Home › Forums › Algemeen › Framenummers › Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!
This topic contains 886 reacties, has 192 deelnemers, and was last updated by RedBravo1985 2 weeks, 4 days geleden.
-
Gebruiker
-
9 juli 2020 om 14:37 #800094
Heb een citta die op kenteken 2005 staat. Framenummer: 053 30545xx
9 juli 2020 om 15:48 #800096Hallo, tijdje geleden bij mijn vader ook een ciao gekocht. Finik en RDW voertuigdata zeggen dat het een ciao is uit 2005, klopt niet… Dus hopelijk kan iemand mij hier helpen. Framenummer: c7e2t176081 Ik denk zelf ergens van jaren 80, maar hopelijk kan iemand mij het exacte bouwjaar zeggen. Alvast bedankt!
Je hebt een Ciao P.
En die is van 1990.In 2005 moesten alle (ook alle oude) brommers opeens verplicht een kenteken krijgen.
Toen mocht je met je brommer(s) naar de fietsenmaker gaan en kreeg ie gewoon een kenteken. Dat was dat hele jaar gratis.
Omdat het voor de fietsenmakers niet te doen was om uit te zoeken uit welk jaar al die brommers kwamen, werd er bij alle kentekens 2005 genoteerd.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.9 juli 2020 om 15:53 #800097Heb een citta die op kenteken 2005 staat. Framenummer: 053 30545xx
Van Citta’s weet ik niets.
Wel dat een vriendje vroeger van mij, zijn oma zo’n ding al had in 1981.
Dus Citta’s kunnen ook al oud zijn.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.9 juli 2020 om 16:47 #800098Hallo, tijdje geleden bij mijn vader ook een ciao gekocht. Finik en RDW voertuigdata zeggen dat het een ciao is uit 2005, klopt niet… Dus hopelijk kan iemand mij hier helpen. Framenummer: c7e2t176081 Ik denk zelf ergens van jaren 80, maar hopelijk kan iemand mij het exacte bouwjaar zeggen. Alvast bedankt!
Je hebt een Ciao P. En die is van 1990. In 2005 moesten alle (ook alle oude) brommers opeens verplicht een kenteken krijgen. Toen mocht je met je brommer(s) naar de fietsenmaker gaan en kreeg ie gewoon een kenteken. Dat was dat hele jaar gratis. Omdat het voor de fietsenmakers niet te doen was om uit te zoeken uit welk jaar al die brommers kwamen, werd er bij alle kentekens 2005 genoteerd. Gr. Wim.
Ok dus die komt uit 1990, bedankt! Ik snap nu dus ook waarom dat van 2005 erop stond. Is er een manier als ik hem terug inschrijf, het bouwjaar op 1990 kan zetten?
9 juli 2020 om 17:24 #800100Ja dat kan, even contact(bellen) met het rdw opnemen.
Gr. Wim.
- Deze reactie is gewijzigd 3 years, 8 months geleden door Wim V8.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.9 juli 2020 om 20:04 #800102Je hebt een Ciao P. En die is van 1990. In 2005 moesten alle (ook alle oude) brommers opeens verplicht een kenteken krijgen. Toen mocht je met je brommer(s) naar de fietsenmaker gaan en kreeg ie gewoon een kenteken. Dat was dat hele jaar gratis. Omdat het voor de fietsenmakers niet te doen was om uit te zoeken uit welk jaar al die brommers kwamen, werd er bij alle kentekens 2005 genoteerd.
Gr. Wim.
Nee hoor,
Alle gegevens vindbaar op site: rdw-ovi
Mijn kenteken staat bij RDW officieel de 1e toelating op 31-12-1977
Er staat ook:
Datum tenaamstelling 20-04-2006 en 1e afgifte in NL ook 20-04-2006Opmerkelijk:
Bij kentekengegevens RDW iets verder bij ‘bijzonderheden’ staat:
“Deze bromfiets is eerder in gebruik genomen dan onder datum eerste toelating vermeld.” (mijn interpretatie: Dat was dus in 1973)
Het klopt sowieso al niet!
