FonS – Perso

Home Forums Perso’s Projecten FonS – Perso

This topic contains 839 reacties, has 120 deelnemers, and was last updated by Crullie 11 months, 3 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 840)
  • Gebruiker
  • #284112

    FonS
    Topic starter
    Berichten: 5136

    Zoals de meesten wel weten, heb ik al een special, maar die gaat puur om mijn project-ciao, dus daarom deze over alle andere brommers.

    Even over mezelf; ik ben intussen 21 jaar en kreeg mijn eerste Ciao toen ik 17 was. Deze heb ik nog steeds en ik ging er iedere dag mee naar school/stage, daarna ook af en toe naar m’n werk. De andere brommers komen en gaan zo’n beetje… :con

    Brommers:

    De allereerste: helaas heb ik er geen foto van hoe hij eerst was, want ik was iets te snel om hem uit elkaar te halen en aan het schuurwerk te beginnen.
    Hij is dus opnieuw gespoten, en alle onderdelen nieuw erop. Intussen hebben er al verschillende setups onder gezeten, daarvan heb ik de tel niet bijgehouden :p

    Toen hij net klaar was:


    Nu:

    Nummer twee: een Si, die ik gratis kreeg, helemaal opknapte en toen weer verkocht met een paar euro winst.

    Voor:

    Na:

    Nummer drie: een leuke oldtimer, jammer genoeg in slechte staat en dit is mijn projectje geworden.

    Zo kocht ik hem (slechte staat, liep wonderbaarlijk wel goed):


    Intussen staat hij er zo bij:


    (eigen special : http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=3251 )

    Nummer vier: de enige niet-Vespa in de lijst, namelijk een Honda Camino.

    Deze kocht ik voor de voorvork, die in het bovenstaande project werd gebruikt. De rest werd weer in delen verkocht of bij het oud ijzer gezet.

    Nummer vijf: een incomplete ciao met een bak onderdelen erbij.
    Die kocht ik omdat ik een 4 spaaks voorwiel nodig had, en de rest nam ik er maar bij voor die paar euro ๐Ÿ™‚


    Het frame ligt hier trouwens nog steeds ergens, misschien laat ik hem ooit keuren, want hij is nog ouder dan mijn project-oldtimer…

    Nummer zes: Si (snor).
    Geweldig ding :thumb Hij was al afgeragd toen ik hem kreeg, dus zo heb ik hem daarna ook maar behandeld :p Een tijdje mee naar stage gereden en gewoon rondgecruised. Is eens iets anders dan een ciao, lekker vering en ook nog geen helm, top. Toen hij overbodig werd, motorisch opgeknapt en verkocht.

    Nummer zeven: mijn eerste Super-Bravo.

    Een Belgische postbode brommer. Lachen ding, natuurlijk gekocht voor de kick en vario. Frame enzo zijn bij het oud ijzer gegaan.


    Nummer acht: leuke ciao, zonder kenteken helaas.

    Ook weer, opgeknapt en verkocht. Zo kreeg ik hem (niet lopend):

    En zo ging hij weg:

    Nummer negen: nog een Super-Bravo.
    Deze zag er een stuk beter uit, en heb ik ook weer verkocht (met een gewoon blok en poelie) als weilandbrommer, want daar zijn ze gewoon perfect voor.

    Nummer tien: een ciao-mix.
    Pfja, een ex-mix want er zat een puntenblok in en geen olietankje meer op. Deze was mijn vervangend vervoer toen mijn school-ciao een maand lang in beslag werd genomen door de Belgische politie :con Maar nu dus niet meer nodig, wordt weer verkocht.
    Edit: verkocht.

    Zo was hij (met de kwast geverfd)

    En zo is hij verkocht, netjes gespoten, nieuwe kappen enz.

    Nummer elf: Nog een Super-Bravo ๐Ÿ™‚
    Nouja, een bravo met kick en vario. Dat is er weer onderuit en het frame ligt in de kelder, om er misschien ooit een project van te maken. De voorvork zie je in mijn school-ciao (helemaal bovenaan) zitten.


    Nummer twaalf: een bijna complete ciao-mix.
    Toen ik bovenstaande Bravo ging ophalen, zag ik deze erbij staan, dus die is ook maar meteen meegegaan. Gestript en de onderdelen zijn de kelder in gegaan.


    Nummer dertien: weer een ciao, heel net ding met kenteken.
    Maar…. het blok was de grootste ramp die ik tot nu toe heb gezien. Alles maar dan ook echt alles was kapot, versleten of gewoonweg niet aanwezig. Ook van de bedrading klopte niks, dus die heb ik ook opnieuw moeten aanleggen. Hij is nu alweer klaar en ik ga er de komende tijd zelf mee rijden, om hem daarna weer te verkopen.
    Edit: intussen weer verkocht.


