Florian’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten Florian’s Projecten

This topic contains 962 reacties, has 125 deelnemers, and was last updated by marrr_1 3 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 963)
  • Gebruiker
  • #489004

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Hey dat is apart. Hij past wel icm de standaard, maar niet door dat bakje van je Si brug? Dan kan je vast iets met een dremel wel flexxen zodat hij mooi vast geschroefd kan worden in dat bakje.

    #489005

    Florian
    Topic starter
    Berichten: 3758

    Dat bakje zit inderdaad in de weg, ik zat er al aan te denken om er daar wat uit de slijpen.
    Maar misschien dat hij alsnog niet past icm met de zijstandaard want hij moet ook nog hoger hangen he, en misschien dat hij dan wel tegen de standaard aankomt.

    Wat voor model is dit trouwens Citta of Ciao?

    #489007

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Ik heb even lekker zitten painten bij gebrek aan een betere foto:P Hoop dat het een beetje duidelijk is. Op deze manier heb ik het laatst opgelost:

    De beugel zit ter hoogte van het bakje door je achterbrug inderdaad. Het moertje kun je gewoon aan de binnenkant doen. Misschien heb je er wat aan. Als je een knappere oplossing hebt dan zie ik het graag 😉

    #489008

    Spulleke!

    dat is het ciao model.

    #489013

    Waarom?

    Misschien is het zonde maar zelf had ik de bevestegingsbeugel horizontaal omgebuigd zodat ik alleen een gaatje kon boren naast het gat onder de Si brug. Met een verlengde ratel kun je dan van bovenaf door het gat in de Si brug de uitlaat vastschroeven en hangt ie mooi recht onder de brum;)

    #489014

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Waarom? Daarom!

    Voor alles is een oplossing:thumb

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #489017

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    @ Waarom: Ik wilde mijn cannon destijds standaard houden maar als ik zie hoe netjes hij er bij jouw onder ligt, ga ik mijn beugel ook maar een slinger geven denk ik;) Is ook mooi als je zijkappen er gewoon op kunnen. Denk dat dat ook de beste optie is voor jouw Florian;)

    #489106

    Florian
    Topic starter
    Berichten: 3758

    Citta89: Bedankt voor het voorbeeld, maar dan loopt hij inderdaad niet helemaal mooi onder de brommer.
    Dat idee van Max zou inderdaad kunnen maar dat wordt nog wel even heel goed nadenken of ik het ophangpunt wel wil ombuigen, waarschijnlijk dat ik gewoon een sleufgat in dat ‘bakje’ maak zodat ik het ophangpunt mooi daarin kan steken en de uitlaat mooi strak onder de brommer hangt.

    Ook even iets van een update:
    Tijdens het toerritje van de VCM ging mijn brommer in een keer fucken de hele tijd stotteren op welk toerengebied dan ook, toen heb ik de carb. eraf gehaald want ik zat te denken aan een vuiltje in de sproeier maar dit was niet het geval.
    Ik reed aardig tricky met een 66 sproeier dus warmlopertjes zaten er ook dik in, maar thuis heb ik de cilinder eraf gehaald dit was het ook niet.
    Wel was de slotspeling redelijk fors dus ik heb de veertjes vervangen + carb schoongemaakt + nieuw Malossi filter (Thanks Max:thumb) en hij loopt weer als een zonnetje.

    Ook heb ik mijn DR Evo licht gekieteld (Uitlaatpoort ietwat verbreed en 1mm opgehoogd) maar ik ging zonet een rondje doen, maar echt sneller gaat hij naar mijn idee niet.


    youtube is ook wat een het fucken want hij staat nog steeds niet online (al 20 minuten geleden geplaatst)
    Zou denk ik zo meteen wel online staan

    #489469

    Florian
    Topic starter
    Berichten: 3758

    Zowaar weer eens even wat gesleuteld

    Ik heb een kickblok gekocht, deze was flink smering dus even schoongemaakt met petrolium, hij ziet er nu weer als nieuw uit:D
    Verder heb ik vandaag even met de draaibank gespeeld:
    Electronisch vliegwiel


    En toen was dat dingetje bot en kon ik niet meer draaien:con

    CP wieltje


    Ook niet to the max. maar dat is ook niet mijn bedoeling geweest, dit vliegwiel weegt nu 780Gram

    Verder ben ik langzamerhand de eerste voorbereidingen aan het treffen aan de reïncarnatie van de Citta
    Om te beginnen met het blok, ingeredienten zijn:

    Originele en tevens nieuwe Polini Kick Speed Engine

    43mm DR Evolution tuned by Max.

