Cittaklaas Persooo

Home Forums Perso’s Projecten Cittaklaas Persooo

Dit onderwerp bevat 37 reacties, heeft 23 stemmen, en is het laatst gewijzigd door CittaKlaas 7 jaren, 6 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
  • Gebruiker

CittaKlaas
    Topic starter

Hallo allemaal, ben al tijdje actief op Citta-forum en heb sinds kort mijn weg naar het V-C forum gevonden.
    Heb al wat posts gedaan, en dacht laat ik mijn perso ook maar eens hier plaatsen, heb de perso letterlijk gekopieerd van Citta forum.
    Verwacht geen speciale dingen te gaan doen, wel ben ik bezig een verzameling uitlaten aan te leggen.

24 oktober 2010

Hee allemaal, hier even een paar foto’s van mijn Citta!
    Heb hem op het moment van schrijven twee maand geleden gekocht, en een paar dingetjes aan vervangen.
    Verwacht niet veel eraan te doen op korte termijn, behalve dat ik hem nog een keer opnieuw in de verf wil zetten. En, misschien nog eens nieuwe uitlaat.

Hier een foto van de Citta toen ik hem kocht:

Hier nog een keer, check het lampekapje, de vorige eigenaar had de ophangings steunen op de voorvork verkeerd om gezet:

Vervolgens paar kleine dingen aan veranderd, nieuwe veren (280mm), nieuw zadel & stuurschuim:

Toen deed hij het ineens niet meer, hele blok uit elkaar gehaald, nieuwe CP’s + condensator, bougiekabel + dop, en hij liep weer!
    Heb ook maar even het achterlicht gefixed, dat fietslampje was ook maar geen gezicht 😛 Had er ook even een Harley rekje op gezet en zijstandaart:

Naast me scoot:

Nog een keer:

Even in het gras…

Dus, misschien binnenkort een keer beginnen aan een spuitbeurt, maar ik denk dat ik daar mee wacht tot de zomer.

Gr Klaas 😀

***UPDATE***

12 november 2010

Na even wachten is hij dan gearriveerd, mijn Polini Country 😀
    Na uitpakken even bekeken, en hij verkeerd nog in nieuwstaat!
    Geen roestvorming in de bocht, en krasvrij.

Niet slecht toch, voor 30 euro inclusief?
    Morgen zet ik hem er even onder, en laat ik even weten wat hij doet.

————————–

Nou ik heb hem eronder, en het valt me niks tegen!

Ik rijdt ong. 53 op citta tellertje met wind in de rug!
    In de lage toeren heeft hij een klein beetje moeite om de pijp te vullen, maar vanaf 30 zit er een lekkere boost in. Zit ook een lekker geluid onder nu.
    Oftewel, zo erg is de Polini Country dus niet.

————————–

Even een paar fototjes van mijn andere tweewielers:

Sachs Madass

NSU Quickly

Groepsfoto 😀

Beunsprinter, Peugeot Speedake (SF1 blok watergekoeld gemaakt) Stage6 racing, 21dellorto, Stage6 inlaat compleet, Polini for Race. Frame verlast, ophangpunten 15 cm naar achter en
    stang tussen frame.

Het blok ooit…

Maargoed, waar ging dit forum nog maar over…

————————–

Even een dramatische herfst-sfeerfoto gemaakt 😀

Vandaag Leo krul gekocht, heb ik kunnen kopen voor slechts 30 euro, incl. Net als de Country.
    Best netjes, voor de staat waarin die verkeerde kon in hem niet voor die prijs laten liggen!

Even geschuurd..

————————–

Hoppa, ook maar even een Proma CC gescoord! (Ja de Proma, geen Technigas).
    20 euro incl (A)

Even geschuurd, viel me een beetje tegen, ben er wel 2,5 uur mee bezig geweest als het niet meer was…

De echte 😀

Keurig uitlaatje, binnenkort krijg ik ook nog een Top One erbij.

————————–

Vandaag mijn Top One gekregen, en de Malossi 65cc!

De Top One. Ziet er goed uit dacht ik!

Nog een keer!

En de Malossi, met HD kop.

