Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

This topic contains 901 reacties, has 192 deelnemers, and was last updated by Wim V8 5 days, 9 hours geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 902)
  • Gebruiker
  • #167389

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Goedenavond allen,

    Naar aanleiding van de lijst die in het oldtimer topic werd bijgehouden door Miniciao1968 en sinds kort door mij, open ik dit topic waarin ik hoop met jullie meer informatie te vinden over bouwjaren, uitvoeringen, kleurstellingen en meer van ALLE Vespa brommers en snorfietsen. Aan de hand van het framenummer maak ik een lijst, waarmee je je brommer kunt identificeren om er zodoende achter te komen wat het bouwjaar is.

    In het oldtimer topic doen we dit eigenlijk alleen voor de brommers van voor 1980, maar hier wil ik informatie over ALLE Vespa brom/snorfietsen gaan verzamelen! Als we straks een paar jaar verder zijn zijn eigenlijk alle Vespa brommers oldtimers volgens de papieren en dan hebben we een leuke database waarin de bouwjaren etc etc zijn terug te vinden.

    Het idee is dat we in dit topic de informatie verzamelen, ik zal dan de lijst steeds met nieuwe informatie updaten en evt verbeteren.
    Ik zal de lijst regelmatig in de openingspost updaten om het overzichtelijk te houden!

    In de rest van het topic kunnen we vragen beantwoorden over bouwjaren, etc etc eventueel met foto’s. Ik heb hier een vrij uitgebreide documentatie met foto’s van de verschillende bouwjaren, kleurstellingen en uitvoeringen dus als je eens benieuwd ben hoe je brommertje er nieuw uit de winkel uitzag zeg het dan zoek ik de foto op!

    Ik begin hier met het plaatsen van de eerste lijsten die ik via het oldtimer topic en via via heb kunnen verzamelen, ik hoop dat jullie het een goed idee vinden en de moeite willen nemen om ook even in de schuur te kijken voor verdere gegevens! Want sommige lijsten zijn nu nog erg kaal/incompleet en het zou ook kunnen dat er informatie in zit die misschien niet 100% klopt. Dit hoor ik uiteraard graag!

    Van een aantal modellen staat er nog geen lijst bij, dit komt omdat ik daar nog geen gegevens van heb. Zodra die er komen zet ik ze er uiteraard gelijk bij

    Ook als er nummers erg slecht leesbaar zijn zie ik ze toch graag terug, plaats dan een x voor het nummer dat slecht leesbaar is zodat we toch iets met de informatie kunnen.

    Boxer:

    Si:

    Pack:

    Grillo:

    Citta:

    Citta bestand 9-8-2019

    Ciao Oldtimer:

    Ciao oldie bestand 9 8 2019

    Ciao:

    Bravo:

    Superbravo:

    Tiffany:

    Vragen/Feedback en aanvoer van nummers kan uiteraard via dit topic maar ook over PM of via mijn emailadres Josopdecitta@Hotmail.nl!

    #175620

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    – Gilera Citta ECO Crazy Petrol Groen. *053*07965X DGM1936-2-OM bouwjaar?

    #175621

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    @Martino ik heb hem erbij gezet, als ik zo kijk naar de Citta lijst lijkt het alsof er ergens een fout in zit, maar dit zal waarschijnlijk naarmate ik wat meer nummers er bij kan voegen wel duidelijk worden!

    Dan doel je natuurlijk op de opeenvolgende framenummers. We gaan het zien. Ik heb ook nog 2x frames zonder kentekens zal eens kijken wat die voor een nummer hebben.

    #175622

    miniciao1968
    Donateur
    Berichten: 575

    Lekker bezig Jos, je gaat het druk krijgen ! :thumb
    new entry: NA 1980:

    Miniciao1968:
    Ciao P25
    1988
    C7E2T*158285*
    motornummer volgt
    kleur: parelmoer metallic

    #175623

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    Mijn origineel petrolgroene Gilera-Eco(Citta) Crazy 4 bouwjaar 1994:
    DGM1936-2-OM*053*081578*
    origineel bloknr: *62161*

    Mijn origineel Petrolgroene(nu grijs) Vespa Grillo bouwjaar 1990:
    CXM1T*0023309*

    Mijn origineel roze parelmoer Vespa Ciao bouwjaar waarschijnlijk 2005:
    *ZAPC24000* *00024374*

    #175562

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Hier de rest van mijn bromfietsen op kenteken waar ik geen exact bouwjaar van weet helaas.