    Eurocilindro LC Set

    15mm Dellortho SHA

    Setup dus:
    Polini KickSE
    43mm DR evo tuned
    15mm Dellortho
    Malossi vario 10,5 vertanding en 90/100 schijven
    Proma Cannon linksom

    Optische plannen:
    – Alles coaten (Alles zwart behalve de velgen die worden Chroom coated by Martino)
    – Schijfremmen (Alleen voor)
    – Nieuwe kappenset
    – En nog wat kleine dingetjes die ik niet allemaal ga opnoemen:P

    Verwacht dat het begin 2012 allemaal wel klaar is, ik begin ook pas over een tijdje eerst nog een paar toertjes rijden.

    #489467

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    Das erg mooi materiaal allemaal Florian:thumb
    Dat setupje moet haast wel lekker door gaan gassen!

    Van de speed engine vind ik wel altijd dat de poorten niet diep genoeg zitten en voor de 43 DR/Polini niet ver genoeg zijn doorgetrokken. Dus dat pas ik altijd wel iets aan. Beoordeel het zelf maar eens als je je cilinderhempt naar binnen schuift!

    Mike
    #489470

    Jesse Jeremy
    Bijdrager
    Berichten: 11

    Ziet er echt vet uit! Je hebt dit ook op het tomosforum staan zag ik al haha

    #489472

    Florian
    Topic starter
    Berichten: 3758

    Mike :
    Das erg mooi materiaal allemaal Florian:thumb
    Dat setupje moet haast wel lekker door gaan gassen!

    Van de speed engine vind ik wel altijd dat de poorten niet diep genoeg zitten en voor de 43 DR/Polini niet ver genoeg zijn doorgetrokken. Dus dat pas ik altijd wel iets aan. Beoordeel het zelf maar eens als je je cilinderhempt naar binnen schuift!

    Ik heb nadat ik die post van Vespa SI heb gelezen meteen gekeken of mijn poorten wel diep genoeg bij het groot carter zijn ze wel diep genoeg bij het klein carter is hij ook open maar daar zou het nog wat dieper kunnen.
    Dit ga ik tegen mijn zin in wel doen want ik wil dit blok dik over de 80 hebben en dan moeten alle factoren kloppen:D

    @Jessy: Thanks, op het tomosforum staat maar een deel. Daar post ik zo nu en dan eens een paar pics:D

    #489473

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    Heb jij trouwens niet iets al een belgen of simo koppeling? Misschien dat eens proberen? daar win je ook wel wat vaart mee.

    Mike
    #489474

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Citta_Florian :

    43mm DR Evolution tuned by Max.

    Oftewel MAX-tuned : -)

    Mooi bouwpakket!

    #489475

    Florian
    Topic starter
    Berichten: 3758

    Edjuh :
    Oftewel MAX-tuned : -)

    Mooi bouwpakket!

    Precies! letter en figuurlijk (‘ )Max(‘ ) tuned:D

    Ik heb nog even wat foto’s gemaakt van de poorten in de SE
    Kan dit of moet ik bij de rode markeringen nog een beetje weg dremelen?

    Verder weten de holwerd tour mensen nog wel dat mijn demper was afgebroken, deze heb ik even laten lassen door mijn pa:con

    EDIT: Klein carter is bewerkt, ziet er een stuk beter uit zo. Het groot carter laat ik voor wat het is (misschien dat ik alleen nog even dat hoekje weg dremel voor een betere flow.

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 963)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.