Gilera citta pen 12 naar pen 10

Home Forums Techniek Motorisch Gilera citta pen 12 naar pen 10

This topic contains 6 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Martino 1 month geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker

Dorus
    Topic starter

Hallo,
    Ik heb op markplaats een 65 cc dr cilinder gekocht samen met een brom krukas. Nu is de krukas pen 12, en ik kan geen dr zuigers vinden met pen 12.
    Hoe krijg ik een pen 12 naar pen 10?

Mvg Dorus

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 month geleden door Herr Flick.

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Ik heb je topic even verplaatst naar Techniek > Motorisch.

Wat jij eigenlijk wil, is je 10pen zuiger op een 12pen krukas monteren. Dit is niet echt handig eigenlijk. Van een 12pen zuiger op een 10pen krukas monteren zijn wel busjes voor te koop. Ik wil je eigenlijk aanraden om een 10 pen krukas te scoren – dit gaat je in de toekomst ook helpen. Pen 12 eigenlijk niet.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Gratje
    Bijdrager

Aangepast. Niet relevant meer.

en deze dan?
    https://www.cittashop.nl/product/926150/vervangend-naaldlager-pen-12-naar-pen-10

• Deze reactie is gewijzigd 1 month geleden door Gratje.

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

De maat van een ciao/citta 12 pen krukas is niet hetzelfde. Dit gaat niet werken. Er staat bij dat je kruk 17mm moet zijn. Een 12 pen ciao krukas is 12mm (met bronzen lager).

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Peppie1980
    Bijdrager

Aangepast. Niet relevant meer. en deze dan? https://www.cittashop.nl/product/926150/vervangend-naaldlager-pen-12-naar-pen-10

Dit gaat naar mijn weten prima
    Heb ik zelf ook gehad. De bronzen glij lager moet er dan wel uit geloof ik

Dorus
    Topic starter

Peppie1980
    Dan ga ik dat proberen, maar wat bedoel je precies met bronzen glij lager. En hoe krijg ik die eruit?

Martino
    Bijdrager

Wellicht handig om even een paar foto’s te uploaden door de topicstarter. Alhoewel hij niet veel voorkomt zijn er ook gewoon krukassen met een naaldlager p12. Mocht je wel een krukas hebben met een glij-lager dan zal je deze bronzen bus er uit kunnen persen. Een beetje bankschroef zal vaak al voldoende zijn.  Het gat je dan overhoudt is 14mm en hiervoor zijn dan weer naaldlagers te krijgen van RMS, K-star, DMP enz. De kans is groot dat je deze kunt gebruiken in je Piaggio ex-glijlager krukas icm een p10 zuiger.

Ook zijn er gewoon p12 DR zuigers te verkrijgen en ik heb ze nog wel liggen. Zal je voor deze optie kiezen, stuur maar een pm.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.