Citta-ciao perso

Home Forums Perso’s Projecten Citta-ciao perso

This topic contains 311 reacties, has 42 deelnemers, and was last updated by Martino 3 years, 10 months geleden.

12 berichten aan het bekijken - 301 tot 312 (van in totaal 312)
  • Gebruiker
  • #499347

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Heb je de puntjes nog even nagekeken?

    Sproeier mag echt wel een stuk hoger hoor, begin maar eens met een 72 en kijk vanuit daar verder. Een 66 is vaak al wat een de schrale kant met een 43mm.

    #499348

    Citta-ciao
    Topic starter
    Berichten: 1110

    Florian, ik zie nu net je PM met je informatie over dat de contactpunten zonder een voelermaat zijn afgesteld! Ik heb zaterdag en zondag tijd om er eens rustig en goed de tijd voor te nemen! Ik zal de puntjes op 0,45 zetten, en enkele sproeiers halen (70 t/m 74) en vandaaruit kijken hoe ’t blok erop reageert!

    #499449

    Citta-ciao
    Topic starter
    Berichten: 1110

    In de tussentijd ben ik met dit zonnige weer weer lekker wat wezen sleutelen, en heb ik wat dingen vernieuwd aan mijn Citta!

    Allereerst heb ik een Vespa ciao met vario, en kickdelen gekocht!
    Deze heb ik gekocht voor het vario setje.
    Dus demonteren die handel,

    Gelijk de achterklok ontdaan van alle viezigheid en vettigheid.
    Ook gelijk de achterklok voorzien van nieuwe olie, en gelijk een mooie blanke lak laag op de klok gespoten!
    (Het is trouwens een 1:13 vertanding).8) Gelijk nieuwe 13 grams rolletjes gemonteerd!:thumb

    Daarnaast heb ik een leuk ruil dealtje met ’n medeforumlid gemaakt, dus welkom Malossi voorvario!:D.

    Ook heb ik de citta voorzien van een vers motorblokje, alleen het spruitstukje opgeboord en het inlaat vlakje uit geveild (Wel bescheiden gehouden). Voor de rest zit er een zo goed als nieuw snorkrukasje in, en een nette originele cilinder (Met hoonsporen er nog in) inclusief een nieuwe meteor zuiger, nieuwe Cp punten, en een nieuwe condensator!

    Ook heb ik nog een leuke krul gekocht, en deze hittebestendig zwart gespoten, en de demper mooi opgepoetst met staalwol en van hittebestendige lak voorzien!

    En ook nog een leuk pret pakketje van Jmpb,

    Het trekt enorm lekker op en boost lekker, maar na een poosje kwam er enorm veel rook uit de uitlaat, en knalletjes, het blok viel niet uit maar reed 2 a 3 km/h!
    En stotterde steeds, en schoot dan ineens vooruit en dan weer enkele kilometers per uur!
    Ik dacht een verstopte sporoeier of vuile bougie, maar dit was niet het geval. Wel kwam ik erachter dat het hele vlotterbakje vol met roest zat en de complete tank zit vol met roest!
    Enorme plakke roest, viezigheid en bruine drap kwam uit de tank!
    Ondertussen is de tank circa 15 keer gespoeld en heb ik anti roest tank cleaner besteld om de roest uit de tank te krijgen!

    Ook zit ik nog met een vraag, mijn vario snaar ligt veel te diep in de schalen:?.
    Ik snap er niks van ,want allereerst doe ik de v snaar om de achterkoppeling, monteer ik de achterschaal , trek ik aan de v snaar (Zodat deze dieper in de schalen valt (Zodat de v snaar want langer is) monteer ik de variateur bus en leg de snaar erop, en dan als laatste de voorvario erop..
    Maar de v snaar blijft maar zo diep liggen?

    Ook wilt de citta nu zo moeilijk aan met vario, heeft hier iemand tips voor?

    Ook nog wat leuke plaatjes,

    #499450

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    Citta-ciao :

    Ook nog wat leuke plaatjes,

    Mooie citta :thumb

    #499451

    Kinderbrueno
    Bijdrager
    Berichten: 144

    Citta aanrennen is ook niet zo lekker met een vario. Vandaar dat een hoop mensen over gaan op een kickblok.

    #499452

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Ziet er goed uit :thumb Snaar zou de verkeerde maat kunnen zijn (voor 90mm schijven?). Probleem met aanrennen is inderdaad bekend. Kickblok of trekstarter is de oplossing inderdaad 😉

    #794230

    Citta-ciao
    Topic starter
    Berichten: 1110

    Na een drietal jaar toch weer wedergekeerd naar het forum! 🙄 .

    Zonder gekkigheid,

    De afgelopen jaren heb ik eigenlijk al mijn onderdelen en brommers verkocht en had ik hiervoor in de plaats een nieuwe 4 takt scooter gekocht! 😳
    Dit was uiteindelijk toch niks, en ik reed er ook zelden op!