    Nummer veertien & vijftien: nog 2 Super-Bravo’s.
    2 vliegen in 1 klap, ff proppen en dan heb je ze zรณ in je Golfje :lol Natuurlijk weer voor de kickstart en vario, de zwarte was compleet en lopend, de rode miste het een en ander (geen voorvario, kickstart niet compleet, geen cdi enz). Weer gestript, een vario-set en kickblok verkocht, de rest de kelder in.


    Nummer zestien: een zogenaamde ‘Sitta’ (ook wel bekend als Rebel).
    Dit is een kruising tussen een Vespa Si en Gilera Citta. Hij mist het blok en de kappen, maar het leek me wel een handig ding om als test-frame te hebben (heeft ook geen kenteken). Hij stond voor een paar euro te koop in een dorpje vlakbij, dus toen ik hem op marktplaats zag staan ben ik hem meteen gaan halen. Zo’n model heb ik nog niet gehad, dus da’s ook weer leuk.

    Nummer zeventien: een Spartamet :p Puur voor de gein.
    Een vriend van me kocht hem een jaar geleden, ook voor de lol. Nu moest hij wegens plaatsgebrek weg en kon ik hem overnemen voor een klein bedrag. Er is wat werk aan, paar dingen moeten vervangen of gerepareerd worden, dus heb ik weer wat te doen.
    Edit: verkocht


    Nummer achttien: nog maar eens een Ciao’tje ๐Ÿ™‚ Zonder kenteken, niet lopend, wel bijna compleet. Ik denk dat ik hem even lopend maak (gewoon voor het idee) en hem dan uit elkaar haal. Onderdelen gaan zoals gewoonlijk de kelder in.
    Edit: laat dat repareren maar zitten, blokje is te ver heen om in korte tijd weer aan de praat te krijgen helaas, en ik heb geen zin/tijd om er veel aan te doen.


    Nummer negentien: een prachtige oldtimer-Ciao ๐Ÿ˜€
    Zonder kenteken, liep niet maar was snel verholpen. Krijgt natuurlijk wel een kenteken dmv een keuring bij de RDW.
    Bouwjaar is ongeveeer 1969, hij heeft 19 inch wielen.
    Edit: goedgekeurd, dus bromkenteken !


    Nummer twintig: een Ciao snor met kenteken.
    Beetje gaar ding, maar hij loopt wel en was goedkoop. Plannen; repareren wat stuk is, en verder niks ๐Ÿ˜‰ Gewoon lekker mee rondtuffen, vooral straks in het voorjaar. Het is echt weer zo’n samenraapsel, 2x overgespoten en ik heb jaartallen op de onderdelen gevonden die uiteen liepen van ’79 tot ’00 :p


    Nummer eenentwintig: nog maar een Super Bravo, waarom ook niet he?
    Liep nog, na wat gesleutel doet hij het weer perfect. Erg vuil, maar lage km-stand en verder ook goed in orde. Rijd erg leuk, dus best zonde om hem te strippen zoals zijn voorgangers.
    Toekomst nog onbekend dus.

    Nummer tweeรซntwintig: Jawel een heuze Italjet Pack 2.
    In Belgiรซ gehaald voor de redelijke prijs van 185 euro. Wordt gekeurd voor een snorkenteken, leuk speeltje voor de zomer dus ๐Ÿ™‚
    Edit; intussen goedgekeurd, dus hij heeft nu een snorkenteken !

    Nummer drieรซntwintig: M’n allereerste Citta ๐Ÿ™‚
    Met snorkenteken. Geinig ding, hartstikke standaard. Loopt niet, dus werk aan de winkel.
    Edit: intussen weer verkocht.

    Nummer vierentwintig: Nog een Italjet Pack 2 =)
    Ondanks de veel slechtere staat heeft hij me meer gekost dan de vorige, maar je moet er iets voor over hebben natuurlijk. Ook deze gaat naar de RDW voor een snorkenteken.

    Nummer vijfentwintig: Een Vespa Si.
    Gekocht als frame met vork en brug, ontlakt en gespoten. Erg net brommertje geworden, ook weer voor de verkoop (foto 2 en 3).



    Nummer zesentwintig: Nog maar eens een Ciao :lol
    Gekocht als rollend frame met schade, direct gestript. Wordt waarschijnlijk een keertje opgeknapt en verkocht, net als de Si.
    Kenteken is geschorst, dus ik heb alle tijd.

