echter niet vergeten dat je naar voren moet kicken;)

Een volgende stap is het aanvragen van een kenteken, dit verschuif ik sowieso naar het voorjaar. Wel zonde om zo’n grote plaat achterop de Pack te monteren.

Ik ben blij dat hij nu echt af is en ben zeer tevreden met het resultaat:)

Jelle
    Moderator

Dat is weer een mooi afgerond project Jeroen!
    Zien we je in 2018 ook bij een Packtourtje?

Vincent
    Donateur

Hij ziet er weer SUPER uit:thumb

Jeroen :
    Wel zonde om zo’n grote plaat achterop de Pack te monteren.

Zie het als een blauw spatbord:D

Martino
    Bijdrager

Hoort er nou niet nog een mooi Piaggio stickertje op het linker motorscherm waar je ook de uitsparing ziet zitten?

AA-T
    Sleutelbeheerder

Ziet er weer top uit.
    En de naderende winter als motivatie, ik ken het!

zevenenergie
    Forum Goeroe

Virtuoos, zoals je dat gerestaureerd hebt.:thumb

Jeroen
    Topic starter

Bedankt voor de leuke reacties!

@Jelle, geen slecht idee, zal ik onthouden!
    @Vincent, wheely bar zul je bedoelen:P
    @Martino, Goeie opmerking, dat moet ik nog even regelen.

lightlord
    Donateur

Hij is af mooi om te zien ..Weer eentje gered top werk geleverd :thumb

Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi

Florian
    Moderator

Hij is echt veel heel erg mooi geworden. Klasse werk afgeleverd:thumb

zevenenergie
    Forum Goeroe

Jelle
    Moderator

Bertrand Bonjean
    Bijdrager

fantastisch werk. kun je me de benodigde afmetingen voor de kruk geven? Ik zoek er ook een. Dankjewel

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.