Giannelli Original Power

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Giannelli Original Power

This topic contains 23 reacties, has 21 deelnemers, and was last updated by Intellect80 1 year geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Gebruiker
  • #149281

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7339

    Met de jaarlijsk terugkerende uitlaattest aanstaande zag ik dat er nog geen topic was over de “Giannelli Original Power” uitlaat. Toch is deze alles behalve “original” op de looks na dan en duidelijk te herkennen aan het rooster op de demper.

    Van alle origineel uitziende uitlaatjes is dit denk ik wel de gene die het meeste rpm toe laat. En waar dus wel redlijke topsnelheden mee zijn te behalen. Hierdoor trekt dit uitlaatje wel net even wat minder dan een echte City power. Ook het geluid is wel bescheiden, maar niet direct stil zoals een origineel uitlaatje.

    Verder valt op dat de lak niet echt glossy is maar mooi matzwart. Prijs is naar mijn mening zeer gunstig voor deze uitlaat die redelijk dicht in de buurt komt van een expansie pijpje. We zullen eens zien wat de testresultaten opleveren.

    #154612

    misterd11
    Bijdrager
    Berichten: 665

    Zeer fijne uitlaat i.c.m. standaard getunede carters met een dr evo, en een 13/13, moet ik toch zeggen dat het zeer fijn reedt met vario, alleen miste ik erg de boost, die je dan wel weer hebt met expansie pijpjes.

    #154613

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    dit is een goede uitlaat welke zijn werk in lage toeren gebieden doet. hij laat veel toeren toe, maar je merkt dat ie daar toch echt tekortschiet t.o.v. een expansie pijpje.

    #154649

    angel
    Bijdrager
    Berichten: 740

    ik heb hem sinds vandaag ook..ik heb hiervoor met een technigas proma & sito + gereden. dus ik heb wel wat vergelijkingsmateriaal:

    vooral om de minpunten van de namaak proma (kabaal en nog eens kabaal, gammel ontwerp) heb ik me nu een gianelli std look aangekocht. en ook omdat het er lekker orgineel uitziet want een expanisie uitlaatje hoort in mijn ogen niet op een orgineel ciao’tje uit ’82.

    optrek: hij trekt de eerste meters niet (deels eigen aan de poulie ) maar dan komt er een boost uit dat ik ook had met me namaak proma.

    geluid: geluid is luider dan een orginele/ sito , maar toch stiller dan een expanisie (maakt wel een gelijkaardig geluid .

    top: gaat lang door maar mijn poulie is te groot waardoor hij dus zwaar in toeren blijft hangen. maar volgens mij laat het bij best snelheid toe

    pasvorm: past perfect kan hem nog aanfietsen, alleen de middenbok komt er tegen dus beetje opletten als je hem van de standaard haalt

    mijn mening: ZALIG uitlaatje. Kost amper iets, heeft een leuke boost en gaat redelijk lang door.

    #153110

    wannes
    Bijdrager
    Berichten: 45

    Heb de uitlaat nog maar net. Maar ben er zeer tevreden over. Maakt niet zoveel lawaai en de prestaties zijn wel goed. Zeker op een 50cc of 50cc snel.

    #154540

    Anoniem

    <- Met linkstaande setup 60km teller.
    had ik er niet van verwacht?:?

    #154543

    Steven
    Donateur
    Berichten: 977

    Ideaal stadsuitlaatje, onopvallend en dempt het geluid vrij redelijk. Ook geschikt voor mijn setup met gevijlde carters, 43 Dr, en 13/13 carb. Houdt wel wat in op top.

    Die van mij ( Si model) heeft geen geknepen buis, in tegenstelling tot het ciao model op de bovenstaande foto.

    #154542

    xinix
    Bijdrager
    Berichten: 148

    Ben er happy mee, de tijd van opgefokte setjes is voor mij voorbij, ik rij standaard 38.2, op maat bewerkte carters en een 13 carb , trekt heerlijk op in één ruk naar de 50, op de eerste meters sneller optrekkend als de scooter van mijn lol mijn broer :con een prima uitlaat voor stadsverkeer en als je niet al te grote boetes wilt, staan hier in adam aan de lopende band met rollerbankcontroles, is geen doen meer op met een simoninisetje rond te toeren hier 😀

    #152853

    DanLeeDR01
    Bijdrager
    Berichten: 6

    Ik vind het een heel fijn uitlaatje, 22 mm aansluiting, voor mijn standaard 50 cc brom blok, met 12/10 caburateur en standaard brom luchtfilter, ik heb een bromklok gemonteerd, en hij trekt erg goed op, ik moet nog een kleinere poelie monteren want het beest wil nog steeds vooruit.

    #154435

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Ik heb hem ook gekocht,maar heb een vespa ciao met kickblok,ik krijg hem er maar niet op?,ik kom tegen het kickgedeelte aan,tegen die achter veren,iemand anders die dit ook heeft en of heeft verholpen?
    Wil hem graag erop omdat ik nu een proma heb en maakt teveel geluid.

    #154416

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Citypowertjes passen gewoon niet op een Ciao met kickstart.. Ze lopen normaal achter de trapas langs maar daar zit nu die ring met de kickstartveer er omheen, en die diameter is nou eenmaal een stuk groter als alleen een as..

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #154541

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    past inderdaad niet met kick…

    maar dit is toch wel de beste pijp die ik heb gehad voor vario.
    ding trekt zo lekker op het achterwiel dat je gwoon denkt, van dit is gewoon het einde.
    qua snelheid zit die ook niet slecht, haalde een kleine 70 ermee, duurde wel even mja, het is en blijft een village power.

    in mijn ogen een van de beste pijpjes ooit gemaakt

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #154415

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Ik heb hem door middel van een ijzeren plaatje vast kunnen zetten, de uitlaat hangt dan wel wat lager maar is nog prima te rijden hij hangt nu 8 centimeter boven de grond.

    #154622

    paulhermens

    linksstaand met poelie 80 48/49 Kmh gps
    van 0 tot 15 hopeloos daarn gaat hij zeer lekker in een lijn naar de 45.
    op de vario ging hij als een speer van 0 naar 40 en daarna rustig door naar de 53.
    zeer fijne uitlaat in mijn ogen.

    #154654

    DarkMagician6
    Bijdrager
    Berichten: 957

    Leuk uitlaatje!
    Maakt een lekker geluidje dat niet te hard is maar ook niet zo zielig zacht. Ik kan nog niet veel zeggen over de prestaties maar hij is zeker niet langzaam.
    Verder zou ik er ook graag aan toe willen voegen dat de mee geleverde klem om hem vast te klemmen om de uitlaat mond van de cilinder gewoon van vreselijk slechte kwaliteit is. Bij mij is de moer al dol na twee keer monteren en het “vierkante” stukje dat er voor moet zorgen dat het andere eind niet mee draait doet zijn werk ook niet echt geweldig.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.