De aangegeven datum 31-12 is op zichzelf al verdacht! Want wie een brommer-auto-motor koopt zal deze eerder op 1-1 van het volgende jaar laten zetten. In die tijd kocht je een brommer net als dat je nu een fiets koopt.
Niks kentekenbewijs of verzekeringpapieren. Helemaal NIX!!
Bestellen bij de fietsenmaker, ophalen en gaan rijden!Mijn brommer is officieel van 1977, maar eigenlijk van 1973
Ooit eens een papier gehad van toendertijd de importeur van Vespa dat mijn brommer van 1973 zou zijn en (mogelijk) ge-importeerd?????????????
Helaas ben ik bij een verhuizing dat formulier kwijtgeraakt. 😡
Ook volgens de frame-nummer-lijsten via deze site is mijn brommer van 1973.
Ik denk dat bij officieel een datum toekennen het bij mijn Ciao niet geheel duidelijk is geweest en dat ze ‘m ambtelijk op genoemde datum hebben gezet.Het is voor mij heel zeker dat deze brommer ouder is dan 1977.
In 1975 had ik verkering met een meisje en toen was dit haar brommertje waarmee ze iedere dag naar school reed. Later heb ik het brommertje van haar overgenomen. Van haar ooit vernomen dat zij brommer 2e hands had gekocht bij een plaatselijke fietsenmaker in Zwolle.
De verkering is al lang voorbij, maar de Ciao is er nog steeds!!
Dit brommertje is mij bekend vanaf medio 1975. Dus 45 jaar!9 juli 2020 om 22:57 #800122Je hebt een Ciao P. En die is van 1990. In 2005 moesten alle (ook alle oude) brommers opeens verplicht een kenteken krijgen. Toen mocht je met je brommer(s) naar de fietsenmaker gaan en kreeg ie gewoon een kenteken. Dat was dat hele jaar gratis. Omdat het voor de fietsenmakers niet te doen was om uit te zoeken uit welk jaar al die brommers kwamen, werd er bij alle kentekens 2005 genoteerd. Gr. Wim.
Nee hoor, Alle gegevens vindbaar op site: rdw-ovi Mijn kenteken staat bij RDW officieel de 1e toelating op 31-12-1977 Er staat ook: Datum tenaamstelling 20-04-2006 en 1e afgifte in NL ook 20-04-2006 Opmerkelijk: Bij kentekengegevens RDW iets verder bij ‘bijzonderheden’ staat: “Deze bromfiets is eerder in gebruik genomen dan onder datum eerste toelating vermeld.” (mijn interpretatie: Dat was dus in 1973) Het klopt sowieso al niet! De aangegeven datum 31-12 is op zichzelf al verdacht! Want wie een brommer-auto-motor koopt zal deze eerder op 1-1 van het volgende jaar laten zetten. In die tijd kocht je een brommer net als dat je nu een fiets koopt. Niks kentekenbewijs of verzekeringpapieren. Helemaal NIX!! Bestellen bij de fietsenmaker, ophalen en gaan rijden! Mijn brommer is officieel van 1977, maar eigenlijk van 1973 Ooit eens een papier gehad van toendertijd de importeur van Vespa dat mijn brommer van 1973 zou zijn en (mogelijk) ge-importeerd????????????? Helaas ben ik bij een verhuizing dat formulier kwijtgeraakt. Ook volgens de frame-nummer-lijsten via deze site is mijn brommer van 1973. Ik denk dat bij officieel een datum toekennen het bij mijn Ciao niet geheel duidelijk is geweest en dat ze ‘m ambtelijk op genoemde datum hebben gezet. Het is voor mij heel zeker dat deze brommer ouder is dan 1977. In 1975 had ik verkering met een meisje en toen was dit haar brommertje waarmee ze iedere dag naar school reed. Later heb ik het brommertje van haar overgenomen. Van haar ooit vernomen dat zij brommer 2e hands had gekocht bij een plaatselijke fietsenmaker in Zwolle. De verkering is al lang voorbij, maar de Ciao is er nog steeds!! Dit brommertje is mij bekend vanaf medio 1975. Dus 45 jaar!