    Dus voor een poos geleden de scooter ook maar verkocht, en eigenlijk begon het toen weer te jeuken..
    Ik wist dat een vriend van mij (Ex-forum lid “Moessie”) nog een Citta had staan, en deze dus uiteindelijk overgekocht!
    De Citta gilera heeft zo’n 6 jaar in de buitenlucht gestaan, dus er is wel het ene en het ander gaan roesten..
    Tevens heb ik ook met nog een andere oude vriend (Ex-forum lid “Robbert1992” contact gehad.
    Hij is ook al jaren met de hobby gestopt maar ik wist dat hij altijd nog ergens wat vario delen had moeten liggen in zijn schuur. Na een zoekwerk in zijn schuur heeft hij nog een hoop vario delen kunnen vinden , welke ik overgenomen heb!

    20200304_19105820200304_19103820200304_19112220200304_19122120200304_19552220200304_19241520200304_195529

    Na demontage van het motorblok kwam ik tot de grote verrassing dat er nog een 46,4mm Polini cilinder onder zit van forum lid “Waarom?” welke hij toen der tijd nog bewerkt had, en er zelf mee gereden had!
    Tevens zat er nog een  Simonini Calibrata, gloednieuwe DMP krukas, een Speedengine carter set (CP) en een hogedruk cilinderkop van Malossi (46,5mm). Ook zit er een verstevigde JMPB achterbrug onder, welke ook van harte welkom is!

    Helaas bleek na demontage van het motorblok dat het grootcarter van de Speedengine onbruikbaar is doordat 1 van de ophangmontage punten was afgebroken, en een stuk van het carter ook meegenomen had in de breuk en dit helaas niet meer te repareren valt! 😥

    Tevens ben ik al iets begonnen aan de Simonini Calibrata om deze te ontdoen van de roestlaag..Wat nog vies tegen valt.. 😕 .

     

    Mijn vraag aan jullie is, valt de ex 46,4mm Polini cilinderset van “Waarom?” nog te berijden / op te knappen? :mrgreen:.
    Ik zelf voel er geen ene kras of plek in, enkel is dit wel zichtbaar..?

    Enkele foto’s,

     

    Hier ook nog een lijstje en foto met de vario onderdelen,

    20200228_185828

    * Vario achterklok + deksel
    * Malossi vertanding 1:9,5
    * 3 Vario Achterkoppelingen
    * 90 MM achterschijf (Compleet)
    * 100MM achterschijf (Compleet)
    * Ivano achterschaal
    * 2 Originele voorvario’s
    * 1 Orginele piaggio achterschaal
    * 3 Bronze bussen compleet
    * 3 malossi gele drukveren
    * 1 Malossi rode drukveer
    * 1 set Malossi trekveren geel
    * 2 complete vario vertandingen (Verhoudingen nog onbekend)
    * Grote doos vol met rolletjes, reserve klein vario onderdelen

     

    • Deze reactie is gewijzigd 4 years, 1 month geleden door Citta-ciao.
    #794249

    Daniello
    Bijdrager
    Berichten: 489

    Heb jij even geluk met de deze mooie vondst. Lekker klussen en een bijna verloren brommer, weer terug het leven geven, mooi is dat.

    Die cilinder kun je, nadat je de wand lichtjes met wd40 en en scotchbrite padje in de rondte wat opgeschoond hebt best gebruiken. Ik zou natuurlijk wel even de slotspeling van de zuigerveren checken.

    Fotos van de gehele Citta toevallig?

    • Deze reactie is gewijzigd 4 years, 1 month geleden door Daniello.
    #798991

    Citta-ciao
    Topic starter
    Berichten: 1110

    De afgelopen maanden natuurlijk niet stil gezeten,

    Allereerst een Belgisch kickstart blok inclusief toebehoren en achterbrug aangeschaft! 😆 .
    Het idee was eerst om een Speedengine op te bouwen met de ex 46,4mm Polini cilinder van Waarom? Maar aangezien ik redelijk veel in de stad Harderwijk rond rij is dit helaas geen optie!
    Wel kan ik hier eventueel een motorblokje van maken voor bijvoorbeeld een tourtje ergens in het land met jullie!

