Het Italjet Pack topic

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Het Italjet Pack topic

This topic contains 163 reacties, has 40 deelnemers, and was last updated by Cittatunning 4 months, 3 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 164)
  • Gebruiker

Jelle
    Topic starter

Toch als je inzoomt, zie volgens mij een ciao cilinderkopje…

Buxy:Het lijkt 4 pins als je hem uitsnijd en dan inzoomt.

Jelle:Maar hij komt uit deze zelfde productie jaren als de Tiffany en de Pack en Italjet heeft geen gebruik gemaakt van een peugeot achtig motortje….

Wilk1985
    Moderator

Ik kan het niet goed zien maar dat zou betekenen dat het een Vespa blokje met een trekstarter en 47,7cc is dus het lijkt mij geen Vespa blok. Het lijkt er wel op. Wel een cool ding verder :).

Ik zie nu trouwens dat je de lijst met eigenaren in de OP heb gezet, gaaf dat het er zoveel zijn 🙂

speedbuxy
    Bijdrager

Ik denk dat er een soort van Peugeot 103 blokje onder hangt.
    http://p1.bikepics.com/2011%5C11%5C06%5Cbikepics-2298038-full.jpg
    Want het heeft z,on zelfde poeli naar tandwiel overbrenging en ook de slag en cilinder look past in dit plaatje.

AC RACING
    Moderator

Voor zover ik weet zijn er nog minimaal 4 packs in nederland die niet van forumleden zijn. In Italië kwam ik iemand tegen die er 3 in bezit heeft in de familie. en de vorige eigenaar van die van mij heeft nog een buurman die er 1 heeft staan.
    Ik denk dat naar schatting ongeveer nog 100 packs in nederland zijn. Daarbij houd ik rekening met evt schuurvondsten.

Jelle
    Topic starter

100 lijkt mij wel erg veel…

Ik denk eerder een stuk of 25, maar goed dat is een pure schatting.

Waarom zit die buurman niet hier op het forum? Dan kan die ook worden uitgenodigd voor de meeting t.z.t.

Speedyvespa, Asshole1971 een AC RACING, uit welk jaar komen jullie Pack 2’s?

PS. heb de beginpost aangevuld met afbeeldingen van de Italjet site.

AC RACING
    Moderator

Ik heb net de pack even bekeken en ga er nu bijna van uit dat ik een pack 3 in huis heb.
    Op de voorvelg staat bouwjaar 85 . Ook heb ik ter hoogte van de overbrenging een ronding in de kap zitten. Het is geen variokap. Dit is iets wat je niet bij de pack 2 ziet.
    Ook een leuk weetje is dat de voorvelg van kunststof is en de achtervelg van metaal.

Jelle
    Topic starter

Als die uit 1985 is, dan is het geen pack 3.
    De Pack 3 is van 1988 namelijk.

Denk eerder dat het een Pack 2V is(waar de vario is afgehaald)

SpeedyVespa
    Donateur

Oldschool heeft ook een pack 2, maar die heeft een elec. kickstartblok en vario..

AC RACING
    Moderator

Oldschool heeft een 2v versie. De V staat voor variomatic.

Jelle
    Topic starter

Kunnen jullie ook wat detail foto’s maken oa. Van die zijkap bolling en plaatje met bouwjaar?

Hier nog wat foto’s van mijn ’84 Pack 2:

@SpeedyVespa: Je zegt dat de Rode pack van je vader uit 1980 komt? Maar volgens Italjet zijn ze pas vanaf 1982 geproduceerd??? Kun je even op het plaatje met het framenummer kijken (als deze er nog op zit) want daar staat het bouwjaar op.

Jelle
    Topic starter

Uit welk jaar komt de jouwe?
    EN wat is jouw framenummer (voor in de framenummer data base)

VespaAvanti
    Donateur

Beetje jammer dat je mijne vergeet in het lijstje Jelle:lol

Mijnes is volgens de vorige eigenaar nieuw, had toen enkel een klein rondje gereden.
    Dit zou goed kunnen als je de staat bekijkt.

Bouwjaar: 30-06-1982
    Framenummer: 29023

Mischien minder boeiend, maar vermeld het toch maar, het benzinekraantje van een Grillo past op een pack (mijnes lekte)

Tourtje met de Packjes lijkt mij super! Moet ik wel weer ff het orginele blok plus uitlaat er onder hangen, zit nu een getuned 60DR blokje op met een snel pijpje, loopt 60 km/h maar is niet mee te rijden, totaal niet stabiel in de bochten vanwege de bandjes, en de naaf vind het ook niet prettig -> Belg plus poulie 60 -> veeeeel omwentelingen van de naaf.

Jelle
    Topic starter

Ik wist niet dat jij ook zo’n geweldig verzamelobject had staan…

Heeft die van jou ook een kenteken, of is die van een andere brommer?

Maar ehh hoe kan die van jouw uit 1982 zijn, terwijl hij een nieuwer framenummer heeft dan de mijne???

VespaAvanti
    Donateur

Mijnes heeft een eigen kenteken, daar staat het bouwjaar op. Waarom hij dan toch ouders is, geen idee.

Jelle
    Topic starter

Even een update met onze frame nummers:

Echter hoort het blokje van Fons zijn pack onder de mijne en visa versa, ik betwijfel nu of de mijne wel uit ’84 komt… Denk eerder ’82 namelijk en die van VespaAvanti uit ’83 (framenummer technisch gezien )

Mijn bouwjaarplaatje staat ook op een rare plaats, denk dat deze er in 1984 is opgezet ofzo???

De mijne op het stuur:

EN die van anderen zit onderop het frame, zoals die van Fons:

en van een niet member (Randy uit België):

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 164)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.