Citta start opeens niet meer

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta start opeens niet meer

This topic contains 38 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Semmad 3 days, 22 hours geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
  • Gebruiker

Derek Klouwer
    Topic starter

Net de koppeling schoon terug gemonteerd en hij vloog aan, alleen voor zon 10 seconden. Toen ging hij langzaam weer uit.. Maar het is een stap in de goede richting

Derek Klouwer
    Topic starter

Ik heb de koppeling nog ietsje opgeschuurd, maar hij lijkt m alsnog niet helemaal te pakken. Morgen ga ik verder knutselen.

Derek Klouwer
    Topic starter

Na wat schoonmaken van de koppeling en bus  geeft hij wel weer de gewenste weerstand, maar starten doet hij nog niet. Ik ga er zo nog wat benzine bij gooien, hopen dat dat het oplost.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Om het voor ons duidelijk te houden: Er is starten.en er is aanslaan. Starten is dat de motor begint rond te draaien.  Aanslaan is dat de motor gaat werken. Succes morgen :thumb

Derek Klouwer
    Topic starter

Korte update: Hij doet het nog niet. De koppeling en krukas draaien netjes zoals het hoort en de weerstand die hij moet geven bij het lopen is er weer. Het geluid dat hij moet maken is ook goed, alleen wil hij maar niet starten. Ik wilde de bougie controleren, maar kwam er niet helemaal uit hoe ik dat het beste kan doen. Iemand nog tips of dingen die ik over het hoofd gezien kan hebben?

Mikey
    Bijdrager

Kijken of hij nog vonkt. Boormachine rechtsdraaiend op de koppelingsmoer zetten en bougie tegen de cilinderkop. Als hij nog goed vonkt is het een grote kans dat het aan je benzine toevoer ligt.

Succes!

Derek Klouwer
    Topic starter

Update: De bougie vonkte nog goed, dus nu ben ik bezig met het eraf halen van het motorblok. Dit gaat best goed, alleen de krukas zit nog door het frame waardoor ik hem er niet uit krijg. Tips?16322434809458002667220569322971

Mikey
    Bijdrager

Chaos824
    Bijdrager

Het kan ook de moeite waard zijn om een ​​aparte bougie te proberen. Als de breek-/afdichtring op de vonk is afgeplat, ontstaat er geen goede afdichting. Het zal nog steeds een goede vonk produceren, maar omdat de afdichting is aangetast, zal het niet lopen.

Dit wordt meestal geïdentificeerd omdat de bougie direct strak in de schroefdraad zit, in plaats van een kwartslag te hebben met weerstand van de breekring.

Als de koppeling aangrijpt, krijg je een goede vonk en heb je brandstof, dit zou mijn volgende controle zijn.

Probeer een nieuwe/andere bougie als oplossing om dit uit te sluiten.

Gr

Derek Klouwer
    Topic starter

Ben ik weer met een update: de benzinekraan heb ik laten doorlopen, daar geen problemen, alles stroomt vloeiend door. Ook heb ik de carburateur en vlotter(bak) losgemaakt, maar daarin zie ik ook niks vies of fout. Verder nog iemand ideeën?16323893937284807826645533685229

Shark
    Donateur

Die chokehendel blokkert een stuk van je 13mm inlaat, dat kan beter, maar zal denk ik niet de oorzaak zijn.
    Andere carb toevallig liggen om mee te testen?

Derek Klouwer
    Topic starter

Nee ik heb geen extra carburateur liggen helaas.. Ik ben hem nu opnieuw aan het opbouwen maar ben vergeten welke draadjes waarop moeten. Zo heb ik een 3-pins connector met aan de ene kant: geel, zwart blauw en aan de andere kant rood bruin en zwart (foto). Hoe moeten deze op elkaar? ook heb ik een los zwart stekkertje, waarop mag deze?1632402081765882824203434970041316324021404247924360933405011383

Semmad
    Bijdrager

De zwarte komt aan je blok, massa, bovenop vooraan is de aansluiting direct achter je cilinder.

De driepins stekkers gewoon in elkaar drukken.
    Zo zaten ze toch ook?
    Er zijn er toch maar twee, een male en female.
    Of heb je nog meer keuze in allerlei driepinners met andere kleuren?

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Derek Klouwer
    Topic starter

Nouja die driepins kunnen op verschillende manieren op elkaar. Een kant is allemaal male en de andere kant allemaal female.

(Edit: tenminste dat dat ik, ik zal het nog een keertje nakijken)

• Deze reactie is gewijzigd 3 weeks, 4 days geleden door Derek Klouwer.

Semmad
    Bijdrager

de driepins heeft een gleufje.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.