ciao zakt in na 100 meter

Home Forums Techniek Problemen oplossen ciao zakt in na 100 meter

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door erikpeter 5 maanden, 3 weken geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker

erikpeter
    Topic starter

Keerring vervangen gaf wel een ander gedrag, maar  hij bleef inzakken. Ik heb nu de cilinder er af gehaald en dat ziet er zo uit:cilinder lek

erikpeter
    Topic starter

erikpeter
    Topic starter

erikpeter
    Topic starter

De onderste zuigerveer blijft 2 mm open bij het slotje als je hem samen knijpt.
    Ik denk aan koppakking en nieuwe zuiger+zuigerveren ,maar
    Tips voor wat te doen zijn welkom.

SuperSi
    Bijdrager

Nieuwe zuiger zitten veren bij, een pen en clipjes.
    Nieuwe koppaking want die heeft ook een beetje gelekt bij je decompressie.
    En een nieuwe voetpakking, of pakkingpapier om zelf te knippen, want je cilinder moet er af om je zuiger te wisselen.

Verder natuurlijk even alles goed schoonmaken, ook je decompressie zodat deze goed af sluit.

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Ik denk dat je cilinder nog best prima is, als ik de foto’s zo bekijk. Hierdoor zou hij in ieder geval niet na 100m in moeten zakken.

Ik denk dat je je probleem moet v inden bij de benzine toevoer. Rij je met een 13/13 of vergelijkbare carburateur? Haal deze er eens af en reinig hem eens grondig (evt. met wasbenzine goed te doen). Denk dat daar de boosdoener zit.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

niemand
    Donateur

Klinkt inderdaad alsof je je vlotterbak leeg trekt.
    Carburateur incl. zeefje schoon maken. en de benzinekraan eruit draaien en het zeefje daarvan schoon maken.

erikpeter
    Topic starter

benzinetoevoer  was al gechekd. de 12/7 carburateur heeft een volle vlotterbak  bij demontage. Andere carburateur er op gaf ook geen verschil.  Andere sproeiers hielpen ook niet.
    Ik heb een nieuwe kop- en voetpakking, zuiger +veren +clips+ pistonpen besteld.

AA-T
    Sleutelbeheerder

Een volle vlotterbak bij demontage zegt nog niet zoveel. Als de benzinetoevoer te traag is door bijvoorbeeld een verstopt filter of tank die vacuüm trekt is hij inderdaad vol bij demontage, maar heb je tijdens het rijden te weinig. Een benzineslangetje die ergens tussen klem zit kan natuurlijk ook nog.

Controleer eens hoe snel de benzine uit je tank komt? En dan wel iets langer open laten om te kijken of je tank niet vacuüm trekt.

erikpeter
    Topic starter

Nieuwe zuiger geplaatst. En nieuwe kop en voetpakking. Nog steeds raar doen en uitvallen bij gas geven. Alleen op de choke draait de motor goed, Nou lees ik overal dat er dan ergens valse lucht aangezogen wordt.  De deo test gaf dit keer inderdaad duidelijk aan dat er valse lucht aangezogen werd bij de voet van de cilinder en bij de carburateur, ondanks dat ik (volgens mij) alles goed gemonteerd had. Cilinder er weer Afgehaald, aan beide zijden van de pakkingen vloeibare pakking rijkelijk gesmeerd, en ook op de kunststof ring die van de carburateur over de inlaatspruitstuk geschoven wordt.

En nu rijdt hij eindelijk goed.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.