    -Vespa Ciao Mix antraciet grijs ZAPC030000003628X

    -Vespa Ciao C24 zilver of zwart ZAPC240000000838X

    -Vespa Ciao C24 zwart ZAPC240000000863X

    -Vespa Grillo kleur onbekend CXM1T002121X

    -Piaggio Si Monte Carlo donkerblauw 22310X

    Denk erom originele kleur opgegeven. Inmiddels hebben ze veelal een lakbeurtje in een ander kleurtje gekregen.

    #175624

    Guido
    Donateur
    Berichten: 605

    Mijn Si Mix (origineel metallic groen) PIAGGIO SI MIX 45 KM/H
    Identificatienummer: ZAPC0500000010465
    Bouwjaar?

    De Si snor (origineel metallic blauw) VESPA SI 25 KM/UUR
    Identificatienummer: 229709
    Bouwjaar?

    De Bravo (origineel Bordeaux rood) PIAGGIO PIAGGIO BRAVO 45 KM/H
    Identificatienummer: ZAPC2000000101496
    Bouwjaar?

    Van de week bekijk ik het Si frame en de Ciao van m’n schoonmoeder 🙂

    #175274

    Jonny10
    Bijdrager
    Berichten: 234

    Is een gedeelde Google spreadsheet niet veel handiger? Dan kan iedereen gewoon een formulier invoeren ipv dat 1 persoon alles moet bij houden 😉

    #175571

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Geen idee wat dat is, dit werkt naar mijn idee goed ik vind het niet erg om het bij te houden.

    #175179

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Hier nog een framenummer van wat een “oldtimer” Citta moet zijn geweest. Vorige eigenaar dacht het zwarte type.
    Framenummer was wat lastig leesbaar. *053*05142X

    Opmerkelijk: Het bouwjaar van de Grillo van speedyvespa kan niet kloppen. Volgens mij werden de Grillo’s pas vanaf 1990 in NL ingevoerd en zo ongeveer 5 jaar lang verkocht.

    @ Speedyvespa; Zal je daarom ook eens goed je beide velgen willen inspecteren om te zien dat er waarschijnlijk 90 of 91 in staat?

    Ik heb dit topic alvast sticky gemaakt. Anders is het straks misschien wat lastig terugvinden. Wellicht dat het nog ergens anders in een andere sectie ondergebracht gaat worden.

    #175331

    EJ
    Bijdrager
    Berichten: 235

    Dan is mijn framenummer van de witte citta nog ouder. Terwijl deze pas later uit is gebracht dan de zwarte. Kan dit kloppen?

    #174995

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    @martino, de 1e grillo’s in NL zijn er vanaf 1988, dat was de geheel witte uitvoering met spaakvelgen(dacht ik).
    Vanaf 1990 kwamen de grillo’s met 3 spaaks velgen…

    #174918

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    @ Martino bedankt voor het sticky maken en het framenummer ik zal vanavond updaten.

    @ EJ. Deze lijst is nog niet 100% foutloos, maar mijn doel is om te zorgen dat alles gaat kloppen. Het zal nog wel even duren maar ik ben hard bezig om wat meer duidelijkheid te krijgen hierin.

    @ Allemaal, als er bouwjaren bekend zijn hoor ik ze heel graag, ik snap dat het soms niet meer leesbaar is door coaten of omdat je met andere velgen rijdt, dan is een framenummer ook zeer welkom. Ook kun je als je over je bouwjaar twijfelt een foto plaatsen in dit topic!

    Ideaal is het als het zo wordt omschreven zoals Jelle een paar posts hierboven!

    Bedankt allemaal alvast het gaat de goede kant op!!

    #175619

    Boyan
    Bijdrager
    Berichten: 169

    Hoi ik heb hier thuis 1 complete Ciao en 2 Ciao frames, waarvan er 1 denkelijk een oldtimer is.
    Ik zal de frame nummers ff neerzetten.

    C24 zwart :huidige brommer
    *ZAPC24000*D0005417*

    C24 blauw :frame
    *ZAPC24000*00008992*

    oud frame rood :frame
    GM19800 OM C7E21*185926 frame nummer was niet duidelijk meer, dit is wat ik er nog uit heb kunnen halen.

    Over het oud frame weet ik niet veel, hij staat al jaren in de schuur en heb er ook geen papieren meer van. Graag zou ik het bouwjaar wel eens willen weten van het frame. Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen?:D

    #175625

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Boyan bedankt voor je input! Ik heb ze erin gezet, het lijkt erop dat je oude frame uit eind jaren 80/begin jaren 90 komt!

    Ik neem aan dat het bovenste nummer een 0 als 6 cijfer heeft en geen D?

    Weet je of die kleuren origineel zijn?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 902)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.