Giannelli Fire

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Giannelli Fire

This topic contains 38 reacties, has 19 deelnemers, and was last updated by Brian 3 years, 9 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
  • Gebruiker
  • #154092

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    Zow vandaag eindelijk eens mijn fire (nieuwer type voor si)eens echt getest.
    Ik weet niet hoor maar deze uitlaat vind ik op het geluid na echt top!
    Paste perfect onder mijn citta met si brug en met mijn setup echt een goude combi πŸ˜€
    mijn setup:
    pina 46mm black
    polini evo kick carters
    19mm carb met 78 sproeier
    polini luchtfilter
    Giannelli Fire
    polini speedcontrol(90 schijven, gele drukveer en 1:9,5 vertanding)

    Trekt hiermee dus heerlijk op en heel mooi geleidelijk naar een zeer knappe top (niet gemeten, maar was pittig snel)

    Alleen een takke herrie zeg, dus zal eerdaags eens de demper voorzien van andere wol…

    Denk dat dit een blijvertje is πŸ˜€:thumb

    #154453

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Vandaag mijn Fire binnengehad van JMPB! (Hij is in de aanbieding daar trouwens :)) En uiteraard gelijk onder de Si gelegd, wat een vette pijp is dit!

    Geluid bevalt me erg goed, lekker fel. Hij paste bij mij perfect onder de Si brug, en het ophangingsstuk aan de blokbout vind ik erg slim bedacht van die jongens daar hij zit muurvast. Ik hoop wel dat het niet breekt net zoals bij Helios.

    Hij trekt eigenlijk vrij constant bij mij (originele cilinder) Niet echt een vette boost maar gewoon lekker de gang erin.

    En dit vindt ik ook super, Check de productiedatum: juni 2012. Geweldig toch dat ze nog steeds onderdelen maken en ook blijven updaten voor een brommer die al zon 15 jaar niet meer in productie is πŸ™‚

    #154472

    Anoniem

    ik denk dat ik zeker weet waar het aan licht,

    fabrieks af bestaat er de kans dat je demper een paar graden scheef staat ten opzichte van je tailpipe,
    als je hem dan toch aan je achterbrug monteerd en aan je blokbout, komt er spanning op,

    als je hiermee gaat rijden, dan krijg je neerwaarste kracht op de uitlaat waardoor op den duur je ophangpunt afbreekt,
    en bij mij zelf de hele las losliet…

    #154266

    Jonny10
    Bijdrager
    Berichten: 234

    Ik heb hier ook een tijdje mee gereden. En hoewel ik naast deze alleen maar een Citypower heb gehad ben ik er wel over te spreken. Trok als een malle hoog door op me getunede DR65 blok met vario.

    Geluid (of teveel ervan) vind ik persoonlijk nooit een probleem, niet brommerrijders vrijwel altijd. Hij knettert lekker, maar als je vast zit achter een stel fietsers is het wel even schamen voor het kabaal dat je produceert op dat toerental. Mede dankzij het geluid heeft de politie me helaas wel kunnen vinden haha πŸ˜‰

    Ik heb hem overgekocht, maar ook bij die van mij was het ophangpunt afgebroken. Misschien dat ik er een klein gaatje in het plaatje boor en een veertje gebruik om hem op te hangen. Ik ga wel kijken of ik die moer aan het achterste ophangpunt kan lassen. Want ik was elke keer wel een paar minuten bezig om met die moer tussen me vingertoppen achter me brug te zien komen.

    #794040

    Daniello
    Bijdrager
    Berichten: 489

    Past een Si versie van de Fire ook onder de Ciao? Ik heb geen trapas meer in het frame, maar een draadstang, dit omdat de Si versie de knik niet in de middenpijp heeft. Voorste ophangpunt van de Si versie komt overeen met de blokboutafstand van een Ciao? Waarom? Ik vind het Si model mooier.

    Laatste vraag, icm vario is er een groot verschil in prestatie tov een Gianelli Original Power?

    Setup:

    43 AR
    Polini kop
    13 13
    Bewerkt Belgen carter mbt boosterpoorten

    #799763

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 589

    Mensen ervaring met de fire iets minder luid te maken ? Heb de demper al eens los gehad en hij zat wel helemaal vol met demper wol. Ikzelf vind het niet erg maar als ik zo in de bossen rijd waar veel fietsers zijn is het klote.

    #799779

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    STandaard zit er compact geel wol in. Je kan hem iets stiller krijgen door dat er uit t ehalen en er fatsoenlijk wol in te doen. Echter blijven de meeste expansie uitlaten gewoon herriemakers

    #799780

    Daniello
    Bijdrager
    Berichten: 489

    Precies,

    Ik had er vanaf nieuw gelijk keramische demperwol in gedaan, maar de dB’s werden er niet echt minder van.

    #799781

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 589

    Ohw oke haha moet er toch maar mee leren leven dus. Vind het persoonlijk wel een goede uitlaat en staat mooi onder de brommer.

9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.