    Wat onderdelen die ik heb (of gehad heb)
    Cilinders:

    – 2x 48mm Proma (Avionic)
    – 2x 48mm Simonini
    – 1x 47mm Malossi DEPS
    – 2x 46,5mm Malossi
    – 2x 46mm Polini
    – 1x 43mm Proma (Avionic)
    – 1x 43mm Creco
    – 1x 43mm Pinasco DEPS
    – 1x 43mm Polini Kit Racing
    – 3x 43mm DR Evo
    – 2x 43mm Polini
    – 4x 43mm Membraancilinder alu
    – 1x 43mm Autisa
    – 1x 43mm Zeta gietijzer
    – 1x 43mm Zeta alu
    – 1x 42mm Polini alu
    – 1x 41mm Polini
    – 2x 41mm Polini LC
    – 1x 41mm DR
    – 1x 41mm PW
    – 1x 38,4mm Proma (Avionic)
    – 1x 38,4mm Eurocilindro
    – 4x 38,4mm DR
    – 1x 38,4mm Torriani alu

    Carters e.d.

    – 1x Pinasco zij-inlaat
    – 1x Simonini zij-inlaat + 17,5mm carb
    – 1x Simonini zij-inlaat + 19mm carb
    – 2x Malossi Reedvalve Elec
    – 2x Malossi Reedvalve “racing red” Elec
    – 2x Polini Evolution Engine CP
    – 1x Polini Evolution Engine Elec
    – 3x Polini Speed Engine CP
    – 1x Polini Speed Engine Elec
    – 1x Polini Speed Engine Elec Kickstart
    – 1x Simonini ’07 carterset (leeg)
    – 5x kickstartblok

    Uitlaten:

    – LeoVinci SP
    – LeoVinci Racing 2x
    – Proma Lowboy
    – Simonini Racing
    – LeoVinci HM
    – LeoVinci Krul 2x
    – Proma Circuit
    – Technigas Circuit
    – Ninja Usine 2x
    – Proma Brevettato (mini krul) 2x
    – Polini Top One
    – Techno Circuit 2x

    Vario’s

    9 sets, waaronder een met Polini Speedcontrol, vijf met Malossi Multivar en een naaf met 1:6,7 vertanding voor de Pack.
    Koppelingen; std 100mm, std 90mm, race (immitatie) 90mm.

    Overige:

    – 2x Nuova Mazzucchelli volle wangen krukas
    – 1x Pinasco krukas
    – 5x Eurocilindro LC kit (kop/rad)

    Nou, dat was het wel weer voor nu… Er komt vast wel weer meer bij ๐Ÿ™‚


    Update 2023

    Bravo oldtimer

    20220604_171946
    20220604_171858

    b5b17bcd-6060-44b4-823d-b4c009ab6734
    ec25bff2-7cb8-4dc1-8e1f-0c099421cdb7

    20170626_215355
    20170626_215418

    20170903_185241
    20170903_185314

    20170828_192728
    20170828_192834

    20170613_150636

    20170702_164723

    Berini grijs 1

    20190512_104609
    20190512_104648

    IMG-20230509-WA0005
    IMG-20230512-WA0004

    20230410_122212

    20230212_170452
    20230212_170535

    20230528_205953
    20230709_190834

    20230731_192610

    • Dit onderwerp is gewijzigd 7 months, 4 weeks geleden door FonS.
    #426927

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Wow, wist niet dat jij zoveel brommertjes hebt gehad (en hebt) ๐Ÿ˜ฎ

    Je racing Ciao ziet er echt super goed uit :thumb (nog wel ff dat voorbandje vervangen voor zo’n mooie als je achter hebt:P)

    FonS: hij is nog lang niet af hoor, voorvelg wordt 3 spaak (mix) met natuurlijk de vee rubber erop , de spatborden moeten nog, verlichting, en een trapas draaien ๐Ÿ˜‰
    en tja zoals ik al zei, die brommers komen en gaan, op het moment staan er 4 (allemaal met kenteken enzo) en het meeste dat hier tegelijk heeft gestaan is 5 geloof ik

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #426928

    Frits
    Bijdrager
    Berichten: 1064

    Tering wat veel:lol
    maar wel dik mooi die (super) bravo’s
    ik heb er maar 3 gehad

    #426929

    ChiCiaoWa
    Bijdrager
    Berichten: 142

    gaaf ! ben jaloers op je sleutel ruimte iig.

    en leuk die oude Ford.