Country ligt er niet bij, maar wordt een leuke verzameling langzamerhand 😀

Dat was hem dan weer, binnenkort ga ik een uitlaat test doen, met de vijf uitlaten die ik heb. (std, country, leo krul, proma cc en de top one). Verwacht volgende week ook nog een pakket met kleine onderdelen.

————————–

Nou mensen, dit wordt een uitlaat update:P
    Heb een Leovinci HM gekocht, en een Top one, en die laatste heb ik even opgeknapt.
    Zie voor u zelf 😀

Zo was de top one eerst, wat roest hier en daar.

Achterkant vertoonde iets meer roest.

Na een wilde schuurpartij zag die er al een stuk beter uit 😛

Vervolgens de lasnaden mooi gebrand, (ziet er in echt veel mooier uit) en heb em in drie lagen lak gezet.
    Uitgehard met een verfbrander.

Twee top ones 😀 Bovenste is opgeknapt, onderste is zo goed als nieuw.

Beide dempers, heb de carbon(:D) demper ook even een opknapbeurtje gegeven.

En dan hadden we nog de Handmade, ziet er erg goed uit, lijkt wel gecoat.
    Demper is mooi gepolijst, niet slecht voor 45 inclusief!

Nog een keer..

En ook de demper ziet er top uit.

Hele spul bij elkaar.

Nou, dit was hem dan weer, hele lading foto’s haha.
    Als het wat beter weer wordt ga ik een uitlaat test doen.
    Binnekort word de verzameling trouwens weer uitgebreid!
    Laat maar even horen wat jullie er van vinden 😀

————————–

Even filmpje gemaakt vandaag, en ja ik weet dat me koppeling beetje slipt :bonk:
    Luister trouwens als ik de weg op rij, net een versnelling haha!

Nog een keer.

Gaat redelijk hard voor zo’n standaart setup. Toen teller het nog deed gaf die rond de 55 of net erboven aan.

Hoe zet je trouwens filmpjes in het forum? Zonder link-klikkerij zeg maar?

————————–

Ninja gekocht, zag er niet geweldig uit toen ik hem binnen kreeg, maar even schuren en branden later zag die er al een stuk beter uit.

Zo was die toen ik hem net binnen kreeg. Zat wat roest in de bocht, lelijk zwart gespoten.

Toen flink geschuurd, en lasnaden gebrand.

En toen zag die er al een stuk beter uit!
    En dit is nog zonder blanke lak, dat komt nog.

Ook heb ik nog een Malossi Too Bad gekocht.
    Was ook niet in geweldige staat, maar ook hier ben ik even mee bezig geweest.
    Het resultaat is niet geweldig, maar toch een stuk beter dan eerst.

Zo kwam die binnen.

Na wat schuren lag die er zo bij. Ben er nog mee bezig.

————————–

Update 28-02-2011

Zo, weer een flink aantal nieuwe aanwinsten erbij!
    Waaronder een elec blok, malossi 65cc, een versterkte achterbrug, en flink wat uitlaten uiteraard haha.
    Nouja, door naar de foto’s dan maar.

Keurige versterkte ( JMPB ) brug gekocht, twijfel of ik hem niet even opnieuw wil laten coaten of niet..
    Is de bedoeling dat hij er er hele tijd onder blijft hangen namelijk.

Elec blokje, met 43mm Malossi erop, en een SP. Ziet er keurig uit, blok is gestraald en niet lang geleden gereviceerd, dus dat scheelt mij ook weer wat werk.

En eindelijk, ik heb een Homoet!:D
    Ook deze ziet er keurig uit.

En ja, ook nog maar even een Ninja erbij 😛

En dat is het hele zooitje bij elkaar, de hobby begint een beetje uit de hand te lopen haha 😛
    Moeten nog twee uitlaten binnenkomen en dan hou ik een beetje op met inkopen denk ik.

Highlites,

Wil eigenlijk wat zeldzamer spul kopen, maarja, ik geef eigelijk nooit meer dan 45 uit voor een uitlaat dus dat word nog lastig:P

Volgende update zal de achterbrug, elec blok en nog wat klein spul gemonteerd worden op de Citta.
    Tot zover de update 😀

————————–

Ik heb dus besloten om mijn Citta een grote opknapbeurt te geven, en zat te denken aan de volgende hieronderstaande kleuren combinaties. Nu wou ik graag weten wat jullie hiervan vinden, uiteraard maak ik zelf de keuze, maar ik wil toch graag even een paar meningen horen 😛

Keuze 1.

