Ciao houd in op top

Home Forums Techniek Motorisch Ciao houd in op top

This topic contains 10 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Wim V8 2 years, 11 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #809725

    Brommer tuub
    Topic starter
    Berichten: 74

    Beste forumleden, ik heb jullie hulp nodig.

    Mijn Vespa ciao 70cc 13/13 b6 bougi 22mm citypower 13mm inlaat powerfilter met sproeier 68 houd erg in op zijn top (4takten?)

    https://youtube.com/shorts/6BrK800iwNw?feature=share

    Willen jullie er eens na kijken en zeggen wat jullie denken dat het kan zijn.

    ook is het decompressie hendeltje volgensmij lek of is dit normaal? Zie foto61358F73-7A1C-486D-A0B0-DE4DF880414D

    groeten Tom

    #809726

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Dat je decompressie hendeltje een beetje vettig is gebeurd wel vaker.
    Als je hem open drukt is er niet echt een goede afsluiting naar voren.

    Inhouden op top klinkt idd als 4 takten, vanaf seconde 11 ongeveer.
    Kijk even naar de kleur van je bougie.
    Als deze ook zwart is zou je een sproeier maatje lager kunnen

    #809734

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2650

    Beste forumleden, ik heb jullie hulp nodig.

    Mijn Ciao:
    70cc
    13/13 carburateur
    B6 bougie
    22mm Citypower
    13mm inlaat
    Powerfilter
    Sproeier 68

    houd erg in op zijn top (4takten?)
    https://youtube.com/shorts/6BrK800iwNw?feature=share

    groeten, Tom.


    Ik zou voor de zekerheid eerst bougie B7(zonder “R”) monteren, een heel stuk vol gas rijden.
    Daarna de kleur van de bougie bekijken.
    Waarschijnlijk zoals SuperSi al zei een kleinere sproeier. 62-64-66

    Hoe reed hij hiervoor dan?
    Wat heb je er daarna aan gedaan/veranderd?
    Of kwam dit plots?

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #809737

    Biermobiel21
    Bijdrager
    Berichten: 240

    Je mist ook het koelkapje op je cilinder. Heeft niks met het inhouden te maken, maar is wel beter voor je cilinder.

    #809741

    Brommer tuub
    Topic starter
    Berichten: 74

    Beste forumleden, ik heb jullie hulp nodig. Mijn Ciao: 70cc 13/13 carburateur B6 bougie 22mm Citypower 13mm inlaat Powerfilter Sproeier 68 houd erg in op zijn top (4takten?) https://youtube.com/shorts/6BrK800iwNw?feature=share groeten, Tom.


    Ik zou voor de zekerheid eerst bougie B7(zonder “R”) monteren, een heel stuk vol gas rijden. Daarna de kleur van de bougie bekijken. Waarschijnlijk zoals SuperSi al zei een kleinere sproeier. 62-64-66 Hoe reed hij hiervoor dan? Wat heb je er daarna aan gedaan/veranderd? Of kwam dit plots? Gr. Wim.

    bougi b7 een betere hittegraad voor mijn setup? Of is dit voor af te stellen?

    #809742

    Brommer tuub
    Topic starter
    Berichten: 74

    Dat je decompressie hendeltje een beetje vettig is gebeurd wel vaker. Als je hem open drukt is er niet echt een goede afsluiting naar voren. Inhouden op top klinkt idd als 4 takten, vanaf seconde 11 ongeveer. Kijk even naar de kleur van je bougie. Als deze ook zwart is zou je een sproeier maatje lager kunnen

    ik had eerst 56 en toen was de bougi aan de witte kant587A6FAF-9F5A-47F3-BB44-AD19639DA289

    #809744

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    56 of 68 is ook wel een wereld van verschil.
    Zoals @semmad al aangaf, 66-64-62.
    Zodra het 4 takten stopt heb je de goede sproeier.
    Dan ook GEEN kleinere meer monteren ook al “rijd hij dan beter”

    En een B7HS bougie voor de rest, niet alleen het afstellen

    #809747

    Brommer tuub
    Topic starter
    Berichten: 74

    56 of 68 is ook wel een wereld van verschil. Zoals @semmad al aangaf, 66-64-62. Zodra het 4 takten stopt heb je de goede sproeier. Dan ook GEEN kleinere meer monteren ook al “rijd hij dan beter” En een B7HS bougie voor de rest, niet alleen het afstellen

    excuus ik bedoelde hierboven 65

    #809748

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Wat betreft de decompressiestift, rij je heel toevallig met een Polini of Malossi kopje? Deze mist namelijk het rubberen ringetje (en pasvlak voor dit ringetje) wat normaliter de olie tegen moet houden. Mocht je met een origineel kopje rijden, controleer even of dit ringetje ertussen zit, vervang deze als hij er slecht uit ziet.

    Persoonlijk heb ik weinig moeite met een beetje olie op de kop, houdt hem roest vrij :).

    #809761

    Brommer tuub
    Topic starter
    Berichten: 74

    Wat betreft de decompressiestift, rij je heel toevallig met een Polini of Malossi kopje? Deze mist namelijk het rubberen ringetje (en pasvlak voor dit ringetje) wat normaliter de olie tegen moet houden. Mocht je met een origineel kopje rijden, controleer even of dit ringetje ertussen zit, vervang deze als hij er slecht uit ziet. Persoonlijk heb ik weinig moeite met een beetje olie op de kop, houdt hem roest vrij :).

    ik rijd met een 38mm standaard kop, ga ik veel verschil merken met een 43kop? Op m’n 43mm cillinder.

    #809775

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2650

    Ik had eerst 65 en toen was de bougie aan de witte kant587A6FAF-9F5A-47F3-BB44-AD19639DA289


    Dat valt wel mee dat wit.

    ciao bougie, te arm mengsel.
    Deze van de voorbeeldfoto is wel te wit geworden.

    Zeker als dat nog een 6 bougie is.
    De warmte graad is te warm(6).
    Dat mag naar 7 .
    Een 6 wordt al snel wit. Die wordt te warm en brandt te heftig schoon.

    Probeer die 65 eens met een 7.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.