Home › Forums › Perso’s › Collecties › Jelle's collectie
This topic contains 2,290 reacties, has 198 deelnemers, and was last updated by Jelle 3 days, 17 hours geleden.
-
Gebruiker
-
27 januari 2010 om 22:00 #457474
Is dat zelf met een dremel aan te passen of moet ik zo’n custom spruitstukje kopen?
Weet iemand waar ik zo’n tapeind kan scoren?
27 januari 2010 om 22:04 #457475Michien heeft Jayton nog wat liggen ? zou best goed kunnen
27 januari 2010 om 22:07 #457476Het Malossi spruitstuk is natuurlijk nooit ideaal vanwege de kronkel die erin zit, maar dan past het in ieder geval netjes in een Ciao.
Ik heb de doorlaat voor de 16mm maar een klein beetje hoeven te vergroten, dus dat heb ik even met een ronde vijl gedaan.
Je kunt het gemakkelijk met de dremel doen, of ook met een ronde vijl (minder kans dat je te veel weg haalt op een plek waar je het niet wilt).
Maar je hebt de onderdelen voor je neus liggen, dus je ziet het vanzelf he 😉27 januari 2010 om 22:08 #457477Leuke aanwinst!
Spruitje kan je zelf nog aardig flowen. De custom zou ik niet nemen, past je carb. niet mee onder een Ciao en daarbij zijn ze niet goed sluitend bij de carb. boutjes.
Tapeind kan je gewoon eenzijdig (laten) terugdraaien naar M6. Volgens mij is het ook prima mogelijk om het gat gewoon naar 7mm te boren.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...27 januari 2010 om 22:31 #457478dan ga ik vrijdag maar eens het spruitstukje “flowen”
27 januari 2010 om 22:51 #457480Gat kan je idd makkelijk opboren.
Het is echt maar een heel dun ”schilletje” metaal wat er weg geboord moet worden, bij mijn DEPS was dat ook nog eens aan de buitenkant (niet aan de cilinderwandkant) dus dat je half in het cilinderhemd uitkomt hoef je ook al niet bang voor te zijn.
KORTOM -> Opboren die hap dus27 januari 2010 om 23:36 #457483Oké dan ga ik dat ook wel doen, want ik wil hem zo snel mogelijk rijdend hebben.
28 januari 2010 om 01:16 #457484Gefeliciteerd met de ontvangst van je BIG DEPS!
Hoerig dat die “fanculo” dr zo belachelijk lang over heeft gedaan.
(Fijn dat er een PAYPAL systeem is, en ben ook benieuwd hoe je dat hebt aangepakt, aangezien ik dit bij mijn buitenlandse koopjes gelukkig nog nooit heb moeten inschakelen), graag reactie…
Is het zo dat bij passing van jouw 47mm DESP, het onderste tapeinde knelt? of te wel geen m7 past , ik heb zelfde gehad en uiteindelijk gewoon netjes door heen geboord. Of waar zocht je een m6 tapeinde voor, is mijn vraag aangezien de RV’s standaard met m7 geleverd worden?
Ik neem aan dat het probleem ,niet aan de passing in de bijgeleverde m7 passing in de Reed Valve ligt?Over aanschaf van een 27mm flens ,deze staat te koop : http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=705
Daarnaast zoek ik zelf ook nog een flens met 30mm buiten diameter en 22mm binnnen diameter tegen acceptabele prijs.Meet je diameter en slotspeling nog eens na , jij hebt de giet die ik ook heb en als het goed is , is dat diameter 46,9mm?
In geval van overmaatse zuiger(veren) en missende DEPS m7 tapeindes ,heb ik daar misschien nog een adres voor.Misschien begrijp ik het verkeerd maar ben wel zeer benieuwd !
Correct me if i’m wrong.
Zowiezo veel plezier met de BIG DEPS! You’ve joint the club of owners!8)
28 januari 2010 om 07:48 #457485Gerarduz :
aangezien de RV’s standaard met m7 geleverd worden?Mijn deps 43mm werdt geleverd met 2 normale M7-M7 tapeindes en 1 M7-M6 tapeind, daar is dat gat ook voor bedoelt. Opboren kan prima 🙂
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno28 januari 2010 om 07:55 #457486Even een beknopde beschrijving dan over hoe en wat het gegaan is met Paypal
2 weken na het overmakan van het geld ontkende die italiaan dat het geld op zijn rekening stond.
Nadat ik bij Paypal heb geinformeerd of dit echt zowas, stond er al 1,5 week op. Dus ik nog tig e-mailtjes naar Italiaan gestuurd dat het erop stond en dat hij de cilinder gewoon moest opsturen. kre2 weken daarna kreeg ik een mailtje terug dat hij geen tijd had daarvoor.
Toen heb ik er op advies van Paypal een schikking van gemaakt, dan stuurt Paypal hem een mail dat hij het moet opsturen.
Daarna kreeg ik meteen een mail dat hij hem zou opsturen.
Vorige week had hij dat nog niet gedaan dus weer op advies van Paypal er een claim van gemaakt.
De zaterdag erna kreeg ik zowaar bericht dat hij het opgestuurd had… Die dag erna kreeg ik een mail van Paypal dat het geld weer terug op mijn rekening stond, dit omdat zij er ook geen vertrouwen meer in hadden dat hij het zou opsturen 😀Bij mijn RV zat geen m7/m6 tapeind, maar als jij weet waar ik deze kan kopen?
Ergens in het verkoop topic bood laatst iemand aan om 30mm uitlaatpoortjes te maken.28 januari 2010 om 07:58 #457487Ga je de uitlaatpoort van je deps vergroten dan? Je kan beter een standaard 27mm flens kopen van JMPB. Die binnendiameter daarvan is even groot als de poort zelf, bij m’n 43 dan;)
28 januari 2010 om 08:19 #457488Als ik een grotere uitlaatpoort zou nemen (30mm) dan ga ik wel de uitlaatpoort iets verbreden.
Maar hoogstwaarschijnlijk haal ik gewoon de 27 mm bij jmpb, ik moet alleen nog iemand hier in de buurt vinden die een uitlaat voor mij wilt verlassen naar 27mmOok moet ik even iemand vinden die mijn vliegwiel wil afdraaien…
28 januari 2010 om 09:53 #457472Mooie cilindert jelle!
Let wel even op bij de uitlaatpoort (het flees daar) sommige DEPS cilinders komt het vlees (waar het draadeind in zit) tegen het carter aan, waardoor de voetpakking niet sluit op het carter.
Check het even voor de zekerheid 😉
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel28 januari 2010 om 11:29 #457492ArvidW :
Gerarduz :
aangezien de RV’s standaard met m7 geleverd worden?Mijn deps 43mm werdt geleverd met 2 normale M7-M7 tapeindes en 1 M7-M6 tapeind, daar is dat gat ook voor bedoelt. Opboren kan prima 🙂
@Arvid: dat wist ik niet…
Bij mijn RV werd een set DEPS tapeindes geleverd van m7 , deze paste niet in de cilinder zelf.
(onderste tapeinde, misschien een misgietsel) , deze heb ik daarom passend opgeboord.Om deze ergens nieuw aan te schaffen lijkt mij haast onmogelijk omdat het geen gangbare maat is.
Maar Jelle,je wordt een snelle Jelle!8)
28 januari 2010 om 11:33 #457493mooi werk jelle:)
dat zal dadelijk mooi lopen.heb je straks op de noord-holland tour die RV eronder hangen dan?
ben zeeeeeeeeeer benieuwd:P -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.