Heb zelf even mijn kenteken gecheckt op de site die jij zij. Maar staat ook eerste toelating 2005.
Ik zal zodra mijn ciao weer inelkaar staat een contact opnemen met de RDW. Ik weet dat je een papier van piaggio kunt kopen voor 50 euro en daar staat dan het bouwjaar op. Maar ik vraag ook eens aan de RDW.
Voor het geval dat… Hier is mijn kenteken; 65-fvj-911 juli 2020 om 09:18 #800151Sommige hebben wel een eerder bouwjaar op de kentekenkaart staan.
Dat kan door zelf de brommer te laten keuren en aan de hand van door jou zelf vergaarde informatie aan de hand van folders, tabellen, toezeggingen van clubs enz, en de info die de rdw zelf al heeft van het model samen te voegen en aldaar tijdens de keuring samen met de keurmeester tot een (ongeveer) juist jaar te komen.
Echter heeft de rdw eind 2017 ongeveer 100.000 oldtimer brommereigenaren die 2005 als datum eerste toelating een nieuwe kentekenkaart gestuurd met daarop een ouder bouwjaar gestuurd.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.11 juli 2020 om 21:21 #800166
AnoniemHierbij dan de foto van het framenummer. C7E2T* 172229* Had van Wim al begrepen dat het een Ciao P is van 1990.
11 juli 2020 om 23:04 #800167Semmad wrote:
Het eerste resultaat was dat Amsterdam beloofde om de oldtimer bromfietsen toe te laten in het weekend. Maar dat was lastig te controleren door de gemeente. Normaal gebeurt dit door het kenteken te checken en zo de ouderdom van de brommer vast te stellen. Maar een groot deel van de brommers van vóór 2005 hadden allemaal dezelfde datum van eerste toelating (DET) gekregen: 31-08-2005, een zogenoemde systeem-DET.
Dus het lijkt erop dat er 2 data zijn waar gemakshalve veel bromfietsen op zijn gedateerd.
Dat is 31-12-1977 en 31-08-2005. (mss nog meer data??)
Deze nalatigheid van die lamlendige ambtenaren gaat nu dus negatieve gevolgen hebben!Nu veel steden milieu-zones gaan instellen is het wel handig dat het werkelijke bouwjaar staat vermeld. Bij een voertuig ouder dan 25 resp 40 jaar, is het altijd een (semi) old-timer en dan zou je ook geen last moeten hebben van rare inrijverboden. Het zijn dan hobby-voertuigen die 1. Weinig rijden 2. Dat er niet veel meer bestaan.
Het zou toch te gek voor woorden zijn als ik met de brommer van Het Gooi naar Volendam wil rijden, dat ik dan helemaal om Amsterdam heen moet.
Dus in plaats van de Schellingwoude-brug moet ik dan met het pontje bij Velzen?????????????? Dat is 50km omrijden. Wat is de mileu-winst?
Effe gekeken op de site van Fehac. Die gasten doen GOED werk!
12 juli 2020 om 13:22 #800172Met de mijne mag ik ook niet de stad in, ook al is die 28 jaar inmiddels 😐
16 juli 2020 om 10:56 #800258Kan iemand helpen om te kijken uit welk jaar m’n Vespa Piaggo Ciao komt?
Het nummer dat erin staat is: C7E2T 203117
Ik denk rond 1981….
Dank!!
16 juli 2020 om 11:18 #800260Jou Ciao P is van 1994-95
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.16 juli 2020 om 11:41 #800262
AnoniemHoi Wim is er ook een link met de lijst met framenummers en bouwjaren ? Ik ga nl. 27 juli naar de rdw dus dan zou dat goed van pas kunnen komen. Alvast bedankt Piet
16 juli 2020 om 12:32 #800264kijk eens naar de 1e post in dit topic…
Deze lijst wordt vaker door de RDW geraadpleegd hoor 😉
- Deze reactie is gewijzigd 3 years, 8 months geleden door Jelle.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.