Paars frame en plastic, met witte details, zadel en velgen.
    Let op, het daadwerkelijke paars zal donkerder zijn!

Keuze 2.

Firefly lak, goud naar rood. Deze lak veranderd in de zon van kleur. Het frame krijgt deze kleur, en waarschijnlijk enkele details. Verder wit zadel, en witte velgen.

Voorbeeld van lak in het echt.

KLIK*

Graag jullie mening 😀

————————–

Vandaag een langverwacht pakketje ontvangen!
    Met daarin een Excel, Proma Badsnake en Malossi 46,5 kop voor Citta.
    Alles via Nicou (Gab_pei) besteld.

Hier de foto’s!

De Badsnake, nieuw, heeft geen krassen en of roest. Is nog nooit gemonteerd geweest!

Polymer demper!

En eindelijk mijn Excel binnen! Ben er erg blij mee, hij heeft wel een nieuw laklaagje nodig.

Nog een keer de Excel.

De demper is in goede staat, dat scheelt ook weer!

Even plaatje gefotosjopped 😀

Ben er erg blij mee, eindelijk eens een wat zeldzamere uitlaat in m’n collectie 🙂
    Moet nog even wat pakkingen en kleine onderdelen bestellen en dan gaat m’n Citta weer lopen!

Ook heb ik gister even een Proma CC opgeknapt, zag er niet meer uit namelijk.
    En een LeoVince demper, en een Polini demper. Beide waren vies en de Polini was wat aan het roesten.

Proma CC

Opgeknapte dempers

Polini demper

Tot zover, komend weekend de Citta weer in orde maken, hopelijk ook wat filmmateriaal erbij!

————————–

UPDATE 21 April

Citta vandaag even in elkaar gezet, met de versterkte achterbrug, elec blok & Malossi 43mm.
    Rijd lekker, trekt goed op en rijd ook best hard. Wat ben ik blij met die achterbrug zeg!
    Even een paar foto’s gemaakt, Citta ziet er nog niet uit, heeft een nieuw laklaagje nodig… Deze staat ook op de agenda.

Later de dag wit zadelsetje dat ik nog had liggen erop gezet, zit prima.

En even bij water..

Heb even een filmpje gemaakt, sorry voor de slechte kwaliteit van de foto’s en video’s trouwens, mijn camera doet het niet meer dus alles gemaakt met de phone.

————————–
    Update 16 Juni

Afgelopen paar dagen samen met Sjonnie (Helios) bezig geweest met een Citta voor een kameraad van me. Deze hebben we volledig over gespoten, en er komt een elec blokje onder met een nog te verkiezen setup. De kleustelling is als volgt, het frame, de kappen en een aantal delen worden baby blauw, de velgen, kroonstuk, harleyrek & achterrek worden wit.

Frame in de afbijt gehad, en geschuurd.

Vervolgens het frame en de rest van de metalen delen in de primer gezet.

Daarna gespoten, mooi babyblauw, lekker zomers!

Als dit project af is, gaan we met Sjonnies Heineken Citta bezig, en daarna komt mijn eigen Citta aan de beurt.
    Genoeg sleutelen voor de boeg dus!

————————–

Update 18 Juli

Nou, afgelopen tijd flink met Citta’s bezig geweest, maar niet met mijn eigen 😛
    Ben Samen met Helios bezig met een Citta voor een maat van ons, en ondertussen knappen we ook Helios’ Heineken Citta op.
    Ik heb gister de “Cullibrata” even opgelapt, het standaart roest-er-af-lasnaden-gebrand-en-blanke-lak verhaal, en dit is het resultaat:

Zo staat mijn Citta er momenteel bij, heb een Simo Racing dezelfde behandeling als de Cullibrata gegeven, en eronder gegooid.

Dat was hem weer even, volgende keer hoop ik een mooi blokje gescoord te hebben voor Citta van maat van me.
    Zo staat zijn Citta er momenteel bij:

————————–

Gr Klaas 😀

Martino
    Bijdrager

Leuke perso. En goed te zien dat er nog meer verzamelaars van uitlaten in Groningen zijn. 😀

Hoe filmpjes hier up te loaden staat onder de knop faq website wel uitgelegd.

