This topic contains 10 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Wim V8 2 years, 11 months geleden.
-
Gebruiker
-
5 mei 2021 om 01:34 #809725
Beste forumleden, ik heb jullie hulp nodig.
Mijn Vespa ciao 70cc 13/13 b6 bougi 22mm citypower 13mm inlaat powerfilter met sproeier 68 houd erg in op zijn top (4takten?)
https://youtube.com/shorts/6BrK800iwNw?feature=share
Willen jullie er eens na kijken en zeggen wat jullie denken dat het kan zijn.
ook is het decompressie hendeltje volgensmij lek of is dit normaal? Zie foto
groeten Tom
5 mei 2021 om 01:59 #809726Dat je decompressie hendeltje een beetje vettig is gebeurd wel vaker.
Als je hem open drukt is er niet echt een goede afsluiting naar voren.Inhouden op top klinkt idd als 4 takten, vanaf seconde 11 ongeveer.
Kijk even naar de kleur van je bougie.
Als deze ook zwart is zou je een sproeier maatje lager kunnen5 mei 2021 om 10:17 #809734Beste forumleden, ik heb jullie hulp nodig.
Mijn Ciao:
70cc
13/13 carburateur
B6 bougie
22mm Citypower
13mm inlaat
Powerfilter
Sproeier 68houd erg in op zijn top (4takten?)
https://youtube.com/shorts/6BrK800iwNw?feature=sharegroeten, Tom.
Ik zou voor de zekerheid eerst bougie B7(zonder “R”) monteren, een heel stuk vol gas rijden.
Daarna de kleur van de bougie bekijken.
Waarschijnlijk zoals SuperSi al zei een kleinere sproeier. 62-64-66Hoe reed hij hiervoor dan?
Wat heb je er daarna aan gedaan/veranderd?
Of kwam dit plots?Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.5 mei 2021 om 10:23 #809737Je mist ook het koelkapje op je cilinder. Heeft niks met het inhouden te maken, maar is wel beter voor je cilinder.
5 mei 2021 om 13:07 #809741Beste forumleden, ik heb jullie hulp nodig. Mijn Ciao: 70cc 13/13 carburateur B6 bougie 22mm Citypower 13mm inlaat Powerfilter Sproeier 68 houd erg in op zijn top (4takten?) https://youtube.com/shorts/6BrK800iwNw?feature=share groeten, Tom.
Ik zou voor de zekerheid eerst bougie B7(zonder “R”) monteren, een heel stuk vol gas rijden. Daarna de kleur van de bougie bekijken. Waarschijnlijk zoals SuperSi al zei een kleinere sproeier. 62-64-66 Hoe reed hij hiervoor dan? Wat heb je er daarna aan gedaan/veranderd? Of kwam dit plots? Gr. Wim.
bougi b7 een betere hittegraad voor mijn setup? Of is dit voor af te stellen?
5 mei 2021 om 13:08 #809742Dat je decompressie hendeltje een beetje vettig is gebeurd wel vaker. Als je hem open drukt is er niet echt een goede afsluiting naar voren. Inhouden op top klinkt idd als 4 takten, vanaf seconde 11 ongeveer. Kijk even naar de kleur van je bougie. Als deze ook zwart is zou je een sproeier maatje lager kunnen
ik had eerst 56 en toen was de bougi aan de witte kant
5 mei 2021 om 13:32 #80974456 of 68 is ook wel een wereld van verschil.
Zoals @semmad al aangaf, 66-64-62.
Zodra het 4 takten stopt heb je de goede sproeier.
Dan ook GEEN kleinere meer monteren ook al “rijd hij dan beter”En een B7HS bougie voor de rest, niet alleen het afstellen
5 mei 2021 om 13:41 #80974756 of 68 is ook wel een wereld van verschil. Zoals @semmad al aangaf, 66-64-62. Zodra het 4 takten stopt heb je de goede sproeier. Dan ook GEEN kleinere meer monteren ook al “rijd hij dan beter” En een B7HS bougie voor de rest, niet alleen het afstellen
excuus ik bedoelde hierboven 65
5 mei 2021 om 13:42 #809748Wat betreft de decompressiestift, rij je heel toevallig met een Polini of Malossi kopje? Deze mist namelijk het rubberen ringetje (en pasvlak voor dit ringetje) wat normaliter de olie tegen moet houden. Mocht je met een origineel kopje rijden, controleer even of dit ringetje ertussen zit, vervang deze als hij er slecht uit ziet.
Persoonlijk heb ik weinig moeite met een beetje olie op de kop, houdt hem roest vrij :).
6 mei 2021 om 00:26 #809761Wat betreft de decompressiestift, rij je heel toevallig met een Polini of Malossi kopje? Deze mist namelijk het rubberen ringetje (en pasvlak voor dit ringetje) wat normaliter de olie tegen moet houden. Mocht je met een origineel kopje rijden, controleer even of dit ringetje ertussen zit, vervang deze als hij er slecht uit ziet. Persoonlijk heb ik weinig moeite met een beetje olie op de kop, houdt hem roest vrij :).
ik rijd met een 38mm standaard kop, ga ik veel verschil merken met een 43kop? Op m’n 43mm cillinder.
6 mei 2021 om 13:17 #809775Ik had eerst 65 en toen was de bougie aan de witte kant
Dat valt wel mee dat wit.
Deze van de voorbeeldfoto is wel te wit geworden.Zeker als dat nog een 6 bougie is.
De warmte graad is te warm(6).
Dat mag naar 7 .
Een 6 wordt al snel wit. Die wordt te warm en brandt te heftig schoon.Probeer die 65 eens met een 7.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.