    #426930

    FonS
    Topic starter
    Berichten: 5136

    Ford’s ! (twee capri’s, eentje die ori is, en eentje gerestaureerd wordt ๐Ÿ˜‰ )

    en als je m’n sleutelplekje wilt zien… hier staan wat foto’s :

    Reageer op: Je laatste aanwinst

    (staat vrij bovenaan)

    #426933

    ChiCiaoWa
    Bijdrager
    Berichten: 142

    Nahja.. die kale vind ik tot nu nog niet mooi ๐Ÿ˜›
    die wel in kleur staat is wel mooi ๐Ÿ˜‰

    #426936

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Mooie perso fons, en wat een bromponies, kan je in je eentje meeting mee spelen:P

    Ik zou zeggen ga zo door, van liefhebbers kunnen we niet genoeg hebben.

    #426937

    !Japieoh!_!Ciao!

    Mooie collectie FonS, echt tof..:D

    Hou je al die frames en onderdelen gewoon in je kelder totdat je ze ooit nog nodig heb ? :p

    #426938

    FonS
    Topic starter
    Berichten: 5136

    de meesten zijn alweer verkocht, maar er liggen wel nog 2 ciao frame’s en een bravo frame + wat onderdelen

    heb nu aan brommers maar 4 staan;

    zwarte school-ciao
    project-ciao
    zwarte ex-mix
    blauwe ciao (laatste nieuwe)

    maar de mix en die blauwe worden weer verkocht….
    komt vast wel weer iets anders voor in de plaats :p

    #426939

    leon ciao
    Bijdrager
    Berichten: 1162

    Leuke vespa’s ๐Ÿ™‚
    alleen bij je eerste ciao, waarom heb je die bravo vork erin gezet? ik vond hem met orginele vork stuk beter uitzien ๐Ÿ˜‰

    FonS: omdat daar de bussen gaar van waren )al 2 jaar lang) en die niet meer eruit gingen.
    plus; ik vond het zonde om die bravo vork weg te gooien, en een uitdaging om hem passend te maken ๐Ÿ˜‰

    het ‘oue blauwe ‘project vind ik echt vet mooi ding geworden
    ga zo verder, dat er nog vele vespaatjes mogen volgen :thumb

    #429389

    FonS
    Topic starter
    Berichten: 5136

    Een update ๐Ÿ™‚

    Het frame van m’n schoolciao begon zich de laatste tijd wat vreemd te gedragen, wat bleek, ik kon er dit mee doen:
    http://nl.youtube.com/watch?v=3QyExtSef-w

    Na dit filmpje gemaakt te hebben is het nog 3x zo erg geworden en was het gewoon gevaarlijk om ermee te rijden… Zo lag ik een keer in de bocht, en halverwege stuurde hij me zomaar de berm in ๐Ÿ˜ฎ

    Oftewel, hoog tijd voor wat laswerk ๐Ÿ˜‰

    Boven het blok hebben we (m’n pa & ik) een framepje gemaakt, dus ik moet een andere treeplank maken:

    Verder is de brug op verschillende plaatsen verstevigd:




    En uiteraard, en mooie buis ertussen ๐Ÿ™‚

    En zo staat hij er nu bij, morgen ff poetsen, blok erin hangen en de kappen weer passend maken:

    Het spuitwerk is niet je van het, maar ik vind het goed zo :p Ben al lang blij dat ik niet zoveel kans op verongelukken heb :lol

    #429391

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    hm op dat filmpje ziet het er inderdaad wel gammel uit. volgens mij moet ie nu lekker stevig zijn ofniet?

    vind het overigens echt een mooi brommertje :thumb ookal is ie nog niet af.

    #429393

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    ziet er goed uit fonsie, maar nu past er geen voetenplankje op toch ?
    vind je dit niet wat zonde ?

    Ik had trouwens wel de punten links en rechts onder de tank ook nog gelast, hier zijn ze namelijk ook errug zwak.
    bij mijn frame kan ik dat vooral goed zien, omdat mijn poedercoat daar zelfs is gebarsten

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #429394

    FonS
    Topic starter
    Berichten: 5136

    hmm de lassen bij de tank leken me eigenlijk de enige die een beetje redelijk zijn?

    voetenplankje boeit me niet, ik maak een nieuwe van traanplaat, daar heb ik nog een paar vierkante meter van staan

    #429396

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    Ja ik zou inderdaad dan gewoon mooie maken van traanplaat die dan ook een hoek om dat frame verstevingkje maakt zodat je daar niets meer van ziet :O

    En op dat filmpje is hij wel erg gammel ja ๐Ÿ˜› tis nog net niet dat je voorwiel en achterwiel recht vooruit reden maar dan dat de ene meer naar links of rechts is verplaatst lijkt het ๐Ÿ˜›

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 840)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.