Edjuh
    Bijdrager

Mooie nsu, die dingen zijn echt elegant.

Ben Citta
    Donateur

Mooi man ! hoe kom je aan die goedkope uitlaatjes ?

aapie90
    Bijdrager

ziet er allemaal veel belovend uit,
    alleen hoe krijg jij die top one zo mooi geschuurd?

CittaKlaas
    Topic starter

@ martino, bedankt voor het aanpassen, ik zal het zelf ook even uitzoeken!

@Edjuh, ja inderdaad, heb hem helemaal opgeknapt, is nog in originele kleur, en met originele emblemen!

@Ben Citta, tja wat kan ik zeggen, beetje zoeken he, en als je mensen dingen verkoopt voor weinig geven ze je vaak wat terug voor weinig!

@Aapie90, gewoon heel fijn schuren, en meestal doe ik er vervolgens even staalwol met alu-poets erover heen, maar dat was bij deze niet eens nodig.

CittaKlaas
    Topic starter

Kleine update, Ninja en Too Bad erbij.

dieseltank
    Bijdrager

jij hebt al veeeel uren gemaakt met dat schuren!:o

pepko
    Donateur

Edjuh :
    Mooie nsu, die dingen zijn echt elegant.

mijn opa heeft er vier… helemaal gerestaureerd. 3 prinsjes en een ro80

@ klaas: dit is inderdaad wel een intressante perso… is schuren toevallig je hobby? 😛
    ik blijf hem volgen 😉

bobclees
    Bijdrager

helaas werken bij mij de foto’s niet jammer want wou ze graag zien;)

speedbuxy
    Bijdrager

Mooi om te zien dat we weer 1 op het forum erbij hebben die ook wat uitlaatjes test en dat in filmpjes verwerkt:thumb
    (altijd mooi materiaal zoiets:thumb)
    En qua keuze kan je bij al helemaal niet meer stuk, want een citta en een peugeot scooter is de combo to have:thumb
    Het had eigenlijks alleen wel een speedake moeten wezen:D

Florian
    Moderator

Pff jij houdt wel van schuren he, ik zet gewoon een staalborstel op de flex/slijptol/haakse slijper of ik laat alle troep stralen.

Mooie uitlatencollectie begin je al te krijgen:thumb

EDIT:

Heb je die beide Top Ones nog liggen?
    Want als je op de foto ziet is die nieuwere anders dan de bovenste.
    De eerste bocht van die onderste is een stuk langer, dit is volgens mij de SI Versie.

tnerual
    Bijdrager

Leuke perso!

Het lijkt wel op de foto van de proma dat je ”exhaust systems” er beetje hebt af geschuurd..?

CittaKlaas
    Topic starter

speedbuxy :
    Mooi om te zien dat we weer 1 op het forum erbij hebben die ook wat uitlaatjes test en dat in filmpjes verwerkt:thumb
    (altijd mooi materiaal zoiets:thumb)
    En qua keuze kan je bij al helemaal niet meer stuk, want een citta en een peugeot scooter is de combo to have:thumb
    Het had eigenlijks alleen wel een speedake moeten wezen:D

Er staat ook nog een Speedake tussen hoor haha!

En Florian, ik bebruik ook wel eens de slijptol met staalborstel hoor haha, daar heb ik de ninja ook mee gedaan!
    En beide top ones zijn hetzelfde hoor, de ene ligt wat dichterbij, misschien dat het beeld daardoor wat vertekend lijkt…

En dat “exhaust systems” is inderdaad niet echt goed zichtbaar meer, maar ligt grotendeels aan de foto.
    De Proma was ook zo erg verroest dat er gewoon heel veel af moet worden geschuurd…

Bedankt voor de leuke reacties, binnenkort update met versterkte ( jmpb ) brug, elec blokje en 43mm Malossi eronder!
    Ik zal ook voor wat film materiaal zorgen.

Edit*

Nog wat extra foto’s toegevoegd, van oa achterbrug en blokje!

joosten
    Bijdrager

mooie uitlaten collectie begin je te krijgen zeg;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.