Flip’s brommer bende

Home Forums Perso’s Projecten Flip’s brommer bende

This topic contains 50 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by lightlord 9 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
  • Gebruiker
  • #284219

    Flippo
    Topic starter
    Berichten: 514

    Zo, na bijn 3 jaar op het forum actief te zijn toch maar eens tijd voor een perso. Ik ben met het ciao-virus besmet geraakt nadat Joris (hier van ’t forum) z’n eerste ciao kocht. Ook alweer 4/5 jaar geleden.
    Mijn brommertjes die in de tijd hierna volgden (helaas mis ik foto’s van 2 ciao’s):

    De eerste. Dit was een afgetrapt ciao’tje met 3 verschillende lagen verf. Helaas heb ik van de brommertjes geen before foto’s.

    De tweede

    De derde, dit was eerst een roze ciao.

    De vierde, lekker origineel.

    De vijfde, de opgeknapte citta

    De zesde, een oude Si schuurvondst

    Nummer zeven, de bravo!

    En mijn dagelijks vervoer. Deze was eerst een groen en de verf was helemaal afgesleten.

    #493062

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Kijk hier zat ik op te wachten leuk begin van je perso Philippe! Die Citta heeft zeker liefde nodig het is te zien dat hij lang buietn heeft gestaan maar je gaat de goede kant op! Benieuwd naar je update.

    Je dagelijks vervoer staat er ook mooi bij hij is zo lekker compleet ๐Ÿ˜€

    #493063

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Begint er erg goed uit te zien, mooi kleurtje dat blauw;)

    PS: Het is een bromkrukas hoor, pen 12 met naaldlager zo te zien.

    #493064

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Ik zie alleen een bromkruk p10 ๐Ÿ˜•

    Maf, ik weet niet hoe ik bij dat pen 12 gebeuren kwam:?

    #493074

    Flippo
    Topic starter
    Berichten: 514

    Thanks, jullie hadden gelijk. Het was een bromkruk (p10). Ik heb het al aangepast! :thumb

    #493100

    Joris
    Bijdrager
    Berichten: 837

    Haha, leuk dat je een perso hebt gemaakt! Zou ik ook ooit nog eens moeten doen:lol:con

    Vet dat je de citta van de buurvrouw hebt gekregen! Ziet er goed uit, is de brug nog goed?

    #493101

    Flippo
    Topic starter
    Berichten: 514

    Thanks man! En ja van de ex van m’n buurman, lol.
    De citta brug is nog goed stevig en recht maar er ligt al een si brug klaar voor eronder. :thumb De beunhaas vorige eigenaar had er een omgelaste scooterpijp ondergelegt (een sito+) en moest daarom de kappen kapot maken. Die waren niets waard en heb ik al weg gepleurd.

    Joris, misschien een stomme vraag trouwens, maar heb jij nog foto’s ergens van mijn eerste ciao?

    #493103

    Joris
    Bijdrager
    Berichten: 837

    Haha.. Daar zeg je wat! Heb even diep gegraven in mยดn laptop en heb wel wat kunnen vinden van die blauwe ciao!
    Zelfs een filmpje dat je bijna op je pans gaat bij het omhoogrijden in Waterval:lol

    Heb er nog wel een aantal!:thumb

    #493104

    Flippo
    Topic starter
    Berichten: 514

    Damn son, die blauwe ciao was ik alweer helemaal vergeten! Die met ’t creco blok idd. Dat was m’n 2e ciao.
    Ik hoopte eigenlijk dat je nog een foto had van m’n eerste ciao. En laat dat filmpje maar zitten. (a)
    Als je wilt mag je me de rest van de foto’s op de mail pleuren, miss wel leuk om die erbij te zetten.

    #493350

    Flippo
    Topic starter
    Berichten: 514

    En vandaag de citta afgemaakt en m’n testbrommertje in elkaar gezet. ๐Ÿ™‚ Ik blijf helaas steeds vergeten foto’s te maken tijdens het sleutelen, op de een of andere manier ga ik er altijd in op. :lol

    #493351

    SpeedyVespa
    Donateur
    Berichten: 1102

    Hier zit de SpeedEngine onder neem ik aan?
    Ik vind hem een mooi brommertje geworden Flip!

    #493355

    Flippo
    Topic starter
    Berichten: 514

    Thanks Speedy :thumb
    Er is momenteel nogal veel blauw op straat hier in maastricht met veel controles. Dus er zit even een lekker standaard blokje onder met poullie 95. ๐Ÿ™‚

    #493363

    beunhaaz
    Bijdrager
    Berichten: 1305

    Nette citta flip, die wil ik graag zien rijden in Maastricht.

    Gelukkig merk ik nog niet zoveel van het blauw op straat? (maar daarom kom ik meestal alleen saovends of extreem vroeg in de stad ๐Ÿ˜› ivm werk)

    #460983

    Flippo
    Topic starter
    Berichten: 514

    En dan eindelijk weer een update.
    Mijn schuurvondst, een heel erg zielige Si. Hij stond al een jaar of 6 buiten, en voor een klein bedrag mocht ik deze overnemen.
    Ik kreeg het niet over m’n hart om hem te laten staan, dus snel inladen!
    De bedoeling is dat dit mijn tourbuffel gaat worden, dus de SE komt uiteindelijk hieronder te hangen.

    Zo kwam ‘ie dus binnen, flink gehavend met een mooie groene moskleur, gebroken en missende kappen enz.

    Voor en achterspatbordje waren beiden zo beun gelast, en met 2 plaatjes met popnagels vastgezet.

    En dan is het tijd voor het blokje. Zoals de oplettende kijker al heeft gezien is dit een electronisch ontstoken blok.

    Op aanslag na op de zuiger, zijn ook deze en de cilinder in topstaat!

    Nu rij ik normaal zelf altijd Cp, dus wil ik dit blok terug in elkaar zetten en verkopen als mooie financiering voor dit project. Maar aan de andere kant maakt dit setje carters het toch erg aantrekkelijk om hier de creco op te zetten en dit als daily te gebruiken..
    In ieder geval, sinds eigenlijk alleen het frame, de wielen en de voorvork van deze Si nog voor herbruik vatbaar zijn ben ik van plan een donor si aan te schaffen zonder kenteken. Ook ben ik niet zo’n fan van harder dan 50 te rijden met spaakwielen, dus een ander setje velgen is ook een must.

    #449939

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Mooie update, ik heb een Grillo gehad die 10! jaar buiten heeft gestaan, het frame etc was niets meer mee te beginnen, maar het blok en de vertanding waren nog goed te redden. Dat zie ik een Chinese scooter niet nadoen.

    Fijn dat je het frame gewoon gaat gebruiken, zou zonde zijn als het omwille van de slechte staat van de overige onderdelen weggegooid zou worden (ja dat gebeurt)

    Succes met de opbouw gaat vast goed komen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.