Jelle's collectie

Home Forums Perso’s Collecties Jelle's collectie

This topic contains 2,290 reacties, has 198 deelnemers, and was last updated by Jelle 3 days, 19 hours geleden.

15 berichten aan het bekijken - 901 tot 915 (van in totaal 2,291)
  • Gebruiker
  • #450521

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Jelle :
    Past zo’n speciale benzinekraan ook op de gewone aansluiting van de citta?
    Waar kun je die kopen?

    Kopen? Maken! Zoals Jarco zegt kun je een standaard benzinekraan strippen, dan verlies je natuurlijk wel je reserve stand maar daar valt mee te leven.
    Als je een transparant filter tussen de benzineslang zet, kun je het ook direct zien als de aanvoer de afvoer niet bij houdt (filter leeg).

    #440866

    Jelle
    Topic starter
    Berichten: 5745

    Dit kan ik morgen ook wel even doen… thanks voor de tip:thumb

    #440445

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Dat simo blokje trekt echt jou vlotter niet leeg hoor:!
    Dus laat dat speciale kraantje maar weg:D want als de benz kraan en het evt filter in je carb gewoon normaal fuctioneren houd jou brom dat never bij.

    Zet je kraan anders maar eens open en ga er maar naast zitten, dan zal je zien dat je hele tank in minder dan 10 minuten leeg is, nou noway dat je brom dat rijend lukt hoor.
    En er is ook geen sprint puch of scooter die speciale kranen of wat ook maar gebruiken.

    Waar jij gewoon last van hebt is dat je vlotter blijft hangen en daarom loopt ie over.
    Dit komt meestal doordat het pennetje wat de vlotter vasthoud niet meer mooi schoon of glad is.
    Dus even dat fixen en hij doet het waarschijnlijk al een stuk beter:thumb

    FonS: De benzinekraan van m’n Pack houdt het toch écht niet bij hoor! Terwijl er een beste stroom benzine uitkomt, niet minder dan bij m’n Ciao’s.
    Ik zal je even de setup geven: Speed Engine met 16/16, bewerkte 50cc Eurocilindro, Malossi Too Bad. Sproeier weet ik uit m’n hoofd niet zeker, maar ik dacht 78 / 82. De tank is dan ook binnen 20km leeg (litertje of 2).
    Half gas is geen probleem, bij volgas stottert hij en valt hij uit. Met de kraan op reserve gaat het gewoon goed, omdat er dan meer benzine doorstroomt.

    #440296

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Ik denk net zoals speedbuxy dat het idd een vlotter is die overstroomt/hangende vlotter. Verklaart ook het lekken van je carb.

    Toch zal ik sowieso een kleiner carbje gaan pakken dan deze 28mm. Hij heeft er misschien standaard bij gezeten, maar een mooie 21mm Dellorto presteerd mijn inziens veel beter en is meer dan genoeg.

    Gelukkig jij zegt het ook eens want ik durfde het al niet meer:D
    Terwijl dat wel 1 van de beste adviezen is om te doen, want iedere brommer/scooter tuner had hem ook binnen een split second gewisseld voor een 21dellie

    En dan nog iets heel aparts. Ik heb ook wel eens een citta mee gemaakt waarbij je het ontluchtingsnippel moest opendraaien anders stroomde de benzine niet naar je carb. :con

    #466922

    mikerosauer
    Bijdrager
    Berichten: 504

    die ontluchtings nippel heb ik altijd een beetje open anders krijg ik idd wat martino zegt dus ik zou daar ook even naar kijken

    #466370

    Jelle
    Topic starter
    Berichten: 5745

    ontluchtingsnippel heb ik altijd openstaan…

    #456504

    Jelle
    Topic starter
    Berichten: 5745

    nou… Benzine toevoer gaat goed, vlotter blijft ook niet hangen…

    Maar ik heb wel een beschadigde gasnaald:

    Kan dit het zijn???

    Hier nog even mijn sproeier info:


    + Gasnaald x83

    Nog even voor de leuk… Een groot benzine gapend gat:

    #467052

    Frank80cc
    Donateur
    Berichten: 820

    mooi probleem dan wel gelukkig gevonden, kom je op tijd aan een nieuwe gasnaald?

    #467053

    Jelle
    Topic starter
    Berichten: 5745

    Geen idee, ik ga woensdag wel ff langs wat brommertoko’s, maar of ze een x83 op voorraad hebben is de vraag…
    En dan vraag ik mij af of dit ook het probleem veroorzaakt.

    De meeste webshops hebben hem in ieder geval al niet…

    #467061

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Dat dood vallen is daar niet echt aan te wijten opzich.
    Ik heb ooit een versleten gasnaald gehad, en dat resulteerde dat ie onderin steeds kutter reed en liep en op het laast zo erg dat je pas bij een 60km een beetje prrrrr kon rijden.(onopvallend)
    Alles daaronder was vet stotteren en haperen.

    Ik heb me daar toen des tijds de tering naar gezocht weet ik nog wel:D want als ie mooi egaal slijt zie je dat niet echt:|
    Maar zou hem dus zowiezo vervangen, want ik weet nog wel toen ik er een nieuwe indeed dat ie weer als een droom reed.
    Je kon gewoon weer 15 a 20 rijden met een mooi prrrrr geluidje.
    Ik heb hier btw ook nog wel een gasnaald liggen, want ik heb hier ook nog ergens z,n lomp dingen rond slingeren.

    #467062

    Jelle
    Topic starter
    Berichten: 5745

    Oké zou je even willen kijken dan….

    #467064

    Frank80cc
    Donateur
    Berichten: 820

    heb je geeen 21mm carb of iets om te testen?

    #467065

    Jelle
    Topic starter
    Berichten: 5745

    jawel, maar de stelschroeven zitten aan de verkeerde kant en ik heb niet de juiste sproeiers denk ik zo…

    #467067

    Jelle
    Topic starter
    Berichten: 5745

    http://link.marktplaats.nl/402350656

    Is dit wat, zo’n spaco ding?

    #463357

    b.baens
    Bijdrager
    Berichten: 148

    Ik heb er daar een van besteld. Krijg hem deze week ergens binnen.
    Een vriend van mij heeft die voor op de scooter en moet blijkbaar gewoon super lopen.

    Edit: Een dellortho is natuurlijk beduidend beter qua kwaliteit maar daar betaal je ook meer voor.

    Groete
    b.baens

15 berichten aan het bekijken - 901 tot 915 (van in totaal 2,291)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.