Heb ik een Citypower uitlaat ..?

Home Forums Techniek Opvoeren Heb ik een Citypower uitlaat ..?

This topic contains 24 reacties, has 12 deelnemers, and was last updated by erikpeter 5 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
  • #777301

    robbie80
    Topic starter
    Berichten: 13

    Tijdje geleden een kapotte Ciao snor gekregen van mijn zus om te maken. Bleek de v-snaar versleten. Ik heb me toen wat verdiept op internet in de techniek van de Ciao en zo geïnteresseerd geraakt. Mijn zus heeft inmiddels een scooter gekocht dus kan ik leuk gaan sleutelen.
    Inmiddels dus v-snaar vervangen en meteen een 70 poelie gemonteerd. Loopt nu zo’n 37km/h.

    Verder nog beetje gaan sleutelen en er blijkt ook een bromfilter en een 13/13 SHA carburateur op te zitten. Ik weet nog niet of de inlaat bewerkt is en welke sproeier er in zit. Wil hem nog zo’n 5 km/h sneller maken. Dus ik dacht aan een Tecno citypower 23,5mm uitlaat. Mijn vraag is nu of ik al een citypower eronder heb zitten…? De buis voor de demper is 22 a 23mm dik. Wat zijn de verschillen tussen een originele en een citypower?

    #777309

    robbie80
    Topic starter
    Berichten: 13

    hierbij een afbeelding van mijn uitlaat. Is dit een originele of een citypower. De buis is bij de trapas iets platter. de ronde buis voor de demper is dus 22 a 23mm dik.

    ciao uitlaat

    #777324

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    Dit is een originele…..ook plat bij trapas

    #777325

    Joël
    Bijdrager
    Berichten: 37

    Als leek zou ik zeggen origineel want heb deze zelf ook onder de mijne al is dat moeilijk vergelijken met een losse uitlaat.
    Maarja daar heb je weinig aan😉😁

    Heb je nu een kleinere poelie er op gezet? Dus hoger snelheid.
    Merk je ook verschil in optrekken?

    #777328

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Een Citypower uitlaat is er alleen van Proma, volgens mij wil je graag weten of je een “snelle” origineel uitziende uitlaat hebt. Er zijn van verschillende merken snellere uitlaten op de merkt en het verschil zit hem in de voorbochtdikte. Des te dikker dan is hij ook sneller. Volgens mij is de snelste dikste pijp die van Sito ofwel Sito+ genaamd of de echte Proma Citypower deze voorbocht is 25mm dik.

    Foto van de Proma Citypower;

    #777329

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Volgens mij is dit niet de originele, de Ciaotjes die ik heb gezien met een originele uitlaat hadden een andere.

    Het 22 of 23,5mm slaat op de dikte van de uitlaatmond van de cilinder, dat zal je dus eerst uit moeten zoeken voordat je een uitlaat besteld. De 23,5mm cilinders zaten vooral onder de latere Ciaotjes met electronisch blok.

    #777383

    robbie80
    Topic starter
    Berichten: 13

    Mijn uitlaatmond is 23,5mm en dan heb je weinig keuze in snelle origineel uitziende uitlaten. Welke is dan de snelste die ik kan bestellen? De mijne is volgens mij niet origineel want sommige uitlaten van ciao snorren hebben wel een erg dun pijpje. Nog dunner dan 22 a 23mm dus. Of vergis ik me?

    #777421

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Inderdaad, de originele Ciao uitlaten zijn dunner.

    Je keuze is inderdaad beperkt als je een 23,5 mond hebt, ik zie momenteel bij JMPB alleen die gare Tecno die nooit goed past en meer herrie maakt als hij snelheid oplevert.

    Ik zou op zoek gaan naar een 22mm cilinder, als je toch de cilinder wisselt kan je meteen de zuigerveren wisselen.

    #777463

    robbie80
    Topic starter
    Berichten: 13

    Oke dus toch een nep citypower dan. Waarschijnlijk van Tecno.. Ik heb verder nog even gekeken en ik heb dus een 13/13 carb en een origineel snor carter D9x7 met een 10mm inlaat, sproeier is 60. Nu kan ik denk ik het beste eerst het carter uitvijlen en kijken hoe hard ie dan gaat? Welke afmeting moet het uitgevijlt rechthoekje in de Carter dan hebben in deze set up? En welke sproeier?

    #777465

    robbie80
    Topic starter
    Berichten: 13

    Of zou het ook voldoende zijn om het gat van 10mm te doorboren naar 13mm?

    #777466

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Nu kan ik denk ik het beste eerst het carter uit vijlen en kijken hoe hard ie dan gaat? Welke afmeting moet het uit gevijlde rechthoekje in de Carter dan hebben in deze set up? En welke sproeier?

    1. Ja. Met standaard cilinder ongeveer 45-50
    2. Over het uit vijlen is al heeeeeel erg veel geschreven raadpleeg/gebruik vooral de zoek funtie.
    3. Sproeier na het uit vijlen; ongeveer 62.

    Het is niet voldoende het gat op te boren naar 13mm. je kan de boor er maar een klein stuk in boren anders krijg je een gat in je carter en er zit bij jouw carter een ingegoten stalen ring deze gaat er alleen helemaal uit door te dremelen. Het gaatje in het platte vlak is trouwens maar 7mm groot. Er zijn ook mensen op het forum die het uit vijlen aan bieden als dienst misschien is dat een idee voor jouw?

     

    #777499

    robbie80
    Topic starter
    Berichten: 13

    Bedankt voor de reacties.
    Heb inmiddels veel gelezen over het uitvijlen. Ik heb niet de juiste gereedschappen. Wie kan dit voor mij doen? En wat zijn de kosten?

    #777509

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Voor het uitvijlen heb je alleen een vijl nodig.

    Ik denk dat een vijlen setje bij de karwei net zo duur is als wanneer je het laat doen door iemand

    #777533

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Bedankt voor de reacties. Heb inmiddels veel gelezen over het uitvijlen. Ik heb niet de juiste gereedschappen. Wie kan dit voor mij doen? En wat zijn de kosten?

    Ik kan de inlaat van je blok wel bewerken. Blokken met een 23,5mm uitlaatpoort hebben een dunner hemd dan de 22mm (meest gangbare) cilinders. Wil je een cilinder met 22mm uitlaatpoort dient het carter ook uitgefreesd te worden. Dit kan ik ook voor je doen, evenals een totale revisie van het blok.

    Stuur maar een PM als je geïnteresseerd bent..

    #777543

    robbie80
    Topic starter
    Berichten: 13

    ik ben toch maar gaan boren en vijlen. 18mm diep geboord en daarna gevijld. hoop dat het goed is zo…?

    voor:

    na:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.