    20200504_204222

    Zoals ik al eerder verteld had heeft deze Citta vele jaren buiten gestaan en verdiende wel de nodige onderhoud,

    * Voorvork olie vervangen
    * Stuurfoam
    * Achterdriehoek lager
    * Nieuwe koplamp rooster
    * Nieuwe koplamp spoiler
    * Nieuwe City power uitlaat
    * Treeplaat kapjes in de kleur wit gespoten
    * Stickers op het frame
    * Voorwiel as revisie
    * Vario achterklok gereviseerd (Door forumlid “Martino”)
    * Carburateur revisie
    * Alle bekabeling vervangen

    20200506_173530

    Daarnaast had ik van de hoop vario onderdelen van ex forumlid “Robbert1992” wel verwacht dat ik nog heel veel onderdelen ervan kon gebruiken..Maar er mankeerde hier en daar toch wel wat aan.
    Zoals een lekke vario deksel (te lange bouten gebruikt), Een incomplete Ivano achterschaal en van de reeds overige onderdelen nog een mooie achterkoppeling compleet kunnen maken met 100mm schijven!
    tevens heb ik ook nog een nieuwe Malossi voorvario aangeschaft en een Malossi vario v-snaar.

    20200422_195308

    20200328_181357
    20200323_193719

    Opzich reed het heerlijk, maar na enkele honderden kilometer miste je toch een beetje wat power in het blok.. 😳 .
    Daarom heb ik met Martino van het forum een mooie ruildeal gesloten en heb ik een 41mm Olympia cilinder set aangeschaft!

    20200612_201324

    Tevens was helaas de cilinder in combinatie met de cilinderkop niet vlak, en wou graag zonder koppaking gaan rijden voor wat meer compressie!
    Zo doende dan maar gaan vlakken…! 😎

    20200612_204713

    20200612_205258

    Dit is gedaan op een mooie vlakke ondergrond in combinatie met een fel waterproof korrel 600 schuurpapier!
    Gelukkig sloot de cilinder met de cilinderkop mooi vlak af! :mrgreen: .

    De meegeleverd pistonpen van de 41mm Olympia was te lang.. 😥 , Maar gelukkig had ik nog een kortere pistonpen liggen!

    20200612_213624

    Toen kon het blok mooi in elkaar gezet worden, uiteraard met een nieuwe voetpakking (i.c.m.een dun laagje Bison High temp vloeibare hittebestendige pakking).

    20200608_202721
    20200612_220745
    20200612_223502

    Tevens gelijk de naaldlager vervangen voor een nieuwe, en de cilinderkop een flinterdun laagje hittebestendige vloeibare pakking meegegeven voor een goede afsluiting tussen kop en cilinder!

    Voor de rest wil ik optisch de Citta nog wat opknappen, en een expansie uitlaat aanschaffen welke niet teveel opvalt en toch vrij stil is met vario.
    Iemand ideeën? 😕

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 10 months geleden door Citta-ciao.
    #799069

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    Ooh dat is niet erg netjes van mij, een te lange pistonpen. Deze zat in de zuiger en ik ging er gewoonweg vanuit dat deze erbij hoorde. Gelukkig had je nog de juiste lengte liggen en kon je verder met opbouwen. Mocht je een expansiepijpje zoeken zal ik de volgende 2x pijpjes tippen; Giannelli Mega en de Leovinci Racing. Beide ook echt goede combinaties met de 41mm Olympia en nog enigzins stil te noemen.

    #799230

    Citta-ciao
    Topic starter
    Berichten: 1110

    Martino, Maakt helemaal niks uit, en kan gebeuren. Gelukkig had ik nog een andere pistonpen liggen. Tevens bedankt voor de aanbevolen uitlaat keuze.
    Wel loop ik nog tegen een probleem aan dat wellicht roet in het eten kan gooien..I.c.m. momenteel een “City power” uitlaat maakt mijn Citta enorm veel geluid! Super gaaf natuurlijk, Maar dit is vragen om problemem met ome agent! Ik heb voor mijn gevoel in het verleden met vario nog nooit zoveel “kabaal” gehad en zelfs al met een city power! Heeft wellicht iemand tips om het geluid wat te dempen, Want zo is het niet te doen! Ik rij nu met een 1:11,5 vertanding, Ivano schaal, Malossi voorvario en 100mm schijven.

    #799237

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    Vreemd dat jij ervaart dat hij veel lawaai maakt met een City puffer. Een expansiepijpje zal natuurlijk niet stiller zijn. Wat wel eens kan voorkomen, doordat je de uitlaat bij de brug aan de buitenkant gemonteerd hebt hij voor niet goed over je flens zit en hij hierdoor wat lawaaierig is. Ook hebben een aantal van dit soort pijpjes een spleet in de flens welke vaak tot onder je uitlaatflens komt en hierdoor wederom lawaaierig wordt.

    Waar komt het lawaai vandaan, is het wel de uitlaat? Welke filter rij je mee. Deze kun je ook misschien wat stiller krijgen.

    Ik ben toch benieuwd wat jij teveel lawaai noemt?Filmpje, al zal deze vast geen recht doen aan het aantal decibel en lastig van een filmpje af te luisteren. Misschien horen wij aan deze kant toch iets wat opvalt?

12 berichten aan het bekijken - 301 tot 312 (van in